Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

dinsdag 27 december 2011

Kerst 2011

Voor MaJin begon Kerst afgelopen donderdagavond met de Kerstviering op school. Om 17.00 uur werden ze met zelf gemaakte hapjes op school verwacht en samen met de klas werd het "Kerstdiner" genuttigd. Omdat ik dit jaar geen klassenouder ben, was ik deze keer niet welkom. Dit was ook wat lastig geweest, omdat ik diezelfde avond op hetzelfde tijdstip op mijn werk werd verwacht voor de Kerstborrel en een etentje. Na het "Kerstdiner" werden de kinderen om 18.00 uur in het atrium van de school verwacht, waar de musical werd opgevoerd. Hierbij mochten de ouders, in ons geval dus Igor, wel aanwezig zijn. Rond 19.00 uur was deze afgelopen en mochten de kinderen naar huis. Igor heeft MaJin bij mijn ouders afgezet, want hij moest nog gaan werken en ik was voorlopig ook nog niet thuis, dus ons meisje mocht gezellig bij opa en oma logeren. Vrijdag hebben opa en oma MaJin naar school gebracht, waar ze haar om 12.15 uur ook weer op hebben gehaald. Ik moest namelijk werken en Igor lag te slapen ivm zijn nachtdienst. Na mijn werk zijn wij samen naar mijn ouders gegaan waar we met z'n allen hebben gegeten ter ere van Igor's verjaardag(waar we overigens verder niets aan hebben gedaan) en waar vervolgens MaJin op verzoek van oma nog een nachtje is blijven slapen. Zaterdag hebben Igor en ik eerst nog de laatste boodschappen voor de Kerst gehaald en daarna hebben we ons meisje bij opa en oma opgehaald. Eenmaal thuis is MaJin begonnen aan de menukaarten en dit was een hele klus.
Terwijl ons meisje aan het knutselen was, heb ik al wat voorbereidingen getroffen voor het Kerstdiner. Er zouden namelijk 6 gerechten worden geserveerd en dat vraagt om enig voorwerk. 's Avonds hebben we voor het gemak frietjes gegeten. Daarna hebben we met z'n drietjes lekker kneuterig naar Al you need is love Kerstspecial zitten kijken. Ik had mij enigszins verkeken op de tijd, dus iets of wat te laat ging ons meisje naar bed.

Dan eerste Kerstdag. We hebben eerst lekker uitgeslapen en daarna op ons gemak ontbeten. De visite zou pas om 15.30 uur komen, dus we hadden nog alle tijd om van alles te doen. Ons meisje heeft de laatste hand aan de menukaarten gelegd en heeft servetten staan vouwen en ik heb nog het een en ander voorbereid in de keuken. Om 15.00 uur was alles zover klaar en zagen wij er op ons Kerstbest uit. De opa's en oma's konden komen.
Toen de opa's en oma's waren gearriveerd hebben we eerst gezellig koffie gedronken en rond 17.00 uur zijn MaJin en ik het eerste gerechtje gaan klaarmaken. Het was 20.30 uur toen we aan het overheerlijke toetje konden beginnen om vervolgens de maaltijd met een kop koffie of thee af te sluiten. Tijd om even lekker uit te buiken was er helaas niet, want MaJin had haar zinnen gezet op een Sjoelwedstrijd. De opa's en oma's moesten mee aan de bak terwijl Igor en ik de boel konden opruimen. Aan enthousiasme ontbrak het bij niemand en er werd heel wat afgelachen en dat had natuurlijk alles te maken met het feit dat MaJin aan de winnende hand was.
Om 23.00 uur hebben we afscheid genomen van de visite en is ons meisje naar bed gegaan. We kunnen terug kijken op een zeer geslaagde eerste Kerstdag.

Tweede Kerstdag werden we verwacht bij Karin, Marcel en Fenna. Naast Kerst werd tevens de 8ste verjaardag van Fenna gevierd, hoewel ze pas de volgende dag jarig was hebben ze dit maar met elkaar gecombineerd. Ook daar was het erg gezellig en hebben we heerlijk gegeten. Wij hadden de luxe dat we niet heel erg op de tijd hoefden te letten, want ons meisje zou twee nachtjes bij haar grote vriendin blijven slapen. Om 23.00 uur hebben we na een dikke knuffel en kus afscheid genomen van ons Jinnetje en zijn wij met z'n tweetjes terug gereden naar huis.

Vandaag hadden wij dus het rijk voor ons alleen en al snel werd duidelijk wat we zouden gaan doen. Op zoek naar een nieuwe wasmachine en dan ook maar gelijk een nieuwe droger(we doen al bijna een jaar zonder). Vanmorgen toen ik een was wilde draaien, stopte de machine er na 5 minuten mee. Altijd fijn zo in die dure decembermaand. Wat zouden we doen, een reparateur langs laten komen voor een niet al te dure machine van 8 jaar of gelijk maar een nieuwe kopen en dan ook gelijk een degelijke. Voor dit laatste hebben wij dus gekozen, dus aanstaande vrijdag worden de wasmachine en droger bezorgt. Ik ben benieuwd wat MaJin vandaag heeft gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten