Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

zondag 30 november 2014

Marietje Kessel en eerste rapport

Vorige week zondag begon met opnieuw een mijlpaal voor ons mannetje. Na lang te hebben gewiebeld en gepeuterd had hij zijn eerste tandje eruit getrokken. Wat vond hij zichzelf stoer. de volgende tand staat ook alweer los, dus het wisselen kan beginnen.

Afgelopen woensdag heeft MaJin het Marietje Kessel project afgesloten met een examen. Elf weken lang hebben ze op woensdag weerbaarheidstraining gehad, waarin ze geleerd werd om voor zichzelf op te komen, zichzelf te verdedigen en hoe te reageren op bepaalde situaties en dit alles in eerste instantie zonder geweld. Mocht de situatie echter te dreigend worden, dan mag je om jezelf in veiligheid te brengen wel degelijk "geweld" gebruiken. Alle ouders van de kinderen van groep 7 mochten bij het examen aanwezig zijn en ik moet zeggen dat ik het een heel nuttig project vind. Hier hebben ze nog eens iets aan en waarschijnlijk nog wel meer dan aan tal van andere vakken die ze op school krijgen. Als afsluiting kregen ze allemaal hun diploma uitgereikt met daarbij nog een aantal lovende woorden van hun coach. Als je het aan mij vraagt echt een super project.





Vervolgens kreeg ze 's middags ook nog eens haar eerste rapport mee naar huis en ik kan niet anders zeggen dat we super trots op haar zijn. Ze heeft heel hard gewerkt en dat was duidelijk te zien. Had ze op haar overgangsrapport nog een onvoldoende voor rekenen, nu had ze zowaar een 7. Jibin krijgt pas aan het einde van het schooljaar zijn eerste rapport, maar we hebben binnenkort wel een 10 minuten gesprek. Ik ben erg benieuwd hoe de juffen hem gaan beoordelen.

Inmiddels heeft de Sint de beide oma's al een bezoekje gebracht en wat zij die twee weer ontzettend verwend. Ik weet het, ze zijn ook wel heel erg lief geweest, maar waar laten we het toch allemaal weer. Ik vraag mij af of de Sint ons op pakjesavond nog weet te vinden, want je zou toch zeggen, goed is goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten