Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

woensdag 26 oktober 2011

Herfstvakantie

Inmiddels zit de herftstvakantie er alweer voor de helft op en wat hebben we zo al gedaan. Het begon zaterdag met een logerpartijtje bij opa en oma samen met Pjotr en Jurre, haar twee grote neven. Dit is altijd een waar feest met een hoop lekkers en verwennerij. Natuurlijk lagen ze met z'n allen weer veel te laat in bed, maar dat moet wel een keer kunnen. Zondag hebben wij MaJin tegen de middag opgehaald en eenmaal thuis is ze lekker op de bank geploft, even een beetje bijkomen. 's Avonds hebben we met z'n drieen zitten gourmetten en het was echt een genot om ons meisje zo te zien genieten. Niet alleen van het eten maar ook van het feit dat we dit gezellig met z'n drietjes doen.

Maandag mochten MaJin en ik met oma mee naar de Efteling, samen met mijn zus en haar twee jongens.



Hier hadden we erg naar uit gekeken en gelukkig troffen we het ook met het weer, hoewel het wel wat fris was. Om 11.00 uur betraden we het park en we hadden afgesproken dat ieder om de beurt een attractie mocht kiezen. Natuurlijk mocht de jongste als eerste kiezen, want ze wordt door haar neven nog steeds op handen gedragen.


Zoals verwacht koos ons meisje gelijk voor de Bobbaan, want dit is zoals ik vorige keer schreef tegenwoordig haar favoriete attractie. Helaas was die vanwege onderhoud gesloten en dit was toch wel een behoorlijke teleurstelling voor iedereen. We zijn toen maar naar de Fata Morgana gelopen en dit bleek toch wel een aardige vervanger te zijn, want ook dit is best spannend.


Vervolgens zijn we via de Vliegende Hollander (waar we overigens niet in zijn geweest vanwege te weinig belangstelling) naar Joris en de Draak gelopen. Hier is mijn zus samen met Jurre in geweest en ik met Pjotr. Oma is samen met MaJin naar de oude auto's gelopen, want Joris en de Draak is nog net even iets te heftig voor ons meisje. Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook de longen uit mijn lijf heb gegild, maar hij is wel heel erg leuk. Toen we weer compleet waren zijn we naar de Pandadroom gelopen om op ons gemak even wat te drinken en te eten. Na de breake zijn we naar het Spookhuis gelopen en via het Doolhof kwamen we bij de Vogelrok. Wie o wie wilde daar in ?? MaJin twijffelde, maar ze wilde zo graag in een achtbaan en aangezien de Bobbaan dicht was, vond ze dat ze deze maar moest proberen. Ik vond het super stoer van haar, maar ik heb haar ook heel duidelijk gemaakt dat ze het alleen moest doen als ze het ook echt zelf wilde, maar er waren geen twijffels en vol zelfvertrouwen stapte ze in het karretje. Tijdens het eerste ritje moest ze er natuurlijk nog even inkomen, maar de tweede keer was het helemaal leuk. Ik hoefde er zelfs niet meer naast te komen zitten. Jurre was mijn plaatsvervanger.


Daarna zijn we nog in het Carnavalfestifal, de Droomvlucht en de Zweefmolen geweest om vervolgens via het Sprookjesbos naar de uitgang te gaan. Het was inmiddels ook al 18.00 uur geweest en de Efteling stroomde massaal leeg en dat hebben we geweten op de parkeerplaats. We hebben er veertig minuten over gedaan om van het terrein te komen en omdat er ook nog gegeten moest worden zijn we natuurlijk naar de Mac gereden. Hier hebben we met z'n alle behoorlijk zitten schransen en uiteindelijk waren we om 20.15 uur thuis. Wat een leuke dag.

Dinsdag heb ik gewoon gewerkt en heeft MaJin een pyjama-dag gehouden. Ze heeft lekker zitten tekenen (een van haar grote hobby's) en ze heeft samen met papa een tent gemaakt.

Vanmorgen zijn we naar mijn oma gegaan, want die werd 96. Echt al een hele leeftijd en dan mag je natuurlijk geen verjaardag meer overslaan. We hebben gezellig koffie gedronken en natuurlijk moest er een foto worden gemaakt van de vier generaties.


Binnenkort gaan we met de hele familie uit eten en dat wordt vast weer erg leuk. Zeker nu oma zelf ook mee gaat. Oma heeft zich een tijdje niet zo goed gevoeld, maar gelukkig zit ze nu weer helemaal lekker in haar (wat gerimpeld)vel, dus ze gaat ook gezellig mee.

Morgen gaan we ook weer wat gezelligs doen, maar daarover later meer.

2 opmerkingen:

  1. Nou Marlou, ik vind dat oma er nog heel
    goed uit ziet. Een mooie foto vond ik het.

    Leuk om met je moeder op stap te gaan.
    Geniet er maar van.

    Groetjes van tante margriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi allemaal,

    Leuke dag gehad in de Efteling heb ik gelezen,leuke foto's ook.
    En Gefeliciteerd met Oma, wat een toppertje zeg, en ziet er nog goed uit hoor, wees er maar zuinig op, mijn meiden hebben ook hun overgroot oma nog die is 91.

    groetjes en tot gauw Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen