Lilypie Waiting to Adopt tickers

maandag 24 augustus 2015

De vakantie zit erop

Afgelopen 2 weken hebben we nog vertoefd op de Beekse Bergen. In de tweede week heeft Majin zich prima vermaakt met haar vriendin Jalissa en de andere meiden en Jibin met zijn vriendjes van de hoek. Donderdag zijn we Jalissa naar huis gaan brengen en eenmaal terug op de camping zijn we ons langzaam op gaan maken voor het Decibel spektakel. Vanaf vrijdagmiddag t/m maandagochtend zou de Beekse Bergen in het teken staan van Decibel. De gehele seizoencamping inclusief alle huisjes, stacaravans en tenten waren afgehuurd door festivalgangers. Wij als vaste jaargasten waren daardoor erg beperkt in onze vrijheid, want overal stond bewaking en mochten we het terrein willen verlaten dan moest dat die dagen met een omweg. Daarnaast sloeg het weer ook in een keer om en hebben we 4 dagen regen gehad, waardoor we ook nog eens aardig aan de caravan gekluisterd zaten. De kinderen hadden er dan ook ineens genoeg van. Wat hen betreft was 2 weken lang genoeg geweest, maar de bedoeling was toch echt om er nog 1 week aan vast te plakken. We zijn dan ook wat dingen gaan ondernemen buiten de camping. Zondagmiddag besloten we laat op de middag toch de camping te verlaten om te gaan midgetgolven. De kids fleurden gelijk weer helemaal op en om de dag nog feestelijker af te sluiten zijn we naar de Mac gereden.

's Maandags moest Igor werken en heb ik vooral spelletjes met Jibin gedaan. De nieuwe vriendjes van Jibin waren inmiddels naar huis en voor hem was er weinig vermaak. Majin vermaakte zich prima met Lisa.

Dinsdag zijn we met z'n viertjes naar het Spoorwegmuseum geweest. Elk jaar bezoeken we wel een of 2 musea en hiervan hadden we al van verschillende mensen gehoord dat het er erg leuk is. Iets na elven kwamen we in Utrecht aan en liepen we het Museum binnen.

Zo leuk hoe de kids dan gelijk heel enthousiast reageren. Nu kiezen wij altijd wel musea uit waar voor de kinderen ook van alles te doen en te ontdekken valt. Eerst hebben we tal van treinen van binnen en van buiten bekeken, waaronder die van de vroegere koninklijke familie. We hebben het spoorhuisje met wissels bekeken en verder allerlei andere zaken die met het spoor te maken hebben.

We zijn zelfs helemaal terug in de tijd gegaan, waarbij we d.m.v een koptelefoon werden meegevoerd naar Engeland waar de trein van oorsprong is uitgevonden. Echt super gaaf en zelfs Jibin heeft van het begin tot het einde zijn koptelefoon opgehouden.

Ook hebben we een soort spookrit gemaakt in een wagonnetje, waar Jibin achteraf wat minder enthousiast over was en we hebben in een treinsimulator gezeten. Al met al hebben we een hele leuke dag gehad in een super leuk Museum. Als afsluiting zijn we naar Happy Italy gereden en hebben we lekker zitten smullen van een pizza en pasta. Dit was voor de kids en ook voor ons weer een echte vakantie dag.

Woensdagmiddag zijn we even naar huis gereden om alvast wat spullen af te zetten, want we hebben besloten de caravan te verkopen. De kids vinden het helemaal leuk voor de weekenden of een weekje, maar 3 weken hoeft van hen absoluut niet. Aangezien de weekenden op een hand te tellen zijn is het voor ons gewoon niet rendabel om de caravan aan te houden en eerlijk is eerlijk, wij willen ook best wel weer wat anders. Dat wil niet zeggen dat, mochten we de caravan snel verkopen, we de weekenden niet gaan missen maar die gaan we wel anders opvullen. Doordat we nu de caravan ook snel verkoop klaar willen hebben, stelde oma voor om de kids een nachtje te laten logeren zodat wij onze handen meer vrij hadden en hier hadden Majin en Jibin wel oren naar. We hebben de boel dus flink opgeruimd en een eventuele koper zou er in de herfstvakantie al in kunnen.

Donderdagochtend heeft Igor de kids weer opgepikt en hebben zij gelijk Rosalie bij haar opa en oma opgehaald, want de meiden wilden perse nog een dagje op de camping afspreken. Dit was dan ook erg gezellig en 's avonds zijn Ingrid en San ook nog naar de camping gekomen en met z'n allen hebben we gezellig zitten bakplaten. Rond 22.00 uur hebben zij Rosalie weer mee naar huisgenomen en zijn wij waarschijnlijk voor het laatst in de caravan naar bed gegaan.

Vrijdag hebben we alles wat nog in de caravan lag en niet achterblijft in de auto geladen en als afsluiting hebben we nog gezellig met onze campingbuurtjes Chinees gehaald. Dat zullen we zeker gaan missen, maar wat er ook gebeurd ze zijn nog niet van ons af.

Zaterdagmiddag zijn we toch weer even naar de camping gereden, want we hadden een eerste bezichtiging. Spannend, want het gaat allemaal toch wel snel.

Zondag was het Jibin-dag. 3 Jaar geleden stapte ons mannetje schoorvoetend in ons leven en wat een stappen heeft hij in die 3 jaar gemaakt. Om deze dag te vieren zijn we naar Blijdorp gereden. We hebben genoten van alles wat er te zien was. Jibin vond de vissen prachtig, de pinguïns geweldig en het kleine olifantje schattig.

Majin kwam ook ogen te kort en overal moest een foto van worden gemaakt. Ze was dan ook druk in de weer met haar mobiel en wat kan die meid mooie foto's maken.

Ook hebben we de roofvogelshow bijgewoond en deze was nog best wel spannend want door de stevige wind raakten de vogels zo af en toe van koers en vlogen ze het publiek in. Gelukkig zijn wij bespaard gebleven, maar er waren een paar mensen die met schrik vrijkwamen.

Kortom het was een heerlijke dag die we hebben afgesloten bij Karin, Marcel en Fenna. Tenslotte waren we maar een 20 minuten van hen verwijderd. Net voor de bui hebben we nog kunnen barbecueën, maar het had niet langer mogen duren. Om acht uur zijn we weer in de auto gestapt en al snel vielen beide kids in slaap.

Wat ons betreft zit de vakantie er nu op. De kids kunnen gelukkig nog een weekje bijkomen en het normale ritme weer een beetje oppakken.