Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

maandag 14 januari 2013

Enerverende zondag

Zaterdag verliep een beetje zoals vele zaterdagen. 's Morgens op ons gemak ontbijten, boodschappen doen, soep eten bij oma en vervolgens MaJin ophalen bij de andere opa en oma, omdat zij daar vrijdagavond was blijven logeren. Vorig jaar deed ze dit nog met grote regelmaat en oma mist dit nu heel erg, dus zo af en toe blijft ons meisje gewoon voor de gezelligheid een keertje logeren. Eenmaal weer compleet, zijn we naar de Intertoys gelopen om een cadeautje uit te zoeken voor Linde, kersverse dochter van Sandra, Marcel en natuurlijk ook voor haar grote zus Eline. Sandra en Marcel hebben vorige week een voorstel gekregen van een prachtige meisje uit dezelfde stad als waar MaJin vandaan komt. Beide meiden komen ook uit hetzelfde kindertehuis en dat is dus best wel bijzonder. Gelijk hebben we met hen afgesproken om onze ervaringen met hen te delen, zowel die van de reis naar MaJin als van onze recente reis en die afspraak stond voor zondag(gisteren) op de kalender. We hadden om 14.00 uur afgesproken, dus we konden het 's morgen weer lekker rustig aan doen. Na het ontbijt is MaJin lekker gaan Ds-en en keek Jibin aandachtig naar een dvd-tje van Dora. Zelf ben ik begonnen met het inplakken van foto's van het afgelopen half jaar voor beide jaarboeken voor de kids. Tijdens het inplakken schoot het ineens vreselijk in mijn rug en kon ik even geen kant meer op. Toch heb ik mijzelf naar boven weten te slepen, waar ik onder een zeer warme douche ben gaan staan. Uiteindelijk met behulp van MaJin en Igor heb ik mijzelf aangekleed en klaar gemaakt voor ons bezoek aan Sandra en Marcel, want of ik thuis op een stoel ga zitten of daar, dat maakt niet uit. Terwijl Igor en ik nog wat spulletjes bij elkaar zochten, waren MaJin en Jibin wat aan het dollen met elkaar. Het ging er een beetje wild aan toe en dan kan je verwachten dat het een keer mis gaat en jawel hoor, ineens hoorde ik een klap en zag ik hoe Jibin met zijn hoofd op het randje van de salontafel viel. Hij was er precies met zijn oor op gekomen en zijn oorschelp was dan ook flink beschadigd. Dikke tranen waren er bij Jibin, maar ook ons meisje was vreselijk geschrokken en gezien de wond besloten we toch maar even naar de EHBO te gaan. Eenmaal bij de EHBO, was het bloeden al gestopt en kreeg ons mannetje alweer praatjes, dus het leek mee te vallen. Gelukkig waren we snel aan de beurt en terwijl Jibin met papa in de behandelkamer zat, heb ik MaJin gerustgesteld en heb ik even Sandra gebeld om door te geven dat we later zouden komen. Na een minuut of 10 kwam ons stoere mannetje alweer aangelopen met een gelijmd oortje en er leek geen vuiltje meer aan de lucht. We zijn dan ook naar huis gereden om onze spullen te pakken en vervolgens zijn we naar Sandra en Marcel gereden. In de auto heeft ons mannetje nog een dutje gedaan en uiteindelijk kwamen we een uur later dan gepland aan. Eline deed open en de meiden waren al snel naar boven vertrokken. Wat hebben ze een lol gehad samen en je kon merken dat die meiden echt een klik hadden samen. Jibin heeft zich ook prima vermaakt met een trein en met het keukentje wat al klaar stond voor Linde. De papa's en mama's hebben samen de fotoboeken doorgebladerd en we hebben geprobeerd nuttige tips te geven voor hun aankomende reis. Het was ontzettend gezellig, waardoor we ook gelijk maar zijn blijven eten. Super lief. Om 19.30 uur hebben we afscheid van elkaar genomen en een half uur later waren we thuis. Mijn rug was er nog niet echt beter op geworden en met moeite heb ik Jibin in bed kunnen krijgen en dan niet eens in zijn eigen bed, maar in dat van ons. Hij wilde absoluut niet naar zijn eigen kamer. Ook MaJin zou bij mij slapen, want Igor moest de nacht in en omdat MaJin weer erg bezig is met de inbraak van vorig jaar en daardoor erg slecht slaapt, had ik beloofd dat zij deze week bij mij zou mogen slapen. Ik verwachte een onrustige nacht gezien de ervaringen van vandaag en ik maakte mij ook wel een beetje zorgen over het oor van Jibin, want het is nogal een draaikont, dus ik zag erg op tegen de nacht. Met name ook omdat ik geen kanten uit kon. Igor heeft toen besloten zijn werk te bellen om te vragen of hij vrij kon zijn. Uiteindelijk heeft hij Jibin slapend in zijn eigen bed gelegd, is hij naast MaJin gaan liggen en ben ik beneden gebleven. Zittend in een stoel had ik nog het minst last van mijn rug dus van slapen is niet veel gekomen. Vanmorgen kon Igor gelukkig met Jibin naar het consultatiebureau voor zijn eerste inhaalvaccinaties en tevens een kleine algehele controle. Sinds Jibin bij ons is , is hij 2 cm gegroeid en is hij 1 kg aangekomen. Dit laatste was niet echt nodig. Over ongeveer 6 weken moeten we opnieuw langskomen voor opnieuw 2 spuiten. Deze week doen we het maar even lekker rustig aan.

3 opmerkingen:

  1. Wij hebben ook genoten gisteren. Verstandig dat Igor vrij heeft genomen en kunnen nemen. Sterkte met je rug!

    Liefs,
    Marcel, Sandra & Eline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was vast even schrikken maar wat heeft hij zich karig gedragen! Hopelijk is je rug wat hersteld en heeft een ieder een goeie nachtrust gehad. Sterkte ermee!

    Lieve groetjes Danielle Slofstra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjonge, wat een pijnlijk weekend! Veel sterkte, lieve groet, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen