Lilypie Waiting to Adopt tickers

zaterdag 2 augustus 2014

Vakantie

Het is hier al een hele tijd stil, maar dat heeft te maken met de vakantie.
Zaterdag 2 weken geleden zijn we vertrokken naar onze caravan. De vrijdag ervoor hadden Igor en ik alvast een auto met aanhanger vol met spullen naar de camping gebracht en zaterdagochtend, nadat we boodschappen hadden gedaan en de kids bij oma hadden opgehaald zijn we onze reis van toch wel zo'n 20 minuten aangegaan. Eenmaal aangekomen hebben we de boodschappen opgeruimd en hebben we meteen maar het zwembadje opgezet, want het was al gelijk goed warm. Zowel MaJin als Jibin hebben zich prima vermaakt met hun vriendje en vriendinnen. Na de frietjes die avond zijn we met z'n allen nog even op de fiets gesprongen en zijn we nog even een ijsje gaan eten in Hilvarenbeek.
De daarop volgende dagen is er veel met water gespeeld en ook van de trampoline en de speelkamer is veelvuldig gebruik gemaakt. De loomspullen, playmobil en little petshop kwamen regelmatig tevoorschijn.
Dinsdag hebben we een vriendinnetje van MaJin opgehaald die 2 nachtjes zou blijven logeren. Met z'n vijven zijn we die middag naar het strandje gegaan en hebben de meiden Jibin gezellig mee op sleeptouw genomen (of was het andersom).

Woensdag was de dag waar we al enige tijd naar uitkeken. We hadden namelijk afgesproken met de Yan en zijn papa en mama. Yan was Jibin's vriendje in het tehuis in China en aan de foto's te zien die we bij de overdracht hadden meegekregen, waren ze vaak in elkaars gezelschap. We hadden afgesproken bij de Kids Playground in Apeldoorn. Veilig neutraal gebied. Bij binnenkomst liep Jibin gelijk enthousiast op Yan en zijn ouders af. Yan moest even wennen en probeerde in eerste instantie Jibin een beetje te negeren. Dit was echter maar van korte duur en binnen no-time waren ze samen aan het spelen alsof ze elkaar gisteren nog hadden gezien. Zo bijzonder om te zien. Ze verloren elkaar geen enkel moment uit het oog. Waar Yan was, was Jibin en waar Jibin was, was Yan. Alles deden ze samen. MaJin en Laura vermaakten zich ook prima en wij hebben heerlijk zitten kletsen met de papa en mama van Yan. Pas toen de Kids Playground wilde sluiten en wij nog als enige aanwezig waren, hebben we afscheid van elkaar genomen. Jibin was het liefst nog even met Yan meegegaan naar de Camping, maar om nog even mee naar Groningen te rijden, was ons iets te veel van het goede. Er komt zeker een vervolg op.

Donderdag was echt even een rustdag voor ons mannetje. Het leek erop dat de ontmoeting van de dag ervoor toch wel wat bij hem los had gemaakt. Hij wilde continue bij ons in de buurt zijn en zelfs 's avonds heeft hij bij mij in bed geslapen. MaJin is lekker met Lisa naar het strandje gegaan. Fijn dat ze inmiddels oud genoeg is om dat alleen te ondernemen.
Vrijdag zijn beide oma's op bezoek geweest en 's avonds hebben we met z'n allen ge-bbq-ed. Hiermee zat de eerste week van de vakantie er alweer op.