Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

zaterdag 11 oktober 2014

Nog een week en dan ...........

Vorige week donderdag zijn we met z'n viertjes naar de inloopavond van school geweest. Beide kids mochten laten zien wat ze de afgelopen weken zoal hadden gedaan. Eerst zijn we bij Jibin in de klas geweest en daar liet ons mannetje ons tal van werkjes zien en ik kan niet anders zeggen dat we zeer blij verrast waren. Wat kan hij toch netjes en precies werken (als hij er zin in heeft) en wat een groot verschil met vorig jaar. Super trots.
Vervolgens zijn we naar MaJin haar klas gegaan en vol trots liet ze al haar werkschriftjes zien. Ook werd de nieuwe methode voor aardrijkskunde/topo uitgelegd via het digibord en ik weet niet wie nu het meest fanatiek waren de kinderen of de aanwezige ouders. Zo had ik het vroeger ook wel willen leren. Tevens kregen we van haar juf te horen dat MaJin haar erg had verbaasd bij de rekentoets. Tenslotte zit ze vanaf het begin van het jaar in de instructie groep en nu had ze een van de beste score van de klas. Ook op deze kanjer waren we dus super trots.
Met een goed en trots gevoel verlieten wij dan ook om 19.30 uur de school.

Vrijdag was de finale van Stelaertshoeve Got Talent. MaJin stond samen met haar vriendin Laura in de finale samen met nog 15 andere acts. Helaas kon ik er die middag niet bij zijn, want dat kreeg ik niet geregeld op het werk. Gelukkig waren papa en oma er om haar aan te moedigen. Van wat ik heb gehoord waren het allemaal hele verschillende acts en helaas behoorde ze niet tot de winnaars, maar wat hebben de meiden het goed gedaan. Igor heeft het gefilmd en ik heb het later terug kunnen zien en wat mij betreft hadden ze het niet beter kunnen doen. Ook Jibin heeft met zijn klas op het podium gestaan. Zij hadden een liedje ingestudeerd en ons mannetje heeft uit volle borst meegezongen. Zij hadden wel een prijs gewonnen, maar dit gold voor alle kleuterklassen. Al met al toch een geslaagde middag.

Afgelopen zondag zijn we met z'n viertjes gaan Black-Light midgetgolfen. We hadden dit al een keer eerder gedaan, maar met minder weer blijft dit een geslaagd uitje. Jibin is inmiddels ook weer een beetje ouder en hij begrijpt steeds beter wat de bedoeling is. Het was dan ook een geslaagde middag met MaJin als winnares, Jibin als tweede en papa als laatste. Ik heb geschreven en maar af en toe een balletje geslagen, dus mijn score telde niet mee.





Nadat we de 18-holes hadden afgewerkt wilden we in eerste instantie daar wat drinken, maar het was er zo vreselijk druk dat we gewoon lekker naar huis zijn gereden en thuis wat hebben gedronken. 's Avonds nog frietjes gegeten en toen zat het weekend er weer op.

Afgelopen week was weer een drukke schoolweek met huiswerk, toetsen, zwemmen met vriendinnen en een bezoekje aan de bieb.
Terwijl MaJin woensdagmiddag weer met vriendinnen had afgesproken in het zwembad, ben ik met Jibin naar de bibliotheek gegaan. Daar was i.v.m. de Kinderboekenweek iemand die kwam voorlezen en Jibin werd gelijk bij binnenkomst uitgenodigd om plaats te nemen in de ruimte waar dit zou plaatsvinden. Ook ik mocht mee naar binnen komen, maar ik sprak met Jibin af dat ik eerst even de boeken in ging leveren en dat ik dan ook zou komen. Dit was zo gebeurd en even heb ik door het gordijn staan kijken om te zien hoe hij het daar in zijn uppie deed. En ik kan niet anders zeggen dat hij heel leuk mee deed, maar toen hij mij in de gaten had moest ik natuurlijk gelijk komen. Toen ik eenmaal naast hem zat moest iedereen weten dat ik zijn mama was. Wat was ik trots op ons mannetje. Na de "voorstelling" zijn we nog even nieuwe boeken uit gaan zoeken en toen snel naar huis, want MaJin kon ook elk moment thuiskomen en ik wilde absoluut niet dat ze aan de gesloten deur zou staan.
Dit gebeurde gelukkig ook niet en eenmaal allemaal thuis hebben we nog lekker wat gedronken.

Vandaag hebben we maar weinig gedaan, want we wilden ons weer wat opladen voor de dag van morgen. Dan gaan we met onze goede vrienden San, Ingrid en de kids naar de Efteling. Hier hebben we ontzettend veel zin in ook al vermoeden wij dat het vreselijk druk zal zijn. We zullen het wel zien. De meiden hebben in ieder geval al genoeg plannen gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten