Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

zondag 22 september 2013

Rustig weekend.

Afgelopen vrijdag mochten MaJin en Jibin gezellig bij opa en oma blijven logeren, nadat we daar eerst met z'n allen hadden gegeten ter eren van hun 49ste trouwdag. In eerste instantie had oma dit alleen aan MaJin voorgesteld, omdat ze dacht dat MaJin het weleens lekker zou vinden om wat langer uit te kunnen slapen, maar ons meisje vond het veel gezelliger als haar broertje ook zou blijven en dus gingen wij na het eten zonder kids naar huis.
Zaterdagochtend konden wij sinds lange tijd weer eens een beetje uitslapen en daarna hebben we op ons gemak koffie gedronken en boodschappen gedaan. Ondanks dat ik ze toch wel een beetje miste, was het ook wel lekker om zo rustig op te starten. Om 14.30 uur zijn we naar mijn ouders gereden en hebben we kids opgehaald. Ze hadden het prima naar hun zin gehad en beiden gingen opgewekt mee naar huis. Thuis is ons mannetje gelijk op de bank gedoken en heeft hij een tijdje met de V-tech gespeeld. Langzaam aan begint hij dit aardig door te krijgen. Toen ik even bij hem ging zitten voelde hij behoorlijk warm aan en na hem getemperatuurd te hebben bleek hij wat verhoging te hebben. Er was echter niet veel aan hem te merken, behalve dat hij wat rustiger was. MaJin was na thuiskomst naar haar kamer gegaan om met haar barbies te spelen. Iets waarmee ze zich nog steeds uren kan vermaken. Rond 17.30 uur zijn we gaan eten en ook nu merkten we niets aan Jibin. Heerlijk at hij zijn bordje rijst leeg.
Na het eten heeft hij zich prima vermaakt in bad en nog steeds was er niets aan de hand. Toen we om 19.15 uur zijn tanden gingen poetsen voelde hij nog steeds erg warm aan en nadat ik opnieuw zijn temperatuur had opgenomen, bleek dat hij nu bijna 40 graden koorts had. Ondanks dat Jibin weinig hinder leek te hebben van de koorts, hebben we hem toch maar met een zetpilletje naar bed gebracht. MaJin mocht natuurlijk nog wat langer opblijven en zij heeft gezellig met een bakje chips op de bank nog wat Tv gekeken. Heel laat is het niet geworden, want zo'n logeerpartijtje kost toch wel wat energie.

Zondagmorgen was het helaas alweer vroeg dag en dan bedoel ik ook echt vroeg, want ons mannetje liet om 5.00 uur al van zich horen. Nadat ik hem had laten plassen heb ik hem opnieuw in zijn eigen bedje gelegd, maar na zo'n 10 minuten riep hij weer en nu moest hij poepen. Ook nu wilde ik hem weer in zijn eigen bed leggen, maar hier wilde hij niets van weten en om ervoor te zorgen dat MaJin niet zou worden, heb ik hem bij ons in bed gelegd. Helaas kwam er van slapen niets meer en om 6.30 uur zat Igor al met hem beneden, zodat wij dames nog even konden (blijven) slapen. Om 9.00 uur waren we met z'n allen beneden en hebben we samen ontbeten. De koorts was inmiddels gezakt, maar toch merkten wij dat hij niet helemaal zichzelf was. Hij wilde continu opgetild worden en het ontbijt heeft hij bij mij op schoot genuttigd. Na het eten is hij wel gewoon gaan spelen, dus wat het nou precies was weten we niet. Iets na twaalven zijn we in de auto gestapt, want ik zou samen met ons meisje naar de bioscoop gaan en Igor zou met Jibin even naar de camping gaan om te kijken of daar alles nog in orde is. Tenslotte begint hier over 3 weken de herfstvakantie en dan is het toch wel de bedoeling dat we daar weer wat tijd gaan doorbrengen. MaJin had graag met z'n vieren naar de film gegaan, maar de Smurfen 2 is vanaf 6 jaar en ik weet niet hoe streng ze zijn en daarnaast weet ik überhaupt niet of ons mannetje al 2 uur kan uitzitten, zonder de andere bezoekers tot last te zijn. Binnenkort proberen we dat nog weleens uit met een film voor alle leeftijden. MaJin en ik hebben ons kostelijk vermaakt en hebben genoten van onze moeder-dochter uitje. Na de film zouden we met de bus naar huis gaan, maar aangezien we deze net gemist hadden besloten we te gaan lopen. Het was tenslotte heerlijk weer en een wandelingetje van zo'n anderhalf uur kan nooit geen kwaad. Onder weg hebben nog even een ijsje genomen en uiteindelijk waren we om 16.45 uur thuis. Igor was op dat moment boven met Jibin, die er net de lunch van die middag had uitgegooid. Blijkbaar gaat het dus nog steeds niet helemaal lekker met hem. Eenmaal weer beneden leek er toch weer weinig aan de hand, dus wat het nu is .................? Morgenvroeg kijken we wel even of we hem naar school doen of dat hij lekker nog een dagje thuisblijft. De kans is groot dat we voor het laatste gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten