Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

maandag 9 februari 2015

Nu zijn Igor en ik aan de beurt

Gelukkig is MaJin weer helemaal opgeknapt, maar helaas hebben wij de dans niet kunnen ontspringen. Igor en ik lopen de hele dag te bulderen en inmiddels doen alle spieren in mijn lichaam pijn. Toch gaat het voor ons gewoon door, dus laten we hopen dat een hoop extra vitamines hun werk gaan doen.

Ons meisje heeft na een weekje "luieren" wel weer behoorlijk aan de bak gemoeten. Naast de toetsen die voor die week al gepland stonden moest ze ook nog verschillende Cito-toetsen inhalen en haar spreekbeurt verder afmaken. Elke dag heeft ze zitten werken, maar gelukkig zit het er voor nu voorlopig op. Vandaag heeft ze haar spreekbeurt gehouden en met een 8 afgesloten. Super trots op ons meisje. Nog 4 dagen en dan lekker een weekje vakantie en we hebben allerlei leuke plannen.

Afgelopen woensdag zijn bij MaJin de eerste 2 kiezen eruit gegaan. De prikjes vielen wat tegen, maar daarna was het een fluitje van een cent. Aanstaande woensdag de volgende 2, maar daar ziet ze nu toch wel een beetje tegenop en dat kan ik haar niet kwalijk nemen.

Ons mannetje lijkt inmiddels weer een beetje zijn draai te hebben gevonden. Het gaat weer goed op school en hij neemt zelfs al initiatief om met andere kinderen af te spreken. Helaas heeft hij er elke dag zoveel zin in dat hij zich elke ochtend om 6.00 uur of vroeger meldt. We hebben geprobeerd hem wat later in bed te leggen, maar dat werkt ook niet. Volgende week krijgt hij 's morgens gewoon zijn tablet in zijn handen geduwd. Kunnen wij nog even lekker doorslapen.

Afgelopen vrijdag zijn we met MaJin naar de Nieuwste School gaan kijken. Jibin hadden we bij oma afgezet. Ons mannetje heeft daar tenslotte helemaal niets. Roslalie was er ook, maar zij waren er al eerder en hadden al een hele rondleiding gehad. Vervolgens heeft Rosalie ons een rondleiding gegeven, maar MaJin toonde niet heel veel interesse. Ons meisje is er gewoon nog niet zo mee bezig. Voor haar is het nog een beetje de ver van mijn bed show en voor Rosalie begint het al aardig op te schieten. Zij zit tenslotte al in groep 8. Nadat we de hele school hadden gezien zijn we met z'n zevenen nog even een hapje gaan eten bij Happy Italy. Weer erg gezellig en eigenlijk al weer veel te lang geleden. Omdat Jibin bij oma was, hoefden we niet zo op de tijd te letten en dat was ook wel weer eens een keer lekker. Om 21.30 uur hebben we uiteindelijk MaJin ook bij oma afgeleverd en zijn wij met z'n tweetjes naar huis gegaan.

Zaterdag, 7 februari, was het precies een jaar geleden dat ons pap is overleden. Dit was ook de reden dat oma graag 2 logeetjes had. We hebben afgelopen jaar veel verdrietige momenten gekend, maar nu heb ik mij voorgenomen om vooral aan de 46 mooie jaren te denken. Natuurlijk zal ik op bepaalde momenten nog wel een traantje wegpinken, maar we moeten vooral de mooie herinneringen koesteren. Ik heb dan ook voor mijn moeder en mijn zus een fotoboek gemaakt met allemaal mooi vastgelegde momenten die we met z'n allen hebben beleefd. Ze waren hier ontzettend blij mee. 's Avonds zijn we met z'n allen gaan eten. MaJin vond het raar omdat het leek alsof we iets gingen vieren, maar ik heb haar uitgelegd dat we gewoon graag bij elkaar wilden zijn.

Vandaag zijn de schoolfoto's gemaakt. Ik ben erg benieuwd wat het is geworden. Volgens MaJin wilde Jibin niet echt meewerken, dus dat beloofd wat.
Vanavond bij het eten zei Jibin ineens uit het niet; Mama, papa en jij hebben mij toch gekocht in China ????? Hoe komt hij daar nu opeens bij. Toen ik vroeg of iemand dat tegen hem had gezegd zei hij; Ja, dat hebben mijn Chinese pap en mama verteld ? Tja, wat moet je hier nu mee. Maar even afwachten of dit opnieuw ter spraken komt. China is overigens toch een dagelijks terugkerend onderwerp en ook al heeft zijn fantasie de overhand, we nemen hem wel serieus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten