Lilypie Waiting to Adopt tickers

maandag 14 augustus 2017

Onze vakantie in Italie

Woensdag 26 juli stond in het teken van inpakken, boodschappen doen en poetsen. Donderdagmorgen om 4:00 uur zouden we namelijk richting Oostenrijk vertrekken. Niet onze uiteindelijke vakantiebestemming, maar onze tussenstop bij San en Ingrid in Badhofgastein. Ik zag behoorlijk op tegen de lange reis, zeker met ons mannetje, maar hij heeft ons allemaal versteld doen staan. De rit is heel vlot verlopen en om 16:00 uur werden we verwelkomd door onze goede vrienden. Om te beginnen hebben we onze benodigde spullen voor de komende 2 nachten uit de auto gehaald en vervolgens zijn we naar hun appartement gegaan. Hier hebben we eerst even wat gedronken en na een tijdje ook wat gegeten. Na het eten zijn we het dorpje ingelopen. Het was die avond een feestavond en de jongens konden wat spelletjes doen, er was live Tiroler muziek en we hebben nog een lekker ijsje gegeten. Vervolgens zijn Ingrid en ik met de kids teruggelopen naar het appartement en zijn de papa's in het dorp blijven hangen. Ingrid en ik hadden ons eigen feestje. De jongens hebben we gelijk uitgekleed en na nog even op de tablet te hebben gezeten, zijn ze uiteindelijk lekker gaan slapen. Tegen elven waren de mannen thuis en toen zijn we niet veel later met z'n allen gaan slapen. Tenslotte was het voor ons al een lange dag.

Vrijdag zouden we ook nog een hele dag in Badhofgastein blijven en deze dag hebben we grotendeels doorgebracht in het zwembad/saunacomplex. Het weer was niet al te best, dus dit was een zeer aangenaam tijdverdrijf. De kids hebben de hele dag in het zwembad vertoefd en wij wisselden het zwemmen af met saunabezoekjes tussendoor. Om 16:30 uur hebben we het zwembad verlaten en zijn we, na een korte wandeling door het centrum en een bezoek aan de supermarkt om de drankvoorraad aan te vullen, teruggegaan naar het appartement. Hier heeft San na een tijdje de grilplaat aangezet en hebben we lekker van de plaat gegeten. Na het eten zijn de kids met z'n vieren op hun bedden gedoken met hun tablets/telefoons en zijn wij nog een stuk gaan wandelen. Heerlijk langs een beek met een prachtig uitzicht over de bergen. 's Avonds hebben we opnieuw gezellig zitten borrelen en om 00:00 ging het licht uit.

Zaterdag zijn wij op tijd opgestaan, want om 10:00 uur wilde wij onze reis voortzetten naar Italië, onze eindbestemming. Na een gezamenlijk ontbijt en vervolgens onze spullen bij elkaar te hebben geraapt, was het afscheid daar. Van de ene kant jammer, want het was ontzettend gezellig, maar van de andere kant hadden we ook ontzettend veel zin om naar Cavallino Treporti aan de Adriatische kust te gaan. Ook deze rit verliep voorspoedig en iets na drieën kwamen we aan op de camping. En eerlijk is eerlijk het was toch wel even slikken toen we de camping op reden. De tenten, caravans, huisjes en alles stond hutje op mutje. Dit was niet echt het beeld wat ik had bij het boeken van deze vakantie, maar het is zoals het is. Ook de caravan voldeed niet geheel aan de omschrijving, want de overkapping op de veranda ontbrak. Op het moment van aankomst stond er geen zon op, dus misschien vormt dat verder geen probleem. Terwijl ik de koffers heb uitgepakt is Igor met de kids gaan zwemmen en daarna zijn we met z'n vieren naar zee gelopen. Om 18:30 uur hebben we een hapje gegeten en daarna zijn we teruggegaan naar de caravan. Jibin had een beetje buikpijn en is lekker op bed gaan liggen en Majin is in haar eentje naar de speeltuin gegaan, waar ze binnen 5 minuten contact had met een Zwitsers meisje. Het gesprek verliep behoorlijk moeizaam, maar zo ontzettend knap van haar dat ze dat initiatief neemt. De rest van de avond hebben we lekker buiten gezeten en hebben we spelletjes gedaan. Gezien de drukte lagen we allemaal wat later op bed.

Zondag werden we wakker met regen, maar gelukkig hield het om 9:00 uur alweer op. Helaas konden we niet buiten ontbijten, omdat onze overkapping op de veranda ontbreekt. De stoelen waren allemaal nat en omdat we wel deels onder de bomen staan bleef het ook nog een tijdje door druppelen, dus we hebben binnen onze broodjes genuttigd. Tegen elven zijn we een stuk langs het strand gaan lopen en via binnendoor straatjes zijn we weer richting de camping gelopen. Het was inmiddels alweer behoorlijk op temperatuur gekomen, dus toch weer even de verkoeling van de caravan met airco opgezocht. We hadden graag gelijk willen gaan zwemmen, maar aangezien ze hier aan siësta doen, was het zwembad van 13:00 tot 15:00 uur gesloten, dus dat loonde niet de moeite voor amper een kwartier. We hebben dan ook zelf maar een beetje siësta gehouden en iets na drieën zijn we naar het zwembad gelopen. Hier zijn we zo’n 2 uurtjes geweest en in die tijd is Jibin het water niet uit geweest. Na ons even te hebben opgefrist zijn we naar het punt gereden waar de boten naar Venetië vertrekken, hier hebben we heerlijk gegeten in een restaurant aan het water en hier heeft Jibin ook een ketting met haaientand gekregen. Deze doet hij volgens mij de hele vakantie niet meer af. Uiteindelijk hebben we nog even boodschappen gedaan en vervolgens zijn we terug naar de camping gereden. Hoogste tijd voor onze jonge man om naar bed te gaan.

Maandag stonden we op met stralend weer en dus hebben we lekker buiten gegeten. De voormiddag zouden we doorbrengen op het strand en met een grote band en een drijfbord hebben Majin en Jibin zich prima vermaakt. Ik had wat moeite om in zee te gaan, want er waren al kwallen en krabbetjes gespot. Iets na het middaguur zijn we weer teruggegaan, want het werd ons echt te warm. Ook nu hebben we lekker siësta gehouden. ’s Middag zijn we weer naar het zwembad gegaan en ook nu waren de kids niet uit het water te slaan. ’s Avonds hebben we voor de verandering zelf iets in elkaar geflanst voor het eten en hebben we gezellig op de veranda gegeten. Na het eten zijn we opnieuw nog even naar het strand gelopen, waar het nu een stuk aangenamer was. Rond 21:30 uur waren we weer terug enigszins lek gestoken door de muggen.

Dinsdagochtend lekker rustig aan gedaan en opnieuw buiten ons ontbijt genuttigd. Rond 11:00 uur zijn we naar Lido Di Jesolo gereden. Dit is een leuk badplaatsje zo’n 9 km bij de camping vandaan met leuke winkeltjes. Hier hebben Majin, Jibin en ik onze slag geslagen en Igor mocht alles betalen. Ook zijn we hier een stuk langs het strand gelopen en dat was behoorlijk afzien zo vol in de zon met ruim 35 graden. Een tafeltje in de schaduw op een terras bood enigszins uitkomst en hier hebben we dan ook een heerlijke koude smoothie gedronken en ook een broodje gegeten. Rond 14:00 uur zijn we naar onze auto gelopen en onderweg terug naar de camping hebben we ook nog even een Lidl aangedaan. Aangezien we vanmiddag al een aardige lunch op hadden, wilden we vanavond niet opnieuw naar een restaurant. Eenmaal terug in de caravan hebben we even een cool down periode ingelast. En uiteindelijk om 17:00 uur is Igor nog even met Jibin gaan zwemmen en zijn Majin en ik bij de caravan gebleven en hebben we na een tijdje het eten samen klaargemaakt. Vanavond stond er niet veel op het programma. Jibin op tijd naar bed en wij met z’n drieën een spelletje doen op de nog snikhete veranda.

Woensdag was weer een echte zwemdag. In de ochtend zijn we naar zee gegaan en na de verplichte middagrust zijn we naar het zwembad gegaan. Iets na vijven hadden we er genoeg van en zijn we teruggegaan. Lekker een boekje lezen en even op de tablet/mobiel. Om 19:00 uur zijn we en hapje gaan eten in het restaurant op het park, waar je overigens heerlijk kan eten. Om vervolgens de calorieën weer te verbranden zijn we weer naar het strand gelopen. Hier zijn we naar de krabbenrots geklauterd, wat nog een hele belevenis was. Daarna nog even naar de speeltuin op het strand en daarna terug naar de caravan voor een spelletje pesten. Opnieuw een heerlijke vakantiedag.

Donderdag; Vanmorgen zijn we naar Trepporti gereden om daar de boot naar Burano te pakken. Er was ook een mogelijkheid voor een volledig dag excursie naar Burano, Murano, Torcello maar daarvoor was het echt te warm, dus wij kozen slechts voor een bezoek aan Burano. De tocht op de boot duurde ongeveer 20 minuten en vlak voor het eilandje had je al een prachtig uitzicht op de vele gekleurde huizen. Eenmaal op het eiland was het een grote kleur explosie. Wat een vrolijk en gezellig autovrij dorpje met watertjes, bruggetjes en dus huizen in alle kleuren van de regenboog. Helaas werkte de temperatuur niet echt mee, want het kwik kwam bijna tot de 40 graden, dus het was ook behoorlijk afzien. Nadat we op een schaduwrijk terras nog een hapje hadden gegeten, hebben we om 14:00 uur de boot terug naar Treporti genomen. Eigenlijk was het nog de bedoeling geweest om even over de markt te lopen die we die ochtend hadden gezien, maar helaas waren de kramen al opgeruimd, dus zijn we op ons gemak terug naar de camping gereden. Gelijk doken de kids in de koele caravan en wij op de veranda met een boek en een koel glas drinken. ’s Avonds zijn we naar de McDonalds gereden, want we hadden hier tenslotte nog geen frietjes gegeten. Inmiddels zitten we nu op de helft van onze vakantie. Wat vliegt de tijd bij zo’n hoop gezelligheid.

Vrijdag, opnieuw een dag die we hebben doorgebracht aan het strand en het zwembad. Jammer genoeg geeft het water daar geen verkoeling meer, maar het zorgt er wel voor dat het om uit te houden is. Ook een parasol is geen overbodige luxe, maar we klagen niet, want we horen van het thuisfront dat het weer in Nederland een heel stuk minder is. De voorspellingen zijn dat het vanaf zondag hier ook wat minder wordt en dat zou niet heel erg zijn. Tenslotte willen we maandag of dinsdag naar Venetië en daar met ruim 35 gr rondlopen is geen pretje. Na het eten zijn we nog even naar de animatie geweest. Er zou een clown optreden en hier wilde Jibin heel graag naartoe. Wat ons betreft was het niet een heel geslaagde act, maar ons mannetje en daardoor toch ook wij hebben er toch van genoten. Wat kan Jibin toch heerlijke lachen.

Zaterdag hebben we een rustdag ingelast. Lekker een ochtend en een groot deel van de middag in en om de caravan vertoeven. Ook belangrijk als je op vakantie bent. Iets na drieën zijn we toch nog even naar het zwembad gegaan en hebben we met z’n allen een plons genomen. Na ruim een uur zijn we terug gegaan en hebben we ons opgefrist en aangekleed en zijn we opnieuw naar Lido Di Jesole gereden, maar nu naar een andere gezellige winkelstraat. Ook nu heeft Majin een ontzettend leuk tuniekje gekocht en Jibin weer iets van speelgoed om het winkelen voor hem toch ook nog enigszins leuk te houden. Tevens hebben we een leuk restaurantje opgezocht en hebben we er heerlijk gegeten. Iets na negenen waren we weer terug en toen hebben de kids nog even de dvd van Kung Fu Panda 3 gekeken. Deze zat namelijk in de vakantie-cadeautas van oma. Wat heeft ons mannetje hier weer heerlijk om moeten lachen.

Zondag lekker ontbeten en iets later dan anders naar het strand gegaan. Vrijwel de hele tijd dat we daar zijn zitten de kids in het water. Igor en ik wisselen elkaar een beetje af. Na tweeën begon het wat te betrekken en hebben we zoetjes aan onze spulletjes bij elkaar gezocht. Er werd regen en onweer voorspeld en voor die tijd wilden we zeker terug zijn bij de caravan. Gelijk bij terugkomst allemaal gedoucht en wachten op wat komen zou. Nou dat bleef nog een hele tijd uit. Het waaide wel hard en het zag er ook behoorlijk onheilspellend uit, maar er kwam maar weinig. Pas na zevenen begon het wat te spetteren en te donderen, maar het noodweer bleef uit. De veranda nodigde deze keer niet uit om daar lekker te zitten, dus de kids hebben opnieuw binnen lekker een dvd gekeken en wij hebben op bed een boek liggen lezen.

Maandag begon erg winderig, maar het zonnetje scheen al wel weer. Vandaag zouden we naar Venetië gaan, maar ik twijfelde even omdat we daar met de boot naartoe zouden gaan en het waaide nogal hard. Toch zijn we iets na tienen in de auto gestapt en naar Punta Sabionni gereden, waar we tickets kochten voor de boot die ons in 35 minuten naar Venetië zou varen. De tocht viel reuze mee en om 12:15 uur werden we afgezet op de kade met tal van souvenierskraampjes. We hebben de verleiding weerstaan en zijn doorgelopen. De temperatuur liep toch alweer aardig op, dus we zijn snel de smalle steegjes in gedoken, waar we grotendeels in de schaduw konden lopen. Ook hier bevonden zich tal van winkeltjes en hier zijn dan wel wat souvenirtjes aangeschaft. Ook hebben we lekker zitten lunchen op een terras in een van de vele sfeervolle straatjes, zodat we weer wat energie hadden om onze tocht voort te zetten. Heerlijk lopend in de schaduw genoten we van deze bijzondere stad met z’n smalle steegjes, talloze bruggetjes over het water en natuurlijk het San Marco plein met zijn prachtige Basiliek. De rij om daar een kijkje binnen te nemen was echter zo ontzettend lang, waardoor we dit aan ons voorbij hebben laten gaan. Om 18: 15 uur moesten we terug zijn op de kade, want toen vertrok onze boot terug. We hadden het toen ook wel gezien en zeker de kids vonden het lang genoeg geweest. We hebben er alle vier van genoten en eenmaal terug bij de caravan is Igor nog wat gaan halen bij de afhaal en hebben lekker op de veranda pizza en friet gegeten.

Dinsdag begon lekker lui. Kids eerst op hun multimedia en daarna is Jibin met het buurjongetje Duke naar de speeltuin gegaan. ’s Middags hebben we eerst wat spelletjes gedaan, ook met Duke erbij, en daarna zijn we met de buren naar het zwembad gegaan. Grappig dat de jongens elkaar de afgelopen anderhalve week amper hebben zien staan en nu ineens zijn ze dikke vrienden. Na het zwemmen hebben we ons klaar gemaakt voor het bezoekje aan het restaurant, waar we opnieuw lekker hebben gegeten. Om de maaltijd een beetje te laten zakken zijn we lekker naar het strand gelopen en hebben Igor en de kids weer een rots beklommen. Op de terugweg wilde Jibin nog even naar het klimkasteel op het strand en wie trof hij daar ……. Zijn vriend Duke. Majin heeft nog even als kindermeisje voor het zusje van Duke gespeeld, want de 2-jarige Fem is een aardige brokkenpiloot en heeft hier al in het ziekenhuis gelegen met een kin die helemaal open lag. Er moest dus wel iemand een oogje in het zeil houden en ons meisje deed dat met veel plezier. Iets na 21:30 uur zijn we weer terug naar de caravan gelopen en toen was de koek ook op bij ons mannetje.

Woensdag: Vandaag zijn we in de ochtend naar het Tropicarium gereden. Een soort van dierentuin met vooral reptielen, vissen en allerlei soorten schildpadden. Het was niet heel groot, maar we hebben er toch ruim 2 uur rond gelopen en we hebben genoten van alle opmerkelijke dieren. Daarna zijn we nog even een overheerlijk ijsje gaan eten en daarna zijn we teruggegaan naar de camping. Hier waren we rond 14:00 uur en aangezien er tijdens siësta tijd niet erg veel is toegestaan, was het dus opnieuw verplichte rust. Iets na drieën heeft Jibin Duke weer opgezocht en zijn ze samen naar het speeltuintje gegaan. Drijf nat kwamen ze een uurtje later terug en toen zijn de jongens met de papa’s naar het zwembad gegaan. Majin en ik hadden niet zoveel zin en wij zijn dan ook lekker bij de caravan gebleven. ’s Avonds hebben we weer wat bij de afhaal gehaald en opnieuw hebben we daar prima van gegeten.

Donderdag zijn we in de ochtend naar de lokale markt in Treporti gegaan. Deze hadden we vorige week gezien toen we naar Burano zijn gegaan. Het was geen hele grote markt, maar Majin en Jibin hebben toch nog wat kunnen vinden. De hele ochtend was het al erg benauwd en de voorspellingen waren voor die middag en avond ook niet al te best, dus we besloten voor enen terug op de camping te zijn. Het slechte weer bleef echter nog een tijdje uit, maar om 16:00 uur barste het in alle hevigheid los. Het begon enorm te stormen en niet veel later kwam de regen met bakken uit de lucht. Achter onze caravan staan caravans met voortenten en met man en macht werd er geprobeerd de tenten op hun plek te houden. Overal vlogen ballen opblaasbanden en -bootjes door de lucht en ook takken vlogen in het rond. Jibin was op dat moment samen met zijn vriendje Duke in de tent aan het schilderen. Gelukkig waren Igor en de mama van Duke erbij, want ook daar was het erg spannend. De nabij gelegen boom begaf het op een zeker moment, maar gelukkig viel die de andere kant op. Dit was niet de enige boom die niet tegen deze hevige storm bestand was, want de hele camping lag bezaaid met afgebroken takken en omgevallen bomen. De schade was een enorm en ook de chaos daarna. Toen de storm, waarvan we later hoorden dat het een tornado was, eindelijk was gaan liggen kwam iedereen naar buiten om de schade op te nemen. Wat een drama voor tal van mensen. Sommige tenten lagen bedolven onder een boom, maar gelukkig waren de bewoners daarvan op dat moment niet op de camping, dus voor zover wij weten waren er geen persoonlijke ongelukken. Wel was er erg veel materiele schade. Wat een belevenis zo aan het einde van onze vakantie. Inmiddels was het ook flink afgekoeld, dus voor het eerst hebben we de avond in de caravan doorgebracht.

Vrijdag, onze laatste volle dag in Italië. Het weer was gelukkig weer wat opgeklaard, maar ’s morgens wilde de zon er nog niet goed doorkomen. Mooie gelegenheid om alvast te beginnen met inpakken en poetsen. De kids hebben zich vermaakt met het spelletje pesten en de tablet/mobiel en ruzie maken. Tijd om naar huis te gaan. Na drieën zijn we met z’n vieren voor de laatste keer naar het zwembad gegaan, waar het water toch wel wat was afgekoeld. Eenmaal terug in de caravan zijn we om beurten gaan douchen en zijn we een hapje gaan eten in het restaurant. Die avond zijn we vroeg naar bed gegaan, want om 4:00 uur wilden we in de auto zitten. Nou dat werd 2:30 uur, want om 2:00 uur waren we klaar met wakker liggen en zijn we maar opgestaan. Het zou een lange dag worden, maar alles is goed verlopen en om 17:30 uur waren we veilig thuis. Ook nu hebben de kids het geweldig gedaan.