Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

maandag 23 maart 2015

Schoolfoto's en rapport

Deze week wordt het maar een kort stukje, want er is niet heel veel te vertellen.
Afgelopen woensdag kregen de kinderen de schoolfoto's mee naar huis en zoals verwacht staan ze er alle twee weer heel mooi en leuk op.


Ook kreeg ons meisje haar rapport mee naar huis. Wij zijn weer reuze trots op haar, maar jammer genoeg was ze er zelf minder tevreden mee. Bij een paar vakken was ze iets achteruit gegaan, maar daar tegenover was ze ook bij een paar vakken omhoog gegaan, dus ik zou zeggen niets aan de hand.

Over een paar weken krijgen ze de Cito-entreetoets en daar maakt ze zich nu al druk om. Ik probeer haar duidelijk te maken dat deze echt niet doorslaggevend zal zijn voor het schooladvies, wat ze volgens mij na de mei-vakantie gaat krijgen, maar eigenlijk ben ik daar zelf ook nog niet zo van overtuigd (maar dat zeg ik haar niet). Wij hadden overigens ook helemaal niets gezegd over die entreetoets, maar helaas besteden ze er op school heel veel aandacht aan, waardoor het toch behoorlijk beladen wordt. Ik vind dat jammer, want ons meisje heeft meer in haar mars dan wat de cito's uitwijzen. Spanning en faalangst spelen hierbij een grote rol. Ze hoeft van ons echt geen vwo of zelfs havo te gaan doen, maar een gemiddelde score zou wel heel fijn zijn voor haar zelfvertrouwen.

Afgelopen weekend zijn we even naar de camping gereden om de caravan Paasklaar te maken. De kids vermaakten zich prima en hebben er erg veel zin in. Volgende week het beddengoed overbrengen en dan nog een weekje geduld.

1 opmerking:

  1. Marlou leuke schoolfoto's. Jeugd om trots op te zijn. Het is te
    hopen dat het met Pasen mooi weer wordt dan kunnen jullie weer
    heerlijk van de caravan gaan genieten, Gr, tante margriet.


    BeantwoordenVerwijderen