Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

woensdag 4 januari 2012

Post uit China

Gisterenochtend hadden we wat opstart problemen, omdat we eigenlijk alledrie wel wat moeite hebben om in het normale ritme te komen. Het was dus een korte nacht. Helaas konden we er geen pyjamadag van maken, want MaJin en ik hadden kaartjes voor de voorstelling; Het Huis Anubis en het geheim van de verloren ziel. Ook al had ik hier niet veel zin in, ik ben blij dat we zijn geweest, want het was een super leuke show. Het was spannend maar zeker ook grappig. MaJin vond het heel bijzonder om alle tv-personage nu hier op het toneel te zien. De show duurde 75 minuten zonder pauze en dat was perfect. Toen de show afgelopen was, zouden MaJin en ik met de bus naar huis gaan, maar het regende zo ontzettend hard dat we Igor toch maar hebben gebeld. Eenmaal droog in de auto, vertelde Igor dat we hele bijzondere post hadden ontvangen en dat wij nooit zouden raden waar die vandaan kwam. Na een aantal pogingen kwamen we uit bij China en dat was inderdaad het geval. Ik kreeg er spontaan tranen van in mijn ogen en MaJin kreeg er ook kriebels van. Wat zou dat dan kunnen zijn, want in die 7 jaar dat MaJin nu bij ons is hebben we nog nooit post uit China ontvangen. Igor kon ook nog niet meer vertellen, want hij wilde dat we samen de envelop zouden openmaken. Eenmaal thuis doken we op de brief af en ik moet zeggen ik was aardig nerveus. Natuurlijk hoopten we op gegevens van MaJin gedurende de periode dat ze in China was. Toen we de envelop heel voorzichtig open maakten, kwam daar een voorgedrukte kerstkaart uit. Natuurlijk niet helemaal waarop we hadden gehoopt, maar toch waren we hier ook erg blij mee. 's Avonds heb we even gegoogled naar de adresgegevens op de envelop en dat riep toch wel wat vragen op. Op het adres wat vermeld staat kunnen wij zo 1,2,3 geen Adoption center of kindertehuis vinden, dus vanmorgen toch maar even met onze vergunninghouder gebeld. De laatste jaren hebben wij geld gedoneerd aan projecten in de provincie Yunnan, waar MaJin vandaan komt en misschien had de post daar wel mee te maken in plaats van met de adoptie van MaJin. Geeske van Kind en Toekomst wist mij in ieder geval met zekerheid te vertellen dat dit laatste niet mogelijk was, omdat daarbij geen gegevens van de donateurs bekend worden gemaakt. Het moet dus wel betrekking hebben op MaJin's adoptie. Toch kon zij ook geen duidelijkheid geven over het adres. Wij gaan er nu toch maar vanuit dat er mensen zijn in China die nog aan ons meisje denken en wij zullen dan ook binnenkort een kaartje terugsturen.
Ik weet dat er reisgenoten zijn die regelmatig onze site bezoeken. Mocht een van jullie ook post hebben ontvangen, willen jullie dit mij dan laten weten. Geeske van Kind en Toekomst heeft hier nog niemand over gehoord.

5 opmerkingen:

  1. Jaaaa! Ook YuHua was vereerd met een kaart vandaag, wij vonden dat ook heel bijzonder.
    Ik dacht gelijk even kijken of er een berichtje over is te lezen. Ja dus.
    Denk dus dat er wel meer Kunming kids een kerstkaart hebben gehad.
    Misschien een gevolg van de verwestering in China?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Marlou en Jeanette,

    Hier geen kaart vanuit China. Het lijkt me wel heel bijzonder.

    groetjes, Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marlou,

    Wij hebben geen kaart gehad maar het lijkt me wel echt geweldig. Echt iets om te koesteren... en wie weet wat dit voor de toekomst nog kan betekenen...

    Gr. Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel toevallig kwam ik via via op jullie site en las het verhaal over post uit Kunming. Hier thuis gebeurde afgelopen week hetzelfde. Nog nooit post gehad uit China en nu een kerstkaart. Je hoopt inderdaad op meer maar dat was het niet. Toch was dit ook leuk! Onze dochter is nu bijna 7 jaar bij ons en komt dus ook uit Kunming. We hadden St. meiling als vergunninghouder. Ook wij zijn van plan een kaartje terug te sturen en gaan van de zomer naar Kunming toe! Groet, Annet Kuyt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook wij, of eigenlijk Zilan, heeft deze kaart ontvangen. Hij was er erg blij mee en wilde graag met de kaart naast zijn bed gaan slapen.
    Toen de kaart gepost werd, waren wij op een uurtje vliegen van Kunming.

    Groetjes, Barbara
    mama van Isabella, Zilan en Yunee

    BeantwoordenVerwijderen