Lilypie Waiting to Adopt tickers

woensdag 31 augustus 2016

Dag 22 t/m 24

* Dag 22; Vandaag opnieuw geen wekker gezet en op ons gemak ontbeten. Na het ontbijt zijn Ingrid en San met de kids nogmaals naar de winkelstraatjes van Yangshuo gefietst en zijn wij lekker hier gebleven. Majin en Jibin hebben de hele ochtend in het zwembad gelegen. Tussen de middag lekker tosti's gegeten, gewoon omdat dat hier kan. Tegen tweeën kwam ons reisgezelschap weer terug  en hebben we plannen gemaakt voor de rest van de middag. De voorspellingen waren niet al te best, maar de werkelijkheid was anders. De zon scheen volop, dus we hebben een taxi besproken en hebben ons naar de rivier laten brengen. Hier zijn we op een bamboe vlot gestapt en hebben ons ruim anderhalf uur over de rivier laten voortduwen. Wat een prachtige ervaring, maar wat voelde ik me schuldig. Wij daar lekker zitten onder een parasol en die mannen maar hard werken in de volle zon. We hebben ze na het tochtje dan ook goed beloond. Iets na zessen waren we terug en hebben we weer heerlijk gegeten. Nu nog een avondje lekker op het terras hangen en dan is morgen ons China avontuur bijna ten einde, want dan vertrekken we met de hoge snelheidstrein en de ferry naar Hongkong. De laatste stop en dan terug naar huis.

* Dag 23; Gisteren hebben we met pijn in ons hart de Giggling Tree verlaten. Hier hadden we best nog een dagje langer willen blijven. Het was daar een welkome afwisseling na alle hectiek en drukte daarvoor.
Om 9.30 uur werden we opgehaald door de taxi. De taxirit duurde ruim een uur en vervolgens stonden we om 11.00 uur op het treinstation van Gongcheng. Daar zijn we om 12. 27 uur op de hogesnelheidstrein gestapt die ons in 2 uur naar Guangzhou bracht. Deze keer konden we wel genieten van het mooie landschap. Het Karstgebergte en de rijstvelden maakten langzaam plaats voor gewone bergen en later glooiend landschap. Aangekomen in Guangzhou stond er een gids op ons te wachten die ons vervolgens naar Nansha begeleide. Hier zijn we om 18.00 uur op de Ferry gestapt die ons in ruim 2 uur naar Hongkong zou brengen. Het was nog even spannend of we de boot wel zouden halen en dat kwam niet, omdat we te laat in Nansha waren, want hier waren we al om 16.00 uur, maar de paspoortcontrole startte pas om 17. 30 uur en hier namen ze alle tijd voor. Iets na zessen stapten wij als laatsten de boot op en kon deze vertrekken. In eerste instantie verliep de toch rustig, maar op den duur hadden we toch wel wat last van golfslag. Ook niet echt mijn ding. Om 20.30 uur meerden we aan en ook nu stond hier een gids op ons te wachten. Wat heerlijk dat deze bijna perfect Engels sprak, want dat kon van de laatste paar gidsen niet gezegd worden. Al met al waren we om 21.30 uur in ons hotel en toen moest er nog gegeten worden. Gelukkig hadden we onderweg naar ons hotel een grote gele M gezien, dus dit probleem was snel opgelost. Nadat de buikjes weer gevuld waren zijn we teruggegaan naar het hotel en zijn we met z'n allen lekker gaan slapen. De laatste dagen zijn nu echt ingegaan.

* Dag 24; Vanmorgen lekker uitgeslapen en vervolgens ontbeten. Na het ontbijt zijn de kids op het dak van het hotel (etage 20) gaan zwemmen. Jammer dat de badmeester spuug chagrijnig was en blijkbaar dit baantje met tegenzin deed, want er mocht werkelijk helemaal niets. Toch hebben ze zich prima vermaakt en Jibin heeft zelfs nog even geoefend met de schoolslag. Iets na elven zijn we teruggegaan naar de kamers en hebben we ons klaargemaakt voor het verdere dagprogramma (wat er eigenlijk op dat moment nog niet was).
Uiteindelijk hebben we om 12.00 uur de metro gepakt naar Central en vandaar uit hebben we de tram naar Victoria's Peak genomen. Het was er best druk, maar uiteindelijk viel de wachttijd mee. Met een stijgingspercentage van zo'n 30 % (schatten wij) zijn we met de tram naar boven gereden en eenmaal boven moesten we nog met tal van roltrappen verder. Toen we op het hoogste punt stonden, hadden we een adembenemend uitzicht over Hongkong. Zelfs ik heb van het uitzicht genoten en dat terwijl ik niet eens op de eifeltoren durf.  Na daar even te hebben rondgekeken zijn we weer met de tram naar beneden gegaan en hebben we de metro terug genomen. Na een koffiepauze bij Starbucks zijn we over de Hongkong zijdenmarkt gelopen en ja, dan zien we daar weer allerlei leuke hebbedingetjes en dan gaan we weer voor de bijl. Aanstaande woensdag gaan we dus voor een groter koffer op pad, anders krijgen we het allemaal niet meer mee naar huis. Vanavond voor het gemak maar in het hotel gegeten en de jongens op tijd in bed gelegd. Morgen staat namelijk een dagje Disney op de planning.

1. Wat ben ik aan het genieten van je reisverslag Marlou.Wat hebben jullie veel gezien van China.Geweldig. GROETJES je tante.