Lilypie Waiting to Adopt tickers

donderdag 7 juni 2018

Mei verslag

Het mei verslag begint eigenlijk in april. Namelijk op vrijdag 27 april Koningsdag, de dag dat we allemaal vrij hadden. De dag begon vroeg. Om 6.30 uur liepen onze wekkers al af, want om 7.30 uur wilden we namelijk in de auto zitten voor onze rit naar Denemarken. Bijna op geplande tijd reden we onze straat uit en voor ons was de vakantie nu ook echt begonnen. Om 10.30 uur maakten we onze eerste stop en genoten we van wat drinken en een Oranje Tompouce. We wilden tenslotte wel een beetje in stijl blijven. Na ook nog wat beweging te hebben gehad zijn we na 3 kwartier weer op weg gegaan. Het was inmiddels een stuk drukker geworden  op de wegen na diverse omleidingen konden we tegen tweeën onze tweede stop maken. Tijd voor een lekker broodje. Na deze stop was het nog zo'n 250 km en doordat de kids beiden in slaap waren gevallen, zijn we in een keer naar onze bestemming in Vejle gereden. Om 17.00 uur kwamen we hier aan en konden we inchecken en naar onze kamer. Het was een heerlijke ruime kamer met goede wifi, dus niemand had iets te klagen. Majin en Jibin zijn gelijk op bed gedoken met telefoon en tablet. Ik ben de koffers gaan uitpakken en Igor is gaan kijken of hij iets kon vinden waar we konden gaan eten. Om 18.30 uur zijn we ons hotel uitgelopen en binnen no-time zaten we in een sushi-restaurant. Hier hebben we heerlijk van de lopende band gegeten en wat heb ik genoten van daar gezellig met elkaar te zitten. Na het eten hebben we nog een korte wandeling in de omgeving van het hotel gemaakt en vervolgens zijn we teruggegaan naar de hotelkamer. Dag 1 zat er alweer op.

Zaterdag; Jibin was al voor zevenen wakker, maar heeft zich keurig tot 7.00 uur stil gehouden (zo fijn dat hij kan klokkijken). Daarna mocht hij op zijn tablet, maar wel zonder geluid, zodat in ieder geval Majin nog even kon slapen. Iets na achten zijn we om beurten gaan douchen en om 9.00 uur zaten we aan het ontbijt. Gezien de weersvoorspellingen hadden we besloten om pas zondag naar Legoland te gaan, dus we konden het nu rustig aan doen. Na het ontbijt zijn we op ons gemak richting zee gelopen, om precies te zijn de jachthaven. Het was nog best een aardige tippel, maar het was droog en het zonnetje liet zich ook zo af en toe zien, dus het was prima te doen. We hebben leuke/mooie plaatjes geschoten en ook Jibin blijkt van fotograferen te houden. Op de terugweg naar ons hotel hebben we wat drinken en broodjes gekocht, die we vervolgens op onze hotelkamer hebben genuttigd. 's Middags zijn we naar het overdekte winkelcentrum achter ons hotel gelopen, waar we voor Majin en Jibin leuke shirts hebben gekocht. 's Avonds hebben we lekker bij de Italiaan gegeten. Jibin doet het steeds beter in een restaurant, dus dat maakt het uit eten gaan een stuk gezelliger. Rond 21.00 uur waren we terug en na nog even wat chillen is ons mannetje gaan slapen en hebben wij stilletjes nog een film gekeken. Morgen eindelijk naar Legoland.

Zondag; Vanmorgen op tijd opgestaan, want we wilden om 10.00 uur in Billund zijn. De weg er naartoe was rustig en ook de parkeerplaats was nog niet half vol. Dat zag er gunstig uit. Helaas stond er wel een lange rij voor het ticket-loket en uiteindelijk konden we toch pas na 10.30 uur het park op. Na eerst even de plattegrond te hebben bekeken, besloten we te beginnen in Lego mini world. Een soort van Madurodam, maar dan helemaal gebouwd van Legosteentjes. Na hier een tijdje rond te hebben gelopen zijn we naar het spookhuis gegaan. Eenmaal binnen vond ons mannetje het best een beetje spannend, maar het slot was heel verrassend en leuk. Vervolgens zijn we naar het Ninjago gedeelte gelopen. Als eerste zijn we in de Ninja-ride gegaan. Hiervoor moesten we 3D-brillen op en verder heeft het een beetje weg van Buzz Light Year in Disney, maar hier vernietig je je tegenstanders met Ninja-bewegingen. Daarna zijn Majin en Jibin samen in een soort van laser doolhof gegaan. Ze moesten van de ene kant van de ruimte naar de andere kant zien te komen en daarbij moesten ze de laserstralen zien te ontwijken. Een geliefde attractie, want ze hebben hiervoor behoorlijk lang in de rij moeten staan en dus hebben wij heerlijk even in het zonnetje kunnen zitten. Hierna zijn we doorgelopen naar Sea-life. Een aquarium met verschillende soorten vissen met daartussen legofiguren en onderzeeërs van Lego. Toen we daaruit kwamen was het inmiddels 13.00 uur geweest en dus tijd om wat te eten. Via het Star Wars gedeelte van Lego mini world zijn we naar een kraampje met hotdogs gelopen en helaas stond daar ook een aardige rij, zodat we ons broodje nog snel moesten opeten, omdat Jibin om 14.00 uur bij de rijschool moest zijn. Hier kreeg ons mannetje een rijles van zo'n 20 minuten waarna hij zijn rijbewijs in ontvangst nemen. Wat was hij hier trots op. Hierna was het tijd voor wat actie. Er zijn namelijk wel een paar achtbanen op het park en daar was het Majin meer om te doen. Majin en ik zijn samen in 3 achtbanen gegaan, waarvan er 1 niet zo spectaculair was. Jibin is er in 2 mee geweest en Igor had het na een achtbaan al gezien. Terwijl Majin en ik in de 3de achtbaan zaten is Igor met Jibin een brandje gaan blussen. Precies om 17.00 uur gingen alle attracties en zelfs eettentjes dicht, dus er bleef ons niets anders over dan het park te verlaten. Later in de week zouden we nog een keer gaan en dan konden we de rest van het park gelukkig nog bekijken. Eenmaal terug bij het hotel zijn we in de straat achter ons hotel nog een lekkere burger gaan eten.

Maandag; Vanmorgen kwam het met bakken uit de lucht vallen en eigenlijk stond een bezoek aan het stadje Kolding op het programma. Ik had gehoord dat het stadje zeker de moeite waard was om te bezoeken, dus we besloten er toch heen te rijden. Onderweg begon het nog harder te regenen en zelfs te onweren en toen we bordjes met storcentrum zagen, besloten we deze maar te volgen er vanuit gaande dat het een verwijzing was naar een overdekt winkelcentrum. En ja hoor goed gegokt. Hier hebben we uren rond geslenterd en beide kids hebben weer wat gekregen, want tenslotte moet winkelen ook een doel hebben. Rond 16.00 uur waren we terug op de hotelkamer en nog steeds regende het buiten, dus tijd om even lekker te chillen. Om 18.30 uur zijn we weer naar het sushi restaurant gelopen en hebben we weer van de lopende band gegeten. Zo'n leuk concept. Inmiddels zit de helft van de vakantie er alweer op en maken we plannen voor de nog komende dagen.

Dinsdag; Opnieuw zou het weer niet een hele geweldige dag worden qua weer, maar dat weerhield ons er niet van om richting Ribe te rijden, waar zich het Vikingcentrum bevond. Vikingen en Scandinavie horen nu eenmaal bij elkaar. Het Vikingcentrum is een soort openluchtmuseum waar je je in de tijd van de Vikingen waant. Elk jaar komen hier uit heel Europa tal van mensen bijeen die het blijkbaar heel leuk vinden om een korte tijd als heuse Vikingen te leven. Het was wel een hele leuke ervaring en erg interessant en Jibin vond het helemaal geweldig om les te krijgen in het vechten als een Viking, om met pijl en boog te schieten en om van een tak een eigen houten speer te maken. Ook Majin vond het leuk en dan vooral om haar broertje zo zien te genieten. Rond 15.00 uur zijn we mede vanwege de regen en de kou weer teruggereden naar ons hotel waar we nog gezellig een spelletje hebben zitten spelen. Daarna zijn Igor en ik nog even naar de supermarkt gelopen om wat te eten te halen, want we hadden deze keer geen zin om buiten de deur te eten.

Woensdag; Vandaag een halfuurtje later dan afgelopen zondag naar LegoLand vertrokken, omdat we dachten dat het wel iets minder druk zou zijn omdat het nu een doordeweekse dag was. We hoopten hiermee de lange rij voor de kassa min of meer te vermijden, maar niets was minder waar. Wat een drukte vandaag. Nu waren we blij dat we een paar dagen terug ook al waren geweest en dus al een groot deel van het park hadden gezien. Ondanks de drukte kwamen we hier toch een tweetal bekenden tegen, hoe toevallig is dat. Eerst kwamen we Bas en Colette met hun jongens tegen. Hen heb ik leren kennen tijdens het adoptietraject van Jibin en hun oudste komt uit hetzelfde kindertehuis als Jibin en terwijl we met hen stonden te kletsen werd ik aangetikt door een moeder van een klasgenootje van Jibin. Best wel grappig om elkaar in Denemarken tegen te komen in een zeer druk bezocht LegoLand. Na nog even te hebben gekletst hebben we ieder afzonderlijk onze weg voortgezet en zijn wij de dingen gaan doen waar we afgelopen zondag niet aan toe waren gekomen. Jibin was helemaal weg van de Pirat Splash, waar hij tot 2 keer toe behoorlijk nat in is geworden en Majin en ik vonden de Polar Express zeker de moeite waard om daar 2 keer voor in de rij te gaan staan. Dit was namelijk een achtbaan met daarin een kleine vrije val. Heel verassend en super leuk. Verder hebben we de 4D films gekeken, die wat mij betreft wel tegen vielen en zijn we in de Egyptische Tempel geweest. Toen we alles hadden gehad zijn we nogmaals in de Ninja Ride gegaan en in de Drakenachtbaan. Opnieuw om precies 17.00 uur gingen de attracties dicht en werden we verzocht om richting de uitgang te gaan. We hebben de dag afgesloten bij de Mac die hier in Denemarken niet heel makkelijk te vinden is. Uiteindelijk natuurlijk wel gelukt en lekker frietjes gegeten.

Donderdag; Onze laatste dag hier. Vanmorgen hebben we op ons gemak gegeten en hebben we overlegd wat we deze laatste dag zouden gaan doen. We besloten naar een soort van Natuurmuseum/ontdekfabriek/NEMO te gaan. Dit gratis museum was naast ons hotel gelegen en hier waren we elke dag al wel een keer voorbij gelopen. Er was hier van alles te leren en te ontdekken over onze natuur en het behoud daarvan. Het was super leuk opgezet en we vermaakten ons er prima. Eenmaal het hele museum te hebben doorlopen, sloten wij het bezoekje af met het proeven van een worm(pje). Waarschijnlijk zullen insecten in de toekomst steeds vaker op de menukaart komen te staan en hier kregen we dus een voorproefje. Majin en Jibin haalden hier hun neus voor op en stonden te griezelen toen Igor en ik er wel een in onze mond stopten. Het was een vreemd idee, maar het smaakte zeker niet verkeerd. Zo, dat hadden we toch maar mooi gedaan. 's Middags hebben we nog een stuk in de omgeving van het hotel gelopen, door een mooie nette winkelstraat. Wat ons opvalt is dat het hier heel schoon, rustig en gemoedelijk is en dat voelde heel prettig. Rond 15.00 uur zijn we terug naar ons hotel gelopen, want ons mannetje was moe. Dat is ook niet zo raar, want voor zijn doen maakt hij korte nachten en we hebben alle dagen veel gelopen, dus even time-out. 's Avonds hebben we nog lekker gegeten bij een Italiaans restaurant waar we die middag langs waren gelopen. Nog een nachtje slapen en dan zit het erop en moeten we weer op huis aan.

Vrijdag; Na het ontbijt hebben we onze spullen in de auto gezet en hebben we uitgecheckt. Iets voor negenen zaten we in de auto en kon de toch wel lange reis naar huis beginnen. Ook nu heeft Jibin dit goed gedaan en hij heeft zelfs nog een hele tijd liggen slapen, dus voor hem was de reis ook best snel voorbij. Na de nodige stops waren we uiteindelijk rond 17.00 uur thuis. Natuurlijk hadden we geen zin om zelf te koken, dus voor het gemak lekker chinees gehaald. Nu zit de vakantie er echt op.

Zondag was de moeder van Igor jarig en zouden we met de hele familie een fotospeurtocht door Den Bosch gaan lopen. Een super leuk idee, maar met een grote groep niet heel handig. Het was ook nog eens erg warm, dus halverwege haakte de helft af. Wij bikkels hebben met nog een paar andere de speurtocht wel afgemaakt, maar we zijn helaas niet tot de oplossing gekomen. We hebben de middag wel weer gezamenlijk afgesloten onder het genot van een hapje eten. Ondanks dit uitje lag ons mannetje er op tijd in en dat was maar goed ook, want morgen begint school weer. De laatste periode tot aan de zomervakantie.

11 mei de vrijdag na Hemelvaart waren Igor en ik ook vrij, dus konden we gezellig iets gaan doen. We besloten dit samen met Ingrid, San en de kids te doen. Tegen drieen hadden we bij hen afgesproken en vandaar uit zouden we wel verder kijken. Na wat te hebben gedronken zijn we met de jongens naar de Financieen gereden, waar Youri en Jibin met z'n tweeen de 18-hole midgetgolfbaan hebben afgelegd, terwijl de papa's en mama's lekker hebben zitten borrelen. Rosalie en Majin waren niet meegegaan, zij wilden met z'n tweeen lekker thuis blijven om te chillen. Rond 18.00 uur zijn we teruggegaan en hebben Ingrid en ik gekookt en hebben we lekker gegeten. Na het eten zijn we nog wat blijven hangen en uiteindelijk waren we om 22.00 uur thuis.

13 mei was het moederdag. Door Jibin ben ik natuurlijk verwend met een prachtig knutselwerkje en een gedicht en daarnaast had ik van beide kids heerlijke badproducten gekregen. Ook werd er lekker voor een ontbijtje gezorgd. Rond koffietijd zijn we naar mijn moeder gereden en 's middags zijn we naar de moeder van Igor gegaan. Ook onze moeders worden op deze dag door ons met een bezoekje  verblijd en ik hoop ook dat we dat nog heel lang kunnen blijven doen.