Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

donderdag 14 mei 2015

8 mei en Moederdag


08-05 Vrijdag verlieten wij om 8.30 uur ons vakantie onderkomen met het idee om in de Village het ontbijt te nuttigen. Helaas gingen de restaurants pas om 10.00 uur open, dus dan maar gebruikmaken van de mogelijkheid om vervroegd het DisneyPark te betreden, dus op naar de Studio’s. Ook hier stonden we voor een gesloten poort, want die mogelijkheid bleek alleen voor het andere park te gelden, dus dan maar die kant op en jawel om 9.30 uur stonden we binnen de poorten van het Disneypark. Er waren nu 2 mogelijkheden of eerst gaan ontbijten of profiteren van het feit dat het park nog niet voor iedereen toegankelijk was en dus een kortere wachtrij voor Big Thunder Mountain, waar we al 2x voor niets in de rij hadden gestaan. Majin en ik kozen voor het laatste en de rest ging eerst ontbijten. Eenmaal bij FontierLand stonden we als een van de eerste voor de poort, maar ook hier moesten we toch tot 10.00 uur wachten voordat die poort open ging. Vreemd dat je al vanaf 8.00 ur op het park mag, maar vervolgens nergens in kan ??? Om 10.00 uur stonden er inmiddels een hele menigte voor de poort en het was dan ook rennen geblazen om enigszins vooraan in de rij te komen staan. Toch is het ons geukt, dus met mijn 47 jaar ben ik best nog wel snel. Majin en ik konden in het tweede treintje plaatsnemen, dus het was allemaal niet voor niets geweest. Eenmaal uit de attractie bleek de wachttijd al te zijn opgelopen naar 50 minuten. Hierin stonden inmiddels Jan en Noah. Igor, Marianne en de jongens stonden in de rij bij Peter Pan. Zij waren klaar met ontbijten, dus hoogste tijd voor Majin en mij om wat te gaan eten. De ochtend en een deel van de middag hebben we verder wat gesplitst doorgebracht, zodat een ieder nog kon doen wat op zijn/haar wensenlijstje stond. Later op de dag zijn we weer samen gekomen en hebben we de show Animagique bijgewoond. De vakantie hebben we afgesloten in het Mickey Cafe, het restaurant waar de Disney figuren rondlopen. Blijft leuk voor de kids. Uiteindelijk zaten we om 20.30 uur in de auto en zijn we met een voldaan gevoel naar huis gereden, waar we om 00.30 uur aankwamen. Wat was het weer leuk en wat was het gezellig om dit samen met Jan, Marianne, Noah en Sem te doen. ( foto's van deze dag volgen nog)
09-08 Zaterdag hadden de kids een pyjamadag, want die moesten toch wel even bijkomen. Dat zat er voor ons helaas niet in, want er stond een hele was op ons te wachten. Omdat we er zelf niet op uit wilden, hebben we beide oma’s uitgenodigd om te komen eten. Op die manier konden de kids toch alles vertellen over de vakantie en hoefden de pyjama’s niet uit.

10-05 Moederdag.
Dit is zo’n dag dat ik mijzelf ontzettend gelukkig prijs met het feit dat ik mama mag zijn van deze prachtige kids, maar dit had ik nooit kunnen zijn als er ergens in China niet 2 mama’s waren geweest die, om wat voor reden ook, noodgedwongen hun kindjes los hebben moeten laten. Ik denk aan jullie.
Jibin werd rond 8.00 uur wakker en kwam toen naar onze kamer. In eerste instantie had hij nergens erg in en kwam hij lekker bij mij liggen. We hebben een tijdje liggen kletsen en knuffelen en toen ik zachtjes fluisterde dat het Moederdag was, sprong hij het bed uit en rende hij naar de speelkamer. Hier had hij namelijk voor de vakantie zijn knutselcadeautje verstopt en enthousiast kwam hij ermee de slaapkamer op. Het liefst had hij ook gelijk zijn zus wakker gemaakt, zodat zij ook gelijk haar knutselwerkje kon geven, maar hier hebben we hem nog even van kunnen weerhouden, want ons meisje houdt inmiddels van uitslapen. Met behulp van papa heeft Jibin het versje voorgedragen en daarna mocht ik de mooie pasta-ketting uitpakken. Wat was ik blij met dit mooie cadeau. Tegen negenen is Jibin toch zijn zus gaan roepen en zij had een zelf verzonnen versje geschreven en daarnaast kreeg ik van haar een geknutseld theepotje met daarin een aantal theezakjes. Nog zo’n super cadeau. Vervolgens zijn de kids met papa naar beneden gegaan en hebben ze een lekker ontbijt voor mij klaargemaakt. Eenmaal beneden stonden daar ook nog eens 2 bloempotten voor buiten. Wat ben ik toch weer verwend.
’s Middags zijn we eerst naar de moeder van Igor gegaan en daarna naar mijn moeder. Aangezien we er een drukke week op hadden zitten, zijn we voor etenstijd weer naar huis gegaan. We hebben de vakantie afgesloten met frietjes. Nu maar weer proberen in het ritme te komen en dat zal niet meevallen met weer een korte week en 4 dagen vrij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten