Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

donderdag 30 januari 2014

MaJin's kinderfeest

Ondanks de dagelijkse bezoekjes aan mijn vader en het weer oppakken van mijn werkzaamheden bij de baas, moest er ook tijd vrij worden gemaakt voor MaJin's verlate kinderfeest. Begin januari hadden we dit gepland er vanuit gaande dat mijn vader al wel weer uit het ziekenhuis zou zijn. Helaas is het allemaal anders gelopen, maar dit feestje wilde we ons meisje niet ontnemen en dat zou opa ook helemaal niet willen.
Gisteren was het dan zover en nadat ik 's morgens eerst bij mijn vader langs was geweest stond ik om 12.30 uur samen met Igor weer op het schoolplein om onze beide kids op te vangen. Nadat MaJin afscheid had genomen van haar broertje is Igor met MaJin naar huis gefietst en ben ik met ons mannetje naar mijn zus gelopen. Het middagprogramma was niet geheel geschikt voor een 4-jarige kleuter dus hij mocht gezellig bij zijn tante gaan spelen. Hier had hij ontzettend veel zin in en mijn zus ook.
Toen ik hem had afgezet had hij al snel geen oog meer voor mij, dus tijd om weer te vertrekken. Eenmaal thuis snel iets gegeten, want om 13.45 uur werden de meiden verwacht en inderdaad klokslag 13.45 uur ging de bel en stonden de eerste 2 vriendinnen al voor de deur. De andere 3 volgden niet veel later en gelijk was het een gezellige boel. Echt een gezellig clubje meiden bij elkaar. Tijdens wat drinken en wat lekkers werden de cadeautjes uitgepakt en niet veel later was het alweer tijd om in de auto te stappen, want om 14.30 uur moesten we namelijk aanwezig zijn bij de Voltage. De meiden zouden namelijk een workshop skeeleren krijgen met daarna de mogelijkheid om vrij te skeeleren. Nadat we ons aan hadden gemeld hebben de meiden eerst even wat rond gekeken en om 15.00 uur mochten we de baan op. We hadden gedacht dat er wel meerdere groepen op de baan zouden zijn, maar dit was niet het geval. De meiden kregen dus gewoon privĂ© les.
Eerst werd er kort uitleg gegeven en daarna werden de nodige beschermmaterialen uitgedeeld.





Eenmaal in vol ornaat kon de les beginnen. Eerst werden er een aantal valtechnieken doorgenomen (altijd handig) en daarna kon het echte werk beginnen. Eerst de simpele basis van rechtdoor rijden, daarna bochtjes maken, slalommen, van een lage schans rijden en over een smal bruggetje balanceren. Vervolgens werden er wedstrijdjes gehouden en daarna tikkertje en andere spelletjes waar snelheid en handigheid erg goed van pas kwamen. De leraar deed met alles leuk mee en de meiden hadden het ontzettend naar hun zin. Ze hebben de volle 2 uur volgemaakt en wat hen betreft had het nog wel langer mogen duren.



Eenmaal terug in de centrale ruimte hebben we wat gedronken en vervolgens besloten de meiden karaoke te gaan zingen. Ze twijfelden even of ze dit wel zouden durven, maar jawel hoor even later stonden ze met z'n allen op de tafel. Super stoer.


Iets na half zes zijn we vertrokken naar de Mac, waar de dames flink hebben zitten eten. Wat hadden ze een honger gekregen van al het harde werken die middag. Nadat de buikjes gevuld waren zijn we maar eens op huis aan gegaan. Het was een super gezellige middag en iedereen heeft het ontzettend goed naar zijn zin gehad.
Om 19.15 uur was de laatste genodigde thuis afgezet en zijn we ons mannetje bij mijn zus op gaan halen. Ook hij had het prima naar zijn zin gehad en wat hem betreft was hij ook blijven logeren, maar dat doen we wel weer een andere keer.
Al met al een heerlijk ontspannen middag die we met z'n allen goed konden gebruiken.

Nog even over mijn vader. Ook deze week hebben we weer wat vooruitgang geboekt ook al gaat dat steeds met ups en downs. Het is nog een lange weg, maar uiteindelijk ga ik er wel vanuit dat alles uiteindelijk weer goed komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten