Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

woensdag 27 maart 2013

Ik kon het niet laten.

Eigenlijk was ik niet van plan om te reageren, maar ik kan het toch niet laten. Wij hebben ons namelijk ontzettend verbaasd (erg zacht uitgedrukt) over de diverse reacties op onze vorige blog van wild vreemde mensen die ons nog nooit hebben gezien of ontmoet en die ons dus alleen maar kennen van de verhalen op onze site, die blijkbaar haarfijn denken te weten hoe ons leven er alle dagen uitziet.

Het klopt dat we best wel een heftige week achter de rug hebben, maar ik weet zeker dat dit in de beste families voorkomt. Naar onze mening kwam de onrust bij Jibin vooral, doordat hij op school allerlei nieuwe indrukken opdoet. Alles is weer even nieuw en vreemd. Echter hij heeft er nu pas 3 weken opzitten (met deze week erbij) en niet een week heeft hij vol gedraaid, dus dat heeft ook gewoon even zijn tijd nodig. Toch merken we deze week al dat hij steeds meer vertrouwd raakt met de gang van zaken op school en hij begrijpt nu ook de plaatjes die bij de deur hangen die aangeven wat ze die ochtend/middag gaan doen. Hij heeft hier zichtbaar houvast aan en hij wordt hier duidelijk rustiger van. We hebben er inmiddels al 2 rustige nachten opzitten en ook thuis is de rust teruggekeerd. Hij heeft het echt ontzettend goed naar zijn zin op school, dus we staan volledig achter ons besluit om hem al te laten kleuteren.

Het klopt ook dat wij een leuk en gezellig sociaal leven hebben, maar dat wil niet zeggen dat we ook niet regelmatig lekker thuis zijn. Gewoon lekker luieren of spelletjes doen of een stukje fietsen (nu nog niet zo vaak gezien de kou) of een tent bouwen, maar blijkbaar wordt daar overheen gelezen. Ook is dit niet altijd te lezen , daar het vaak (voor de lezers) geen interessante dagen zijn. Maar het klopt ook dat we er regelmatig op uit trekken, want tenslotte hebben we ook een 9-jarige dochter die voorheen ook allerlei leuke dingen deed en dit willen we haar zeker niet ontnemen. Daarmee zouden we haar te kort doen. Wij zijn van mening dat de balans goed is en wij wel degelijk rekening houden met de gesteldheid van de kinderen. Kortom als het even wat minder gaat wil niet zeggen dat onze kinderen dreigen te ontsporen. Beide kids zitten nu weer lekker in hun vel en we hebben een hele gezellige middag achter de rug. Colette, het spelletje met de krokodil is een topper. Ook Jibin speelt dit met veel plezier mee.

Eigenlijk vind ik het best stom van mijzelf, dat ik me hier ga zitten verdedigen terwijl ik weet dat het hier gewoon gaat zoals het ook in andere gezinnen gaat. Iedereen heeft weleens een off-day en daar hoeft niet altijd een hele theorie aan vooraf te gaan. Maar ik ben nu mijn ei kwijt en ik kan nu lekker verder met de voorbereidingen voor het weekend op de camping. De kids hebben een super lang weekend, want nadat MaJin morgen de paasviering op school heeft gehad, zijn ze t/m volgende week woensdag vrij. HEEEEEEEEEEEEEEEEERLIJK

11 opmerkingen:

  1. Geniet lekker van jullie Paasdagen op de camping, heerlijk lijkt me dat om zo nu en dan er tussen uit te kunnen knijpen met zulke dagen!
    Ik lees errug graag met jullie mee en idd je hoeft je net te verdedigen tegenover wie dan ook!

    Geniet lekker en laat de meningen gaan!

    Lieve groetjes,
    Henri Petra en Nian-Tzu

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Marlou en Igor,

    Al heel lang lees ik mee op jullie site en leef ik mee met jullie als gezin. Ik herken zoveel verhalen die je op schrijft en ik begrijp zo goed dat je het niet kon laten. In je verhalen stel je je kwetsbaar op en laat je andere (mensen die inderdaad jullie niet kennen) delen in jullie verhaal. Wat ik lees is alleen maar liefde en warmte voor jullie kinderen en ik zei het al eerder maar wat doen jullie dat goed! Ga lekker genieten op de camping en maak er een top weekend van!

    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heeeerlijk Camping-time!!!! Jullie tweede thuis (die we heeeeeeeeeeel graag komen bewonderen als de rust hier een beetje is wedergekeerd).

    Ik stuur de zon jullie kant op, gaat helemaal goed komen!

    Geniet van het lange weekend lieverds.

    Dikke kus van Jeroen, Yvonne & En-Ping xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo,

    ook ik lees regelmatig jullie blog en vindt dat jullie het goed doen, zoals ik het begrijp schrijf je alleen als jullie iets gedaan hebben, en niet als je niks gedaan hebt. Jammer dat er zoveel mensen zijn die pas reageren als er een schaap over de dam is, misschien is het wel jaloezie omdat ze zelf geen sociaal leven hebben. Ga lekker zo door als je zelf daar een goed gevoel bij hebt. Ik blijf jullie volgen want ik vindt het wel gezellig om te lezen en te zien dat jullie zoon leuke dingen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De vraag was of het door het weer kwam. Nee dus. Dit wordt neem ik aan ook weer verwijderd?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik lees erg graag mee, heerlijk gezin hebben jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Camping buurtjes,

    Jullie doen het toppie hoor.
    Met 2 super kids, en ieder gezin heeft upps en downs hoor, ook wij hahahaha. Wij ja ook wij hahahah.

    We gaan dr een lekker onstpannen weekend van maken, met z'n alle onder een warme deken heb ik begrepen van de weer man, maar dat houd ons niet tegen.
    Lekker naar speelland, want die is ook weer open, lekker zwemmen, paaseitjes eten, broodjes bakken iedere dag, komt goed.

    xxx Elizabeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alles is weer als vanouds schrijf je. Op naar de camping, voor ongetwijfeld een druk weekendje met activiteiten want dat organiseren ze nu eenmaal op campings! En dat is het hem nou net volgens mij: vanouds? Wat is vanouds? Jullie hebben nog geen 'vanouds' opgebouwd met Jibin, voor hem is alles nieuw. Allemaal prikkels in een nieuwe omgeving, bij mensen die hij kent en lief vindt maar waarvan hij nog niet diepgeworteld houdt. Misschien is het goed als je de nazorg van de SAV eens belt om te overleggen hoe het gaat. Of video interactiebegeleiding aanvraagt. Bewust gaat kijken hoe het nu echt gaan ipv op basis van twee nachten doorslapen te concluderen dat het prima gaat. En op basis van de reacties hier van mensen die roepen dat jullie zulke geweldige ouders zijn en het zo goed doen. Probeer eerlijk te kijken naar jullie programma, de weekenddrukte, de hoeveelheid mensen om jullie heen, de interactie tussen jullie kinderen enz. Veel wijsheid gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry nu moet ik toch echt even reageren hoor, ik kan het niet laten.

      Hoi anoniem!

      Ten eerste was het netjes geweest als je een persoonlijk bericht had gestuurd in plaats van anoniem een nogal nare reactie te plaatsen die iedereen kan lezen!

      Ten tweede, wie ben jij om te bepalen of mensen VIB o.i.d. nodig hebben!? Heb je pedagogiek gestudeerd? Werk je bij de SAV? Ben je psycholoog? Of gewoon bemoeial die het op zich vast wel goed zal bedoelen? Maar dan nog... waarom meng jij je in hun leven op deze manier? Op basis van een blog weet jij kennelijk precies wat er niet goed zou gaan... knap hoor, complimenten. NOT.

      Je begint gelijk met het invullen in de strekking van 'jullie zullen wel druk zijn op de camping'... ehm, hoe weet jij dat? Ben jij er bij op de camping? Ken je ze zo goed?

      Wij zelf hebben ook VIB gedaan, ben super blij met deze stap... kan het iedereen aanbevelen / aanraden. Daarom snap ik je reactie ook wel. Maar ik ga dat niet anoniem via een blog 'aanbevelen', doe ik liever persoonlijk.

      Sorry, je bericht schoot bij mij in het verkeerde keelgat! Héél erg verkeerd.

      Jij ook... veel wijsheid gewenst!

      Groetjes van Yvonne, die haar naam er WEL bij zet.

      Verwijderen
  9. Heb ik een open zenuw geraakt Yvonne? Want dat is meestal zo als mensen zo fel reageren... Marlou naar de mond praten is de makkelijkste weg op het moment dat zij een heftige week heeft gehad. De boel sussen ook. Problemen snel weg bagatelliseren. Kennelijk is dat wat hier de bedoeling is? Ik zou zeggen: snel een wachtwoord op het weblog dan en dat alleen verstrekken aan gelijkgestemden! Ook fijner voor de privacy van de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen