Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

woensdag 12 maart 2014

Best lastig, loslaten.

Hebben de afgelopen dagen nogal in het teken gestaan van onze jarige job. Nu even alle aandacht voor ons meisje.

Vandaag kreeg zij haar tweede rapport mee naar huis en wat was ik deze keer benieuwd naar haar prestaties. Zeker omdat ik wist dat de Cito's voor dit rapport waren afgenomen in de weken dat mijn vader op de IC lag en zijn situatie erg kritiek was. Het was toen behoorlijk hectisch bij ons thuis, maar MaJin wilde geen uitzonderingspositie en heeft dus alles gewoon mee gemaakt. Zo super knap van haar.
Toen ik om 12.30 uur op het schoolplein stond om mijn beide kanjers op te halen, kon ik mijn nieuwsgierigheid met moeite bedwingen. Toch heb ik netjes tot thuis gewacht voordat ik de envelop open deed. Als eerste las ik de tekst die de juffen op de achterkant van het rapport hadden geschreven. Het volgende stond er;
We vinden het zo leuk met jou vooraan ons bureau. We hebben jou wat beter leren kennen en wat zijn we trots op jou! Je werkt hard en je bent lief en behulpzaam. Ga zo door meid!
Heerlijk om zoiets te lezen. Toen de binnenkant van het rapport. Wat was ik blij met de prachtige punten en de vele g's van goed die op het rapport stonden. Helaas waren de Cito scores inderdaad wat lager en deze stonden absoluut niet in verhouding met haar overige cijfers, dus daar schenken we nu maar verder geen aandacht aan. Wij zijn in ieder geval super trots op ons meisje.

En omdat ze zo'n prachtig rapport had, mocht ze vanmiddag met haar vriendinnen gaan zwemmen. Jibin was echter zo ontzettend moe en Igor was niet thuis, dus ons meisje moest alleen naar het zwembad. MaJin had hier geen enkel probleem mee, maar mama vond dat toch best wel spannend. Ik heb haar dan ook een oude mobiel meegegeven, zodat ze als ze op het zwembad was aangekomen ze even kon bellen om te zeggen dat ze goed was aangekomen. Dit heeft ze ook keurig gedaan en dat was een pak van mijn hart. Het valt nog niet mee om ze los te laten, ook al weet ik dat ze dit best alleen kan. Ik heb met haar afgesproken dat ze om 16.30 uur weer thuis moest zijn, want er staat nog een bezoekje bij de kapper op de agenda. Ben erg benieuwd hoeveel ze ervan af laat knippen. Foto volgt later.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten