Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

woensdag 10 mei 2017

De mei-vakantie zit er weer op.

De eerste week zijn de kids grotendeels thuis of bij oma geweest. Igor en ik moesten namelijk gewoon werken en ook het weer was niet echt geweldig. We zijn zelfs niet naar de Koning en Koningin gaan kijken die hier in de stad zijn 50ste verjaardag zou vieren. We hebben wel alles gevolgd op de televisie, maar aan het live gebeuren hebben we ons niet gewaagd.

De tweede week zou ik er met mijn moeder en de kids lekker even tussenuit gaan. De bedoeling was dat Igor ons het laatste weekend zou komen vergezellen, maar dit is er uiteindelijk ook niet van gekomen, want de andere oma/zijn moeder zou die zaterdag haar verjaardag vieren en daar wilde Igor ook graag bij zijn.

Dinsdag 2 mei.
Om 16.00 uur ben ik gestopt met werken en vanuit mijn werk ben ik rechtstreeks naar mijn moeder gegaan waar ook de kids al de hele dag waren. Igor was daar ook rond 17:00 uur en vandaar uit zijn we vertrokken naar Molenheide een vakantiepark in België. Met een kleine omweg kwamen we daar om 18:15 uur aan en konden we gelijk inchecken. Eenmaal bij het huisje hebben we de auto leeggehaald en voor het gemak een lekker broodje Hotdog gegeten. Daarna hebben Majin en Jibin nog even buiten gespeeld met papa en om 20:30 uur hebben we hem uitgezwaaid. Tot zondag.





Woensdag 3 mei.
Om 6:30 uur was ons mannetje alweer wakker (even wennen), maar met zijn tablet hebben we hem nog tot 8:00 uur zoet kunnen houden, zodat wij ook nog even in bed konden blijven liggen. Rond 9:00 uur zijn we gaan ontbijten, want tussen 10:00-10:30 uur zou mijn zus met Jurre bij de ingang staan. We hadden namelijk een 6-persoonshuisje en er was nu 1 slaapkamer over, dus Jurre kwam ons gezelschap houden. Uiteindelijk iets na 11:00 uur kregen we een belletje en waren ze in de buurt van het park. Majin, Jibin en ik zijn toen naar de slagboom gelopen en hebben ze naar ons huisje begeleid. Vervolgens gezellig koffie/thee gedronken en Jurre zijn slaapkamer laten zien. Tegen enen hebben we weer afscheid genomen van mijn zus en heeft Jurre zich geïnstalleerd (of eigenlijk heeft oma dat gedaan). Vervolgens zijn we naar Kids Valley gelopen, waar de kids zich prima hebben vermaakt. Natuurlijk heeft Jibin hier meer dan de twee pubers, dus die zijn dan uiteindelijk ook gaan midget golfen in "De Mijn". Tegen vijven zijn we teruggegaan naar ons huisje en zijn we de voorbereidingen gaan treffen voor de bakplaat (vaste prik op vakantie). Ook hebben we nog even lekker buiten gezeten in het zonnetje, terwijl de jeugd nog even een spelletje zat te doen. De avond hebben verder in het huisje doorgebracht en opnieuw lagen we te laat op bed.









Donderdag 4 mei.
Vandaag liet ons mannetje nog vroeger van zich horen. 5:57 uur stond er op de wekker. Ook nu heeft hij zich weer tot bijna 8:00 uur moeten bezighouden, want tenslotte hebben wij ook vakantie. Ook nu konden we dus weer op tijd boodschappen gaan doen. Om 10:00 uur hebben we Jurre en Majin uit bed getrommeld en zijn we gaan ontbijten. daarna hebben we nog wat in het huisje gehangen en iets na het middaguur zijn we naar het zwembad gegaan. Dit is voor mij nu ook een stuk relaxter nu Jibin zijn A-Diploma heeft en al redelijk op weg is voor zijn B. Ik heb dan ook oma gezelschap gehouden aan de kant terwijl de kids zich prima vermaakten met de diverse glijbanen en soms ook even in het kinderbad, wat heerlijk warm was. Het was er absoluut niet druk, dus ik kon alles vanaf de kant goed in de gaten houden. Na het zwemmen hebben we nog even een ijsje gegeten en toen weer terug naar het huisje. Na even wat Multi media tijd en Jurre en Majin die een poging tot badmintonnen hebben gedaan, zijn we opnieuw naar het centrumgebouw gelopen om pizza's en lasagne te gaan halen. De winkel op het park heeft maar weinig te bieden en dus zijn we min of meer aangewezen op het eten hier. Gelukkig smaakte het prima en eerlijk is eerlijk, het is ook wel lekker makkelijk. Na het eten is Jibin gelijk op bed gaan liggen, want die voelde zich niet zo lekker. Hij is ook op tijd gaan slapen en dat had hij nodig ook. Na de 2 minuten stilte vanwege de Dodenherdenking om 20:00 uur zijn er hier nog verschillende spelletjes gespeeld en opnieuw lagen wij er pas rond middernacht in.





Vrijdag 5 mei.
Deze ochtend heeft ons mannetje heerlijk tot 8:15 uur geslapen. Hij was weer helemaal opgeladen. Na een rustige ochtend en een laat ontbijt zijn we rond 12:00 uur op pad gegaan. Met een wandelroute van de receptie zijn we naar het naastgelegen Wildpark gelopen. Hier hebben we gekozen voor het Everpad, een wandelroute van zo'n 3,5 km. Het was heerlijk wandelen en onderweg hebben we zelfs een aantal hertjes gezien en everzwijnen (maar die zaten achter een hek). Jammer genoeg waren we met z'n allen geen goede kaart/bordjes lezers, want ruim over de helft zijn we van het juiste pad afgeraakt en zo kwam het dat de wandeling toch ruim 2 uur heeft geduurd en pas tegen 14:30 uur stonden we weer bij de ingang van het vakantiepark. Inmiddels had iedereen wel behoorlijk trek gekregen en zijn we rechtstreeks naar Kids Valley gelopen. Hier hebben we eerst allemaal wat gegeten en vervolgens is Jibin de klimrekken ingevlogen en zijn Jurre en Majin naar de game hal gelopen voor een potje air-hockey. Rond 16:00 uur zijn we terug naar ons huisje gegaan en heeft Jibin zijn tablet gepakt en heeft de jeugd de zwemspullen gepakt om nog even te gaan zwemmen. Zij hadden blijkbaar nog energie genoeg. 's Avonds hebben we opnieuw gebakplaat met de restjes van de vorige keer, wat ook nu meer dan voldoende was en hebben we naar Holland Got Talent gekeken. Hier deed iemand aan mee die ik min of meer ken en ik kan niet anders zeggen dat het werkelijk een aanfluiting was. Letterlijk.











Zaterdag 6 mei.
Vandaag opgestaan met een heerlijk zonnetje en terwijl de kids nog in bed lagen zijn mijn moeder en ik broodjes gaan halen. Om 9:30 uur hebben we de kids geroepen en zijn we aan tafel gegaan. Vervolgens hebben we wat in en om het huisje gehangen en natuurlijk lekker buiten gezeten met een kop koffie en een boekje. Om 11:30 uur zijn we  naar het zwembad gegaan om daar min of meer in privésfeer opnieuw te genieten van alle glijbanen. Ook ik heb me aan 2 glijbanen gewaagd, maar nadat ik bij de blauwe glijbaan flink mijn hoofd had gestoten, hield ik het voor gezien. Wel heb ik met Jibin nog wat baantjes gezwommen en daarna heb ik het verder aan de jeugd overgelaten. Wat hadden ze een lol met elkaar. Om 13:30 uur hebben we de waterratten uit het water gehaald en zijn we gaan douchen. Eenmaal terug in het huisje hebben we wat gegeten en daarna hebben we weer even gerelaxt. Oma en ik met een boekje en de kids met een voetbal. Om 16:15 uur zijn we opnieuw richting het centrumgebouw gelopen en hebben we met z'n allen een potje midgetgolf gespeeld. Ze hebben hier een super mooie baan gelegen op verschillende niveaus met diverse onverwachte en spannende elementen. Soms zelfs een beetje te spannend voor onze kleine man. De 18 banen hebben in een redelijk tempo afgelegd, omdat we de enige spelers waren in "De Mijn". Majin was uiteindelijk de grote winnares, maar eerlijk is eerlijk Jibin heeft ook heel goed geslagen zonder hulp of zelfs maar een klein beetje vals spelen. Na het golfen zijn we naar de Tarverne gegaan en hebben daar een hapje gegeten. Majin had het de hele week al over steppegras en deze had ze dan ook na enige tijd voor haar neus staan. Ook Jurre is die uitdaging aangegaan, maar wij hebben het gewoon bij friet gehouden. Uiteindelijk waren we iets na achten terug in het huisje en heb ik Jibin gelijk op bed gelegd. Wij hebben lekker televisie zitten kijken en gewacht op de komst van Igor. Hij zou namelijk na het etentje met de familie ter eren van de verjaardag van zijn moeder rechtstreeks naar ons komen. Zo had ie toch nog iets aan de zondag.









Zondag 7 mei.
Igor en ik waren beiden al vroeg op (zit nu eenmaal in ons systeem) en terwijl iedereen nog lekker in bed lag, zijn wij broodjes gaan halen. Rond 9:30 uur druppelde iedereen de kamer binnen en zijn we gaan ontbijten. Na het ontbijt zijn de mannen en ik nog even gaan wandelen over het park en toen kwamen we ook langs het huisje waarin we 3 jaar geleden hebben gezeten. Toen zijn we met het complete gezin ter eren van de gouden bruiloft van opa en oma een weekje weggeweest. Helaas was dit al wel zonder opa, maar mijn moeder wilde dit toen perse door laten gaan. Na de niet al te lange wandeling hebben we met z'n allen wat gedronken en toen is Igor met de kids naar het zwembad gegaan terwijl mijn moeder en ik de tassen zijn gaan pakken. Toen het meeste ingepakt was ben ik ook nog even naar het zwembad gelopen, want ik wilde wel eens zien hoe ze zich vermaakten met de opblaasbare hindernisbaan die vanmiddag in het zwembad zou liggen. Hier had Jibin de hele week al naar uit gekeken, maar steeds hadden we pech en lag hij aan de kant. Nu kon hij zijn lol op en hij vermaakte zich kostelijk en hij niet alleen. Na dit laatste bezoek aan het zwembad hebben we in het huisje nog een late lunch gedaan en toen zijn we de auto in gaan laden en hebben we ons tijdelijke onderkomen afgesloten. Het zat er weer op. Na eerst oma en toen Jurre af te hebben gezet, waren we zelf om 17:30 uur thuis. Nog lekker even thuis chillen en voor de verandering weer een op tijd naar bed. Morgen gaat de wekker weer vroeg af.







De volgende keer moet papa wel weer mee op vakantie, want Jibin had hem wel heel erg gemist.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten