Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

maandag 25 november 2013

Niets spannends

Inmiddels is het alweer een week geleden dat ik hier een berichtje heb geplaatst. Er is dan ook niet zo heel veel bijzonders gebeurd. Afgelopen vrijdag ben ik samen met mijn drie overgebleven vrouwelijke collega's gaan eten met onze twee vrouwelijke ex-collega's op kosten van onze baas. We hadden om 18.15 uur een tafeltje besproken bij restaurant Mood in Eindhoven en dat zou in principe haalbaar moeten zijn als je tot 17.00 uur moet werken. Door de drukte op het werk lukte het helaas niet om op tijd aan te rijden en door de drukte op de weg lukte het al helemaal niet om überhaupt voor 19.00 uur aanwezig te zijn. Het ritje van normaal zo'n veertig minuten duurde nu ruim anderhalf uur. Iets voor 19.30 uur namen we uiteindelijk plaats aan tafel, waar de overige meiden al een tijdje zaten te wachten. We hebben dan ook gelijk het eten besteld en daarna konden we heerlijk bij kletsen. Het was erg gezellig en ik heb heeeeeeeeeeerlijk gegeten, dus wat mij betreft een prima avond. Om 23.00 uur hebben we afscheid van elkaar genomen en zijn we op huis aan gegaan. Er zijn geen concrete afspraken gemaakt, maar ik verwacht dat we elkaar nog wel een keer zullen zien of spreken.

Zaterdag was het mijn beurt om een heerlijke maaltijd op tafel te zetten. Aan het eten van de avond ervoor zou ik wel niet kunnen tippen, maar ik heb wel mijn uiterste best gedaan. Het is namelijk gebruikelijk dat als ons eetclubje samenkomt er een klein hoogstandje op tafel komt. Het volgende heb ik ze voorgeschoteld;

* Heerlijke carpaccio salade
* Romige courgettesoep met knoflook croutons
* Varkenshaas met romige bospaddenstoelensaus met ui en spekjes geserveerd met   kruidige aardappelpartjes uit de oven en haricots vert.
* Zelf gemaakt romig schuimijs met verse aardbeiensaus en aardbeien

Ik moet zeggen, het was heerlijk en ik vond het zeker sterwaardig. Het zou zeker niet misstaan als Kerst menu. En terwijl wij van het eten en het gezelschap genoten, verbleven onze kids gezellig bij opa en oma. Jibin had er in eerste instantie niet zoveel zin in, maar toen hij zijn zus mee weg ging brengen besloot hij toch ook om bij opa en oma te blijven. Uiteindelijk is het hartstikke goed gegaan en voor ons was het wel zo handig.

Zondag heb ik eindelijk weer eens echt uit kunnen slapen en dat had ik ook wel nodig na tal van korte en gebroken nachten (niet alleen door Jibin). Igor zat al enkele uren beneden, dus op mijn gemak heb ik om 11.00 uur in mijn uppie zitten ontbijten. Om 12.00 uur is Igor de kinderen gaan halen terwijl ik me ben gaan douchen en aankleden. Toen ze een half uur later thuiskwamen, moesten natuurlijk eerst de schoencadeautjes worden geshowd. MaJin had super coole glitter nagellak gekregen en Jibin een playmobil poppetje, maar deze was helaas bij opa en oma achtergebleven. MaJin natuurlijk gelijk aan het lakken en Jibin wilde even op de tablet. Na een poosje zijn ze samen met de duplo lego gaan spelen en het is echt een genot om naar die twee te kijken. MaJin probeert haar broertje spelenderwijs van alles te leren. Ze benoemt de kleuren, ze leert hem tellen en daarnaast laat ze hem ook lekker bouwen. Ze gaat helemaal terug naar zijn niveau en Jibin geniet van het samenspel met zijn zus. Ik geloof dat ze wel een uur aan het bouwen en het spelen zijn geweest. Daarna zijn ze gaan schilderen en ook hier schiet MaJin haar broertje graag te hulp. Het was ook best lastig, dat kerstballen schilderen.




Na deze schilderklus zijn ze samen in bad gegaan. Ook hier hebben ze zich kostelijk vermaakt. Eenmaal lekker in de pyjama hebben ze televisie gekeken en omdat het zondag was, mochten ze met hun bordje voor het Sinterklaasjournaal eten. Heerlijk zo'n kneuterige dag. De kids zijn samen zo ontzettend lief geweest en ik blijf bewondering houden voor ons meisje die zich helemaal bekommert om haar broertje. Er zit tenslotte ruim 5 jaar leeftijd verschil tussen en toch heeft MaJin er geen enkele moeite mee om samen met Jibin hondje te spelen en door het hele huis te kruipen. Jibin geniet daar enorm van en hij is dan ook ontzettend dol op zijn zus. Wat een heerlijk stel is het toch.

Komende week proberen we nog zo min mogelijk te doen, want december wordt een heftige maand met natuurlijk 3x Sinterklaas vieren, 7 verjaardagen (waaronder die van MaJin en Igor), Kerst en tot slot oud en nieuw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten