Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

donderdag 6 december 2012

Verslag afgelopen 2 dagen

Gisteren was het natuurlijk 5 december, de dag van pakjesavond. Aangezien Sinterklaas de dag er voor al op school was langs geweest, moest deze ochtend met iets anders worden gevuld. Werken is er echter niet van gekomen, want de meeste kinderen waren aardig nerveus voor wat de avond hen zou brengen, dus hebben ze gezellig zitten knutselen en hebben ze film gekeken. Om 12.30 uur hebben we ons meisje van school gehaald en hebben we wat gegeten. Daarna zijn we met z'n viertjes boodschappen gaan doen, in de hoop dat Jibin even een dutje zou doen in de buggy, maar helaas had hij daar absoluut geen zin in. Om 15.30 uur zijn we naar Ingrid gereden, omdat zij haar verjaardag vierde en zolang we dit kunnen combineren met pakjesavond, zijn wij van de partij. De meiden doken gelijk naar boven en ook Youri ging met zijn neefje boven spelen. Jibin heeft zich vervolgens uitstekend in zijn uppie vermaakt met spulletjes van Youri. Helaas werd dit wat lastiger toen Youri weer naar beneden kwam, want ook voor hem is het nog lastig om te zien dat iemand anders met zijn spulletjes speelt, dus dat gaf zo af en toe wel wat spanning. Ik vermoed dat het nog wel een tijdje gaat duren voordat de twee jongens gezellig met elkaar kunnen spelen, maar we hebben geduld. Voor het gemak hebben we nog lekker pasta meegegeten om vervolgens om 19.00 uur afscheid te nemen van het feestvarken en naar huis te rijden. Tenslotte kregen wij ook nog bezoek van beide opa's en oma's. Toen wij voor de deur stonden wilde MaJin als eerste naar binnen, want zij hoopte dat zij net als vorig jaar een grote mand met cadeautjes voor de openhaard zou zien staan, maar helaas was dit niet het geval. Ze was behoorlijk teleurgesteld, maar begreep het min of meer ook wel, aangezien de kast al vol stond met pakjes van de Sint. Na een tijdje vond ik het zo zielig voor ons meisje, dat ik per ongeluk een kussen van de bank omstootte waardoor er een pakje tevoorschijn kwam. Meteen klaarde haar gezicht op en ze begreep dat de cadeautjes dus verstopt lagen in het huis. Toen beide opa's en oma's binnen waren, kon de zoektocht beginnen.
De bedoeling was dat eerst de pakjes werden verzameld en daarna mocht er uitgepakt worden. Het was weer een hele berg en ik vraag mij echt af waar we het allemaal moeten laten. Op schoot van papa werden de pakjes uitgepakt en ons mannetje weet nog steeds niet wat hem allemaal overkomt en daar zijn wij natuurlijk zelf schuldig aan.
Na het uitpakken moest er natuurlijk nog wel even gespeeld worden en Jibin koos zijn radio bestuurbare auto en MaJin wilde graag het spel Bert Bever met de oma's spelen.
Beide kids hebben zich nog even uitstekend vermaakt en ook wij hebben het reuze naar onze zin gehad. Helaas bezorgde deze drukke dag ons wel een onrustige nacht, maar we weten inmiddels dat dit van tijdelijke aard is. Vandaag had MaJin een studiedag, dus die was de hele dag vrij. Ook Igor, die in de nachtdienst zat heeft 2 nachten vrij genomen, dus we zijn vanmorgen rustig opgestart. Ik helemaal, want toen Igor om 8.30 uur met de kinderen naar beneden is gegaan ben ik nog een tijdje blijven liggen. Ik voel me al weken niet zo lekker, maar de afgelopen dagen wordt het steeds erger, dus tijd om even gas terug te nemen nu daar de mogelijk voor was. Rond een uur of tien ben ik naar beneden gegaan en beide kinderen waren heerlijk aan het spelen met hun nieuwe spulletjes. Jibin met zijn uitgebreide treinset van Chuggington en MaJin met haar Playmobil Disco, waar ze dolgelukkig mee is.
Beide kinderen hebben de hele ochtend heerlijk zitten spelen en we hebben zitten genieten van het aanblik hiervan. Daarnaast zijn we ook voorzichtig begonnen om alles weer ergens een plekje te geven en wonder boven wonder is dit aardig gelukt. Het tafelvoetbalspel is tot ongenoegen van de kids naar de speelzolder verhuisd, dus de volgende keer als we met z'n vieren een potje voetbal willen spelen, verplaatsen we ons naar boven.
Na 's middags een boterhammetje te hebben gegeten, stelde Igor voor om naar de Efteling te gaan. MaJin en Jibin hadden hier wel oren naar, maar ik heb het voorstel voor eigen bestwil afgeslagen. Natuurlijk was ik graag meegegaan, maar het verstandiger om dit niet te doen en gewoon even op bed te gaan liggen. Nadat iedereen warm was aangekleed is Igor gegaan en ben ik naar boven gegaan. Na zo'n 2 uur kreeg ik een telefoontje van MaJin, waarin ze enthousiast vertelde dat het erg gezellig was en dat ze samen met Jibin en papa in de Bobbaan was geweest. Onze stoere vent heeft er dus een eerste achtbaanrit opzitten en hij is niet ziek geworden. Yessssssssss. Verder was het zo rustig dat ze in verschillende attracties 2 keer zijn gegaan. Daarnaast hebben ze gezellig wat gedronken in de Pandadroom en ook daar hebben MaJin en Jibin heel leuk met elkaar gespeeld. De keren dat broer en zus het erg gezellig hebben met elkaar komen steeds vaker voor en daarnaast wordt er tussen die twee ook steeds meer geknuffeld. Heerlijk om ze dan zo samen te zien. Ook vandaag heeft ons mannetje zijn middagslaapje overgeslagen met als gevolg dat hij zijn ogen bij het avondeten nauwelijks open kon houden. Hij is dan ook gelijk na het eten in bad en naar bed gegaan en voor 19.00 uur was hij al in dromenland. MaJin en ik hebben dan ook in alle rust naar haar nieuw verkregen dvd Madagascar 3 gekeken. Wat is dit toch een leuke film. Ook ons meisje is daarna gelijk naar bed gegaan, want morgen moet ze toch gewoon naar school. Morgen hebben we het een en ander kunnen regelen, waardoor Igor en ik 's middags een paar uurtjes naar de sauna kunnen. Mijn ouders hadden hiervoor kaartjes gewonnen, maar zij gaan hier nooit naar toe, dus hebben wij ze gekregen. Wij hebben hier ontzettend veel zin in en ik hoop dat ik er wat van opknap.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Marlou,
    Nou jullie hebben er een heerlijk Sint tijd opzitten. Reken maar dat Jibin het volgend jaar goed begrijpt hi hi.. wat fijn om te lezen dat het tussen Majin en Jibin steeds beter en fijner gaat. Super hoor, om deze ontwikkeling te zien. Nu op naar het volgende voor Jibin weer geheel nieuwe festijn: de kerst. Ik geniet van je berichtjes op onze blog, echt fijn die steun....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He leuk die Chuggington, HERKENBAAR......Kai heeft m ook gekregen. Volgens mij heeft sint veel gebruik gemaakt van de dagaanbieding bij Intertoys....Zo te lezen hebben jullie weer leuke dagen achter de rug. Hier was het ook weer een geslaagd sinterklaasfeest. Maar ook wel weer blij dat het erop zit. Kunnen ze weer een beetje normaal slapen....
    Goed weekeind!! Wij gaan m samen doorbrengen in Sneek..
    Liefs, Colette

    BeantwoordenVerwijderen