Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

woensdag 28 december 2016

De Kerstdagen zitten er alweer op

Eerste Kerstdag begon op een laag pitje. Eerst een klein beetje uitslapen. Daarna lekker broodjes bakken en uitgebreid ontbijten en vervolgens nog lekker even bankhangen. Tegen twaalven zijn Majin en ik begonnen aan de voorbereidingen voor het toetje van die avond, welke zij had uitgekozen. Merenque met room en verse aardbeien. De substantie voor de bodem was goed gelukt en na wat geklungel met bakpapier en vershoudfolie hadden we een spuitzak in elkaar geknutseld, waarmee we de bodem op de bakplaat hebben gespoten. Dat viel nog niet tegen. Nu ruim 3 uur in de oven op verschillende temperaturen en maar hopen dat er niets mis gaat, want een alternatief had ik niet. In de tussentijd hebben wij ons verder klaargemaakt en om 15:30 uur stonden de oma's op de stoep. Natuurlijk eerst aan de koffie gegaan met wat lekkers erbij en ondertussen hebben we naar de film It takes Two gekeken. Na de film de voorbereidingen getroffen voor het avondeten en ondertussen een klein voorgerechtje genuttigd. Uiteindelijk kon om 18.30 uur de bakplaat aan en hebben we ons het vlees en de vis goed laten smaken. Natuurlijk hadden we weer veel te veel, maar de buikjes waren inmiddels goed gevuld en tenslotte moest er ook nog een toetje bij. Na even het eten te hebben laten zakken kon dan eindelijk Majin's meesterwerk op tafel. Het toetje zag er prachtig uit en het smaakte ook nog eens ontzettend lekker.



Jibin had een ander toetje, een soort van milkshake, want hij lust geen aardbeien. Ook deze was door Majin gemaakt en deze ging er ook prima in bij ons mannetje.


Na het eten hebben we nog even uit zitten buiken en om 21:30 uur zijn de oma's weer naar huis gegaan en heb ik ons mannetje naar bed gebracht.

Dag 2 opnieuw op ons gemak opgestart. Deze keer ben ik rond 13:00 uur begonnen met de voorbereidingen voor de High Tea. Ik zou de hartige hapjes verzorgen en Karin de zoete. Ingrid had de taak om de thee en koffie op tafel te zetten. Rond 15:00 uur hadden we bij San en Ingrid afgesproken en toen wij daar aankwamen stond de tafel al keurig gedekt.


Met z'n allen hebben we vervolgens genoten van de lekker hapjes en hiermee was een prima bodempje gelegd voor de komende uren, want tenslotte zou het avondeten nog wel even op zich laten wachten. Tegen vijven hebben we allemaal onze jassen aangetrokken en zijn we naar Hilvarenbeek gereden. Africa by Lights stond namelijk op het programma. Vorig jaar zijn wij hier met de familie van Igor geweest in verband met de eerste sterfdag van zijn vader die dol was op Afrika en olifanten. Toen was ik er al aardig van onder de indruk, dus ik wilde er graag dit jaar opnieuw naartoe en de rest vond dat ook een erg leuk idee, dus een leuke activiteit voor tweede Kerstdag. Deze keer was het wel een heel stuk drukker als vorig jaar en het duurde dan ook even voordat we echt binnen waren. We hebben de hele route gelopen met zo af en toe een stop bij de vuurkorven met marshmallows, de Afrikaanse muzikanten en de toiletten. Al met al hebben we zo'n 2 uur gelopen en iets na zevenen verlieten we het Safaripark.

Hieronder even een kleine impressie;













De laatste foto is bedoeld om te laten zien dat Majin er toch ook echt bij was, maar onze puber wil niet meer op de foto en dat respecteren wij (meestal) dan maar.

Na deze heerlijk frisse wandeling zijn we teruggereden naar San en Ingrid, waar een koud/warm buffet op ons stond te wachten. Dit jaar hadden we besloten dat we het allemaal lekker rustig aan zouden doen met koken en dus hadden we een buffet besteld. Ondanks dat we nu niet zelf aan de slag waren gegaan, was het ook nu weer veel te veel. Als we de helft hadden besteld, was het ook voldoende geweest, maar wij zijn altijd zo bang dat iemand iets te kort komt. Tot slot was er ook nog een toetjesbuffet en ondanks dat we al aardig vol zaten, ging hier ook nog wel het een en ander van op. Bijna ontploffend hebben we uiteindelijk om 23:30 uur afscheid van elkaar genomen en kijken we terug op weer hele gezellige kerstdagen met lieve moeders en zeer dierbare vrienden.

Vandaag 28 december 2016 zou mijn vader 78 jaar zijn geworden. Dit is alweer de 3de verjaardag die we zonder hem vieren. Ik kan nauwelijks geloven dat het alweer bijna 3 jaar geleden is dat mijn vader ons is ontvallen. Ik kan me alles nog zo goed voor de geest halen. Nog steeds denk ik bijna dagelijks even aan hem en met name met deze dagen is het gemis groter dan de rest van het jaar. Jibin opperde zojuist om een ballon op te laten met de tekst "Happy Birthday" en wie weet gaan we dat straks nog wel even doen. Ik vind het een erg lief gebaar van ons mannetje. Vanmiddag gaan we in ieder geval naar oma om samen te gaan lunchen en vanavond gaat ze naar mijn zus. Op deze dag wil ze niet graag alleen zijn en dat kan ik mij heel goed voorstellen. Wij hebben vandaag nog een andere verjaardag, want Fenna is gisteren 13 jaar geworden, dus eind van de middag rijden we naar Bergschenhoek om toch nog een feestje te vieren.



Zoals jullie kunnen zien hebben de kids inderdaad een ballon naar opa gestuurd.

Langzaam naderen we het einde van 2016.



1 opmerking:

  1. Heel mooi verslag Marlou. Wij wensen jullie ook alle goeds voor 2017. Groetjes uit Horst....

    BeantwoordenVerwijderen