Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

donderdag 11 juni 2015

Uitslag Cito-entree

Op heel veel scholen is de Cito-entree toets afgeschaft, maar helaas voor Majin is haar school hier nog steeds een voorstander van en dus werden er voor de meivakantie drie weken lang dagelijks toetsen afgenomen. Regelmatig vroeg ik aan ons meisje hoe het was gegaan, maar daar kreeg ik maar weinig respons op, dus ik heb het ook maar laten varen. Nadat alle toetsen waren afgenomen, kwam Majin met de mededeling dat ze waarschijnlijk een basis- of kaderberoepsgerichte leerweg als advies zou krijgen. Waar ze dat vandaan haalde weten we niet en zelf hadden we ook zeker het vermoeden dat dit wel wat hoger zou liggen gezien haar resultaten over alle jaren heen gezien.

Onderstaand zal ik even de diverse brugklastypen van laag naar hoog op een rijtje zetten, want dat is toch wel heel anders dan in onze tijd.
- Basisberoepsgerichte leerweg
- Basis- en Kaderberoepsgerichte leerweg
- Kaderberoepsgerichte leerweg (Mavo niveau 1/2)
- Gemengde/Theoretische leerweg (Mavo niveau 3/4)
- Gemengde/Theoretische leerweg  en Havo
- Havo
- Havo/ VWO
- VWO

Afgelopen vrijdag kregen ze eindelijk de envelop mee naar huis en als best passende brugklastype voor ons meisje werd aangegeven Gemengde/Theoretische leerweg en Havo. Wauw wat waren we trots op haar. Het komt bij ons meisje niet vanzelf en ze moet er hard voor werken, maar ze heeft het toch maar mooi gedaan. Nu is dit natuurlijk pas de eerste meting en er komt volgend jaar nog een eindtoets en daarnaast telt het schooladvies heel zwaar, maar de juffrouw adviseerde ons om toch echt naar scholen te gaan kijken welke een Mavo/Havo brugklas hebben, dus ik vermoed dat op dit moment, wat haar betreft, het schooladvies gelijk ligt.

Nu willen wij niet dat ons meisje straks continu op haar tenen moet lopen, dus wij vinden het prima als ze eerst Gemengd/Theoretisch gaat doen en daarna zien we wel verder. Zelf heeft ze echter het idee opgepakt dat ze toch wil proberen Havo te halen, dus dat wordt hard werken. Een heel mooi doel, maar of het haalbaar is .......... Ach eerst maar eens groep 8 doorlopen en genieten van het laatste jaar op de basisschool.

Inmiddels is trouwens ook bekend waar het schoolreisje volgende week naar toe gaat. TOVERLAND
Voor ons mannetje is het zijn eerste schoolreisje en dat zonder een van ons. Ik moet zeggen, ik vind het behoorlijk spannend, maar ik verwacht dat hij het prima naar zijn zin zal hebben. Ik zal in ieder geval zijn reispilletjes en een extra set kleding meegeven, want het is maar de vraag hoe hij de busreis doorstaat. Volgende keer meer daarover.

Dan nog even een paar foto's van gisteren. Tenslotte was het buitenspeeldag en ook al hebben ze bij ons niet heel actief buiten gespeeld, ze hebben samen wel een Dino skelet uitgegraven.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten