Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

dinsdag 18 september 2012

Papa weer aan het werk

Gisteren moest Igor weer aan het werk en hij ging gelijk de late dienst in. Dit betekent om 15.00 uur beginnen en om 23.00 uur klaar. Ik was erg benieuwd hoe dit zou gaan, want Jibin zou papa dus wel zien vertrekken, maar als het goed is zou hij hem niet meer thuis zien komen. Ik had me voorbereid op een zware middag en avond, maar gelukkig viel het uiteindelijk best mee. Igor had vorige week ook al eens alleen boodschappen gedaan en ook bracht hij MaJin weleens alleen naar school en dat leverde niet echt problemen op, maar nu voelde ons mannetje haarfijn aan dat dit anders was. Toen Igor ons mannetje een kus gaf, bleef hij maar om zijn nek hangen en wilde hem niet los laten. Ook al vertelden wij hem dat papa straks weer thuis zou komen, dat ging er bij hem niet in. Uiteindelijk heb ik hem van Igor overgenomen en dat was dus flink brullen. Samen hebben we nog even naar papa gezwaaid, maar ons mannetje ging helemaal over zijn toeren. Zo erg dat hij ging overgeven. Zo zielig, maar toen het er eenmaal uit was, kalmeerde hij wat en kon ik hem afleiden met een filmpje van Chuggington en toen hij weer helemaal rustig was hebben we samen nog gepuzzeld. Puzzelen vindt hij echt leuk en hier kan hij ook zelfstandig een tijdje mee bezig zijn. Yessssssss, eindelijk een medestander van de legpuzzel in huis. Om 15.30 uur zijn we samen MaJin van school gaan halen en voordat we bij school zijn roept hij al om zijn zus; Maji, waa ben je ? Zodra ze elkaar zien komt er bij beiden een big smile op hun gezicht. Zo leuk om te zien. MaJin ging gisteren ook weer voor het eerst naar ballet. Ze had al 4 weken gemist, dus ze wilde nu echt wel gaan. Doordat Igor late dienst had en de lestijd is veranderd naar een bijna onmogelijke tijd is oma deze keer met ons meisje meegegaan. Ik wilde dit Jibin ook niet nogeens aandoen. Jibin en ik hebben 's avonds dus maar met z'n tweetjes gegeten en dat ging eigenlijk erg goed. MaJin had voordat ze met oma vertrok nog 2 mini-pizza's op, dus die kon er ook weer even tegenaan. Om 19.00 uur kwamen oma en MaJin weer thuis en Jibin was opnieuw erg blij om zijn zus weer te zien. Samen hebben ze nog even wat lekkers gekregen en toen ben ik Jibin naar bed gaan brengen. Ik was zo benieuwd hoe hij het zou doen, zonder papa te hebben zien thuiskomen, maar na een verhaaltje te hebben gelezen en 2 liedjes te hebben gezongen is hij gewoon lekker gaan slapen. Binnen 10 minuten was hij in dromenland en kon ik dus terug naar ons meisje. Samen hebben we nog even TV gekeken en gekletst en om 20.30 uur is ons meisje ook naar bed gegaan en toen was het stil .................. Helaas heeft ons mannetje wel een hele onrustige nacht gehad, want ik ben er zowat elk uur uit geweest om hem even een aai over zijn bol te geven. Blijkbaar ging er een hoop door dat kleine bolletje heen. Uiteindelijk is ie na 5.00 uur rustig geworden en heeft hij alsnog tot bijna 9.00 uur heerlijk geslapen. Helaas was het deze keer mijn beurt om met MaJin op te staan, dus om 7.00 uur stond ik weer naast mijn bed. Op zich ook wel weer gezellig om een ochtend heerlijk met z'n tweetjes op te starten. Ik heb haar vervolgens naar school gebracht en toen ik weer thuiskwam zat onze kleine man net aan zijn boterham. Hij was blijkbaar wakker geworden met een grote glimlach om zijn mond en dan smelt je natuurlijk gelijk als je boven zijn bedje hangt. Vanmiddag was het afscheid van papa gelukkig een stuk minder heftig. Het was wel weer even huilen, maar voordat de auto de straat uit was, waren de tranen al gedroogd en hebben we gezellig samen zitten bouwen met de blokjes uit China. De rest van de dag is ook perfect gegaan en zelfs de aardappels met broccoli heeft hij zonder mopperen opgegeten. Ook is het naar bed gaan soepel verlopen, nu maar hopen dat de nacht ook wat rustiger verloopt. Inmiddels is het telefoontje naar Kind en Toekomst gepleegd. Zijn de benodigde documenten naar hen onderweg en ook de papieren voor de zorgverzekeraar zijn opgestuurd. Het is nu nog wachten op de inschrijving bij het GBA, zodat Jibin ook een sofinummer krijgt, maar helaas gaat dit pas na 11 oktober gebeuren. Ik kan mij nu gaan bezighouden met de eerste rapportage, want deze moet over 10 dagen al klaar zijn. Ik heb even gekeken naar wat ze willen dat er beschreven wordt en dat liegt er niet om. Ook willen ze dat we dit in het Engels doen, dus jullie snappen dat ik hier nogal tegenop zie. Ik snap best dat ze in China willen weten hoe het met de kindjes gaat, maar om ons in deze eerste weken al zo aan het werk te zetten, vind ik niet handig (dit is nog zacht uitgedrukt). Na deze rapportage zullen we er nog 5 moeten maken, dus de komende jaren zijn we hier nog wel even mee zoet. Komend weekend ga ik eerst een korte up-date met foto's via mail naar een medewerker van het tehuis sturen. Wij hebben tijdens de overdracht dit e-mailadres gekregen met het verzoek hen een beetje op de hoogte te houden van de ontwikkeling van de kinderen. Dit gaan wij zeker doen, want uit alles konden we merken dat ze erg betrokken waren bij de kinderen. Zoals jullie lezen hoef ik voorlopig niet stil te zitten. Druk, druk, druk.

2 opmerkingen:

  1. Gaat aardig zijn gangetje bij jullie dus! Fijn om te lezen.
    Ja die rapportage, pff.
    Ik heb m gewoon in het NL opgesteld en toen met google translate. Vervolgens alle kromme zinnen rechtgebreid en in ene kende ik veel meer Engelse woorden ze schoten me spontaan te binnen. Wellicht n tip? Enne...we hebben de tweede net gemaakt en deze was beduidend minder werk. Succes en geniet van jullie mooie kinders!
    Grts

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om te lezen dat het best heel goed gaat met jullie allemaal. En zeker met Jibin. Ach en als je later de rapportages weer terug leest is het ook wel weer leuk.
    Succes ermee.

    Groetjes van Erik, Jessica en Yue Lin

    BeantwoordenVerwijderen