Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

maandag 24 december 2012

Dan is het nu officieel Kerstvakantie

Even terug in de tijd. Afgelopen donderdag moest ik om 17.00 uur op mijn werk zijn, want we zouden met collega's en bazen gezellig uit eten gaan. Voordat we naar het restaurant gingen werden we nog "verrast" met een bezoekje aan ICI PARIS waar we allemaal een luchtje uit mochten zoeken. Wat mij betreft het perfecte Kerstpakket van je bazen. Toen iedereen eenmaal iets naar wens had gevonden zijn we naar het Grill restaurant gelopen en hier hebben we heerlijk zitten eten. Het was een gezellige avond en ik zou bijna zin krijgen om over 2 weken weer te gaan beginnen (maar toch niet heus). Vrijdag had MaJin eerst Kerstviering op school met als afsluiting een Kerstlunch met de hele klas. Andere jaren ben ik altijd bij dit soort activiteiten aanwezig geweest, maar dit jaar heb ik natuurlijk afgezien van het klassenouder zijn i.v.m. ons mannetje. Volgend jaar als ons mannetje ook naar school gaat probeer ik dit wel weer op te pakken, maar waarschijnlijk wel in zijn klas. Om 14.15 uur hebben we MaJin en haar vriendinnen opgehaald, want tenslotte vierde ons meisje die middag ook nog haar kinderfeest. Eenmaal thuis hebben de meiden eerst wat gedronken en wat lekkers gegeten en MaJin heeft de cadeautjes uitgepakt.
Alles was in de roos, dus dat zegt iets over hoe goed haar vriendinnen haar kennen. Igor is vervolgens Jibin naar opa en oma gaan brengen, want een klein broertje kan je op je feestje niet gebruiken en de meiden hebben op hun beurt nog wat zitten kletsen en giechelen. Toen Igor terug kwam zijn wij met z'n allen in de auto gestapt en zijn we richting de bioscoop gereden. Eenmaal daar hebben we kaartjes gekocht voor de film "De groeten van Mike" en zijn we naar de zaal gelopen om een goed plekje uit te zoeken. Natuurlijk mocht de popcorn ook niet ontbreken en even later zaten ze geboeid naar de film te kijken. Het was een leuke film met vaak een lach en soms een traan, zelfs bij de meiden. Na de film zijn we terug naar huis gereden en heb ik de meiden aan het werk gezet. We zouden gaan gourmetten en de voorbereidingen mochten ze zelf doen, wat ze overigens allemaal ook erg leuk vonden om te doen.
Toen alles netjes in stukjes was gesneden en op schaaltjes lag kon het gourmetten beginnen. Ze hebben heerlijk zitten eten en met een muziekje op de achtergrond was het nog eens extra gezellig.
Om 19.30 uur waren de buikjes gevuld en hebben ze nog even met de Playmobil gespeeld, terwijl Igor en ik de boel weer een beetje aan kant maakten.
Om 20.00 uur werd ons mannetje thuis gebracht en nadat de meiden hem nog even hadden bewonderd, was het ook de hoogste tijd om hen naar huis te brengen. Het was een geslaagd feestje en zeker een waarvan ons meisje even moest bijkomen. Ze heeft dan ook lekker naast mama op de bank naar The Voice Kids mogen kijken. Uiteindelijk ging ze dus veel te laat naar bed, maar ach het is vakantie. Zaterdag had ik een gezellig uitje met de meiden van het meidenweekend. Al een aantal jaren gaan we met 5 meiden in januari een weekend weg, maar dit jaar is dat uitgesteld omdat het voor mij nog te vroeg is om een weekend van huis te gaan en komend jaar zou het nu net ons eerste lustrum zijn, dus dat houden we nog te goed. Toch vonden we het wel gezellig om elkaar nog even voor alle feestdagen te zien, dus we zijn eerst met z'n vijven naar de film "Alles is familie" gegaan en daarna zijn we naar ons heerlijke Tapas restaurant gegaan waar we ruim 5 uur hebben zitten tafelen. Het was een erg gezellige middag en avond en om 01.30 uur lag ik in bed. Zondag, op Igor's verjaardag, was het de beurt aan de mannen om er een avondje op uit te gaan. Zij zijn naar de film "Skyfall" gegaan en hebben ook gezellig met z'n drieen een hapje gegeten. Ook dit was voor herhaling vatbaar. Nu maken we ons klaar voor de Kerstdagen. Later hierover meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten