Lilypie Waiting to Adopt tickers

woensdag 24 augustus 2016

De volgende 5 dagen

* Dag 6; Vandaag zouden we in de ochtend naar de Pagode van de Wilde Ganzen gaan en in de middag zouden we een fietstocht over de stadsmuur van Xi'an maken. Als eerste kwamen we aan bij de Bell- en Drumtower van de monniken. Vervolgens zijn we doorgelopen naar de ruimte van de belangrijkste en tevens oudste Boeddha. Hier hebben we wierrookstokjes gekocht en hebben deze aangestoken voor Jennifer. De gids heeft ons uitgelegd hoe we tot de Boeddha moesten bidden en dit hebben we dan ook op die wijze gedaan. Eenmaal aangekomen bij de Pagode zijn we met z'n achten naar boven geklommen om vandaar het uitzicht over de stad Xi'an te bewonderen. Het was jammer dat de Pagode in de steigers stond, want dit belemmerde wel enigszins het uitzicht. Eenmaal weer beneden besloten we om de fietstocht van die middag maar te schrappen, want met 40 graden zagen wij dat niet zitten. We hebben toen nog even een wandeling gemaakt door de Moslim wijk. 's Avonds zijn we naar de Tang Dynastie Show met Dumpling Diner geweest. Een super mooie dansshow met prachtige kostuums en decors.

* Dag 7; Vanmorgen op tijd opgestaan en om 8.30 uur stonden we op de Stadsmuur voor het fietstochtje. Het begin was nog grappig door al het gestuntel op de tandemfietsen, maar na een half uurtje werd het al minder leuk. Ook al was het nog vroeg, de temperatuur lag inmiddels alweer boven de 30 graden en we fietsten vol in de zon. Uiteindelijk waren we na anderhalf uur terug (goed chagrijnig) en snakten we naar een ijsje. Eenmaal terug in ons aircobusje zijn we naar het Terra Cotta Leger gereden. In 3 grote hallen zijn de opgravingen te zien van het leger gemaakt voor de eerste keizer van China welke hem moest beschermen na zijn dood. Inmiddels zijn er al zo'n 8.000 poppen opgegraven en hersteld, maar er zouden er zo'n 20.000 gemaakt zijn. Erg indrukwekkend als je het verhaal erachter kent.

* Dag 8; Vanmorgen met de metro naar de grote winkelstraat in het centrum van Xi'an gegaan. Eerst even langs de Starbucks en vervolgens naar een Mega Winkelcentrum. Hier waren alleen merkartikelen te koop en de prijs deed niet onder voor die van Nederlandse prijzen, dus niets gekocht. Iets na het middaguur zijn we weer terug naar ons hotel gegaan om op tijd klaar te staan voor het vertrek naar de provincie van Youri. Hier kwamen we na een goed verlopen reis om 21.00 uur aan in ons hotel.

* Dag 9; Vanmorgen zijn we naar het Provinciaal Museum van Gansu geweest. We begonnen in de zaal van de dinosaurussen en dat was voor de jongens gelijk een schot in de roos. Daarna nog in diverse zalen rondgelopen met verschillende thema's en vooral Jibin vond het allemaal even interessant. Na het bezoek aan het museum zijn we naar een Noodle restaurant gegaan, voor het populaire locale gerecht Beef Stretch Noodles soup. In het restaurant kon je zien hoe deze stretch noodles werden gemaakt. Nadat onze buikjes weer gevuld waren zijn we naar de Gele Rivier gelopen en daar zijn we op een vlot gestapt, gemaakt van bamboe en opgeblazen schapenhuid, en hiermee zijn we een stukje over de rivier gevaren. Terug zijn we met een heel oud speedbootje gegaan. Wat mij betreft een heel avontuur.

* Dag 10; Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan het kindertehuis van Youri en de plek waar hij gevonden is. Een hele indrukwekkende dag en heel bijzonder dat wij daar ook bij mochten zijn.