Lilypie Waiting to Adopt tickers

zondag 3 augustus 2014

De tweede vakantieweek

Zaterdag startte de dag niet helemaal lekker op voor Jibin. Jibin was namelijk 's morgens met papa boodschappen gaan doen en bij het verlaten van de winkel werd hij niet lekker en moest hij overgeven. Papa is toen doorgereden naar huis om zichzelf en Jibin te douchen en in schone kleding te steken, om vervolgens zijn weg voort te zetten. Helaas ging het toen weer mis en is hij bij oma langs gegaan om ons mannetje opnieuw te verschonen en de vuile was achter te laten. Ook op de weg terug naar de camping ging het weer mis en uiteindelijk hebben we hem dan ook lekker op de bank gezet met een filmpje om hem even bij te laten komen. Hij leek vrij snel op te knappen en dat was fijn, omdat we die middag ook bezoek zouden krijgen. Sheila, Patrick en Yenna kwamen gezellig langs na al tal van mislukte pogingen om met elkaar af te spreken. De meiden moesten wel weer even aan elkaar wennen, maar na een poosje zijn ze gezellig gaan spelen en hebben ze een leuke middag gehad. De papa's en mama's hebben heerlijk zitten kletsen en hebben tevens een rondje camping gedaan, waarna we nog gezamenlijk hebben gegeten. Het was een gezellige date en als het aan de meiden had gelegen was Yenna ook nog blijven slapen, maar we hebben afgesproken dat we dat een andere keer gaan doen.
Zondag hebben we een soort van rustdag ingelast. Jibin zo af en toe een filmpje kijken. Samen op de trampoline springen. Spelen met de playmobil en aan het einde van de middag toch nog even met papa naar het zwembad. Gelukkig voelde ons mannetje zich weer een stuk fitter.
Maandag begon regenachtig en dat is nog zacht uitgedrukt. Het kwam met bakken uit de hemel en blijkbaar niet alleen hier boven de camping. Igor werd om 10.30 uur door zijn moeder gebeld om te vragen of hij toch niet even naar huis wilde gaan om te kijken of ons huis nog droog was, want alle straten in de omgeving stonden blank. Igor is gelijk in de auto gestapt en is naar huis gereden. Gelukkig wonen wij aan de goede kant van de straat, want bij ons was het nog helemaal droog. Onze overburen stonden wel tot aan hun enkels in het water.

Na een volledige inspectie is Igor weer terug gekomen en zijn we 's middags naar de bios gegaan. MaJin had Fleur meegevraagd, zodat zij samen met haar naar de film Oorlogsgeheimen kon, terwijl wij samen met Jibin naar Planes 2 zijn gegaan. Met z'n vijven hebben we een super middag gehad die we hebben afgesloten bij, hoe kan het ook anders, de Mac.
Dinsdag zijn we met z'n vieren naar de stad gereden, omdat we nog een milieu-sticker bij de ANWB moesten bestellen voor ons uitje naar Movie Park, welke nog op de planning staat en natuurlijk hebben we nog wat verder geshopt en zijn we samen lekker gaan lunchen. Eenmaal terug was de temperatuur alweer aardig opgelopen en zijn we nog even naar het strandje gegaan. 's Avonds zijn Igor , Jibin en ik naar de uitkijkpost op de safaricamping gefietst, terwijl MaJin liever bij haar vriendin Lisa bleef. Het was even ploeteren door de modder die na gisteren was ontstaan, maar dan heb je wel een mooi uitzicht op de giraffen en de zebra's.

Woensdag zijn we met z'n vieren (of eigenlijk zessen) naar Speelland geweest. Igor is met Jibin vooruit gegaan en MaJin, Lisa, Lies de campingbuurvrouw en ik zijn wat later gekomen, omdat wij wat later terug waren van boodschappen doen. Omdat het weer nog wat wisselvallig was en de zon regelmatig achter de wolken verdween, hadden we geen zwemkleding meegenomen. De kids hebben zich echter prima vermaakt met de speeltoestellen op het strand, maar met name het ravotten met papa was een denderend succes. Wat hadden de kids en mama een lol en gelukkig was daar Lies die een aantal familiekiekjes van ons kon nemen.

Donderdag zijn we weer lekker een dagje rondom de caravan gebleven. MaJin  heeft haar vriendinnen weer opgezocht (of was het andersom) en hebben zich vooral bezig gehouden met het maken van filmpjes. o.a. Filmpjes voor op youtube van het loomen, maar ook kleine speelfilmpjes. Wie weet is hiermee haar beroepskeuze gemaakt ???
Jibin heeft heel leuk met zijn nieuwe aanwinst van afgelopen dinsdag zitten spelen. Dit was echt een schot in de roos.

Vrijdag ben ik 's morgens begonnen met het schoonmaken van ons zwembadje (was hard nodig), terwijl Igor met Jibin even met de boot naar Speelland is gegaan. Toen ik klaar was heb ik Igor gebeld om te vragen wat zijn plannen waren, maar hij gaf aan niet lang meer daar te blijven dus ben ik ook niet meer die kant opgegaan. Eenmaal terug zijn we bij de buren beland, want zij hadden de waterglijbaan uitgelegd. Ook nu is weer duidelijk geworden dat kinderen niet zo heel veel meer nodig hebben dan een beetje water, want wat hadden ze een plezier.
Ook van ons zwembad werd weer veelvuldig gebruik gemaakt en vooral doordat ik er een hoop warm water bij had gedaan. Dit werd duidelijk gewaardeerd.

's Avonds hadden we afgesproken met beide oma's om gezellig met ons te gaan wokken. Het concept van zo'n restaurant is leuk als je met meerdere gaat, want anders zit je te vaak alleen aan tafel en dus hebben de oma's zich hiervoor met alle plezier opgeofferd. We hebben heerlijk zitten eten en na het eten zijn ze ook nog even mee naar de camping gegaan voor een lekker kopje koffie/thee. Hiervoor was bij het wok restaurant geen tijd meer, want blijkbaar hebben we de volle twee uur zitten eten.
Opnieuw sloten we dus de week af met een bezoekje van de oma's.
Op naar de laatste week wat mij betreft.

1. Dag Marlou, wat zijn jullie aan het genieten - dat is duidelijk te zien! Is Igor al aan zijn eigen bedrijfje begonnen? Groetjes, Yvonne