Lilypie Waiting to Adopt tickers

zondag 28 augustus 2016

Dag 15 t/m 18

* Dag 15; Vandaag zouden we de Grote Boeddha gaan zien. Na het ontbijt zijn we samen met Dustin richting de boot gelopen die ons langs de grote Boeddha zou varen. Opnieuw was het gelijk zweten toen we buiten stonden. Het plan om ook de berg op te klimmen langs de steile, smalle trappen was dan ook snel van tafel. Zo'n 20 minuten later stonden we op de boot en kon de tocht langs de 71 m. hoge Boeddha beginnen. Uit veiligheidsoverwegingen kreeg iedereen een reddingsvest aan en mochten we naar boven. Het was maar een heel kort tochtje en wij waren niet de enige op het water, maar toch hebben we de Boeddha goed kunnen zien. Al met al duurde de tocht zo'n halfuur en daarna zijn we via de souvenirs kraampjes terug naar het hotel gelopen, waar we hebben uitgecheckt. Met het busje zijn we weer naar Chengdu gereden waar we tegen 19.00 uur het vliegtuig naar Kunming hebben genomen. Op naar Majin's geboortestad.

* Dag 16; Vandaag stond een dagje Nation Village op het programma. Hier waren we bijna 12 jaar geleden ook naartoe geweest, maar ook hier herkenden we niet heel veel. Het was veel commerciëler  geworden en je werd dood gegooid met ssouvenirtjes en voor alles moest betaald worden. Wilde je op de trommel slaan, dan moest je betalen. Een kaarsje aansteken in de bboeddhistische tempel kostte 15,- euro en wilde je met een minority op de foto, dan moest je daar ook weer voor betalen. Ik moet zeggen het is een mooi park, maar de charme is er wel een beetje vanaf. 's Middags hebben we theeceremonie bijgewoond. Heel leuk om te doen, vonden ook de meiden, maar de meeste theesoorten konden ons niet zo bekoren, wij houden het liever op de Jasmijnthee. We hebben de dag afgesloten in de Wallmart, waar we flink hebben ingeslagen voor het kindertehuis van Majin.

* Dag 17; Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan het kindertehuis van Majin. Een heel andere ervaring dan in het tehuis van Jibin. Hier was men veel meer gesloten en alle informatie hebben we eruit moeten trekken. Wel hebben we een uitgebreide rondleiding gehad en het was fijn om te zien dat de kinderen wel een op een aandacht krijgen. We zijn o.a. in het gebouw geweest waar ook Majin een paar maanden heeft gewoond, toch speciaal om daar ook even een kijkje te mogen nemen. AAn het einde van de rondleiding kwamen we nog een wat oudere verzorgster tegen die er al 20 jaar bleek te werken. De kans is groot, dat zij ook voor Majin heeft gezorgd en zij is vervolgens verder met ons meegelopen en heeft aandachtig Majin's fotoboekje bekeken. Ook wilde zij graag met Majin op de foto en dat deed ons meisje wel goed. Na dit bezoek hebben we de vindplaats bezocht en ook al is hier ook weer het een en ander veranderd, dit herkenden wij wel. Opnieuw dus weer een enerverende dag, die we hebben afgesloten in de winkelstraat. Even om onze zinnen te verzetten.

* Dag 18; Vandaag hadden we een excursie naar het Stenen Woud. Hier waren we niet eerder geweest, maar stond hoog op mijn verlanglijstje. De rit naar het park duurde zo'n anderhalf uur en daarna zijn we met een soort van groot golfkarretje naar de wandelroute van het park gebracht en vandaar uit zijn we gaan lopen. In het begin dachten we nog, is dit het, maar even later werden de rotspartijen groter en zag het er heel indrukwekkend uit. We zijn ook naar de uitkijkpost geklommen en vandaar uit hadden we een prachtig uitzicht. Na zo'n kleine 2 uur te hebben gelopen, zijn we bij het beginpunt van het park gaan lunchen. Dit was de lunch die we gisteren niet hadden gekregen (en waar we toen overigens ook geen behoefte aan hadden). Na de lunch zijn we weer opgehaald door ons privé vervoer en naar ons hotel gebracht. 's Avonds zijn we naar het Green Lake Park gegaan, waar we hebben gepicknickt en gewoon wat hebben rondgelopen. Heerlijk om daar weer te zijn.