Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

dinsdag 9 oktober 2012

Een geweldig stel

Gisteren moest ons mannetje echt bekomen van de voor hem drukke zondag. Hij was 's morgens al moeilijk uit bed te krijgen en een boterham op dat vroege uur ging er ook niet in. Ik heb het allemaal maar een beetje laten gaan, want tenslotte moest MaJin toch op tijd op school zijn en dan heb ik geen zin om bij het ontbijt al een strijd aan te gaan. Dan maar een boterham nadat we ons meisje hadden weggebracht. Ook kwam daar nog eens bij dat we met de 3-daagse kuur voor Jibin moesten beginnen en de arts had ons al gewaarschuwd dat het een hele klus zou worden om dat ontzettend smerig drankje er in te krijgen. Het plan was om 4x daags 5ml in zijn drinken of toetje te mengen, want Jibin is nu eenmaal een ontzettend goede drinker, dus ik had er alle vertrouwen in dat dit wel ging lukken. Nou, ik kan jullie vertellen dat hij ineens niet meer zo dorstig was en we hebben echt allerlei kunstgrepen moeten uithalen om aan het einde van de dag de benodigde hoeveelheid binnen te krijgen. Naast dit hele gedoe is ons mannetje de hele dag ook wat hangerig geweest. Niet vervelend of ziekjes, maar gewoon vreselijk moe. Ik heb dan ook niet veel moeite gedaan om hem te stimuleren om iets te gaan doen. Ik heb hem lekker op de bank laten hangen voor zijn favoriete dvd Chuggington en inmiddels kan hij het hele liedje meezingen (Op zijn Jibin's weliswaar). Blijkbaar had hij deze rustdag ook echt nodig, want vandaag zagen we een heel ander mannetje. Hij zat zo lekker in zijn velletje en hij heeft zich heel goed vermaakt met het vliegtuig wat ik gisteren van de zolder heb gehaald. Poppetjes erin, poppetjes eruit, klepje open, klepje dicht en ga zo maar verder. Vervolgens moest Snaaihaai op tafel komen en hij heeft daar een geheel eigen manier van spelen voor gevonden, maar hij vermaakt zich er prima mee. Elke keer als de haai een visje op at, kwam hij naar mij toe en deed hij net alsof hij huilde en dan moest ik hem troosten. Er is vandaag dan ook heel wat af geknuffeld, Heeeeeeeeeeeeeerlijk. Ook kwam hij met grote regelmaat spontaan kusjes geven en dat heeft hij nog niet eerder gedaan. Wel als wij erom vroegen dan kwam hij enthousiast op ons af, maar geheel uit het niets helemaal uit zichzelf, dat deed hij vandaag voor het eerst. Het binnenkrijgen van het smerige drankje is nog steeds een hele klus. Ik heb hem vandaag echt om moeten kopen met speculaas en tuc, want hij vertikte het echt om te drinken. Gelukkig is het maar een 3-daagse kuur, dus we hebben nog maar een dag te gaan. Vandaag hebben MaJin en Jibin ook een tijdje heel leuk met elkaar gespeeld. Dit gaat steeds beter en dat heeft alles te maken met het feit dat ze elkaar steeds beter leren kennen en Jibin haar ook steeds beter begrijpt en zij hem. En als ik ze samen dan zo'n lol zie hebben, dan smelt ik helemaal. Wat is het toch een pracht stel. Vanavond wilden ze samen in bad en dit gaf een paar dagen geleden nog wel wat strubbelingen, maar nu was het alleen maar gezellig samen. Nu Jibin steeds meer aan mij gaat hangen, besef ik dat dit best lastig voor haar moet zijn. MaJin is echt een mama's kindje en Jibin neigde tot voor kort een beetje naar papa, maar nu zien wij dit iets of wat veranderen (omdat Igor natuurlijk weer gewoon aan het werk is)en dat zal vast moeilijk zijn voor haar. Toch doet onze meid het nog steeds super goed en zijn wij ontzettend trots op haar en ook op onze kleine knul die zich goed staande houdt in zijn nieuwe omgeving.

1 opmerking:

  1. Hallo alle vier,

    Wat is het toch leuk om te lezen hoe jullie staan in dit proces. Fijn dat het allemaal zo goed mag gaan op wat strubbelingen hier en daar na maar ook die horen er helemaal bij. De foto s zijn echt prachtig en geeft zo n fijne indruk van jullie!

    Geniet heerlijk van jullie gezinnetje van vier en voor zolang jullie site blijft draaien vinden we het superleuk en fijn jullie te mogen volgen.

    We kiezen nu wel onze momenten uit voor het bijlezen van de sites omdat we er soms even geen zin in hebben ( je snapt wel waarom) dus we zullen daarom niet op elke update reageren

    Lieve kanjers ga zo door en geniet er lekker van! Dikke knuf J en R

    BeantwoordenVerwijderen