Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

donderdag 7 februari 2013

Een voorproefje

De tweede rapportage is gelukkig de deur uit. Ik heb deze keer aardig zitten zwoegen, want ik kreeg het maar niet lekker op papier. Uiteindelijk is het toch allemaal gelukt en ben ik er behoorlijk tevreden over. Ik vraag mij alleen af wat er nu precies vertaald gaat worden naar het Chinees, want ik weet nog goed dat bij de rapportages van MaJin er nog geen kwart van de tekst overbleef. Ik ga er dus vanuit dat ik ook nu te lang van stof ben geweest. Er is echter een reden dat ik er toch zoveel werk van maak. Ik heb namelijk sinds we thuis zijn al 2x een mail naar het tehuis van Jibin gestuurd met een stukje Chinese tekst (vertaald door google) en wat foto's. En beide keren heb ik een korte reactie terug ontvangen en in het laatste bericht stond volgens mij dat zij kort daarvoor ons verslag hadden ontvangen. Ik ga er dus vanuit dat de raportages inderdaad bij het kindertehuis terecht komen. Nu dit er weer op zit, kunnen we ons gaan opmaken voor het grote feest hier in het zuiden. Niet dat we daar veel van meekrijgen, want we zijn geen van allen echte Carnavaslvierders. MaJin vindt het op school nog wel leuk, maar dan houdt het toch wel op. Veel te druk en veel te veel herrie (Ik ben benieuwd hoelang ze er nog zo over denkt). Natuurlijk is ze al wel weken bezig met wat ze wil worden, want dat moet natuurlijk elk jaar wat anders zijn. Na jarenlang typische meisjesdingen te hebben gekozen, wilde ze dit jaar piraat zijn. Gelukkig hoefden we daar niets voor aan te schaffen, want met een rode strakke broek, een witte blouse van oma (enigzins vermaakt), zwarte laarzen, stoere riem en een bandana komen we een eind. Bij de aanschaf van een "echt" piratenpistool, was Jibin ook overstag en wilde hij ook piraat zijn. Zie hieronder het resultaat.
En met deze outfit voelde hij zich ook gelijk een echte piraat. Lekker lui op de bank hangen en je lekker laten bedienen. Niets mis mee, toch !!!! Jibin laten we nog maar even niet proeven van deze gekte, want ik vrees dat hij het helemaal geweldig gaat vinden. Volgend jaar is het nog tijd genoeg. Na de carnavalsvakantie gaat het voor Jibin dan eindelijk gebeuren. Deze week kregen we namelijk te horen dat hij maandag 18 januari voor het eerst mag komen oefenen. De school laat het volledig aan ons over in welk tempo we dit willen gaan doen. Mocht hij het helemaal geweldig vinden en kan hij het goed aan dan mag hij in principe al elke ochtend komen, maar dit gaat mij iets te snel. Laten we beginnen met 2 ochtenden en van daaruit kijken we wel verder. Wel spannend hoor. Morgen volgen de foto's van onze meisjes piraat.

1 opmerking:

  1. Lekker hoor dat de rapportage de deur uit is. Wij moeten over een paar weken ook weer aan de bak. Wel top dat je contact heb met het tehuis!! Veel plezier met de carnaval; wij hebben het gehouden vandaag bij het Chinese Nieuwjaar!

    Lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen