Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

zondag 7 april 2013

Eindelijk Lente

Zoals ik al eerder had geschreven, waren dinsdag en woensdag hier nog vrije dagen en dinsdag was een echte pyjamadag. Alleen voor het in bad gaan is de pyjama uitgegaan, om vervolgens te worden vervangen door een schone pyjama, maar verder hebben ze de hele dag in deze kloffie rondgelopen. Op verzoek werd er weer een tent gemaakt, maar deze keer niet de kant en klare, maar een met stoelen, dekens, wasknijpers en kussens. MaJin en Jibin hebben echt heel leuk samen gespeeld en dit was met name te danken aan ons meisje, want zij paste zich helemaal aan haar broertje aan. Natuurlijk werd er ook afzonderlijk van elkaar gespeeld, maar dat is ook prima. Het was in ieder geval een heerlijke dag en ook de woensdag hebben we grotendeels zo doorgebracht, behalve dan dat ze zich halverwege de dag wel hebben aangekleed en ze even naar buiten zijn gegaan. Donderdag en vrijdag waren weer schooldagen en ook die zijn soepel verlopen. Jibin heeft het echt naar zijn zin op school, alleen 5 dagen in de week is nog wel teveel voor hem. Niet dat hij al een volle week heeft gedraaid, maar wij merken aan hem dat dat al intensief genoeg is, dus voorlopig houden we het op maximaal 4 dagen.

Vrijdagavond hadden Igor en ik een etentje met ons clubje en dit zou de eerste keer zijn dat wij Jibin niet zelf in bed zouden leggen, dus we waren benieuwd hoe dit zou gaan. Oma zou deze taak op zich nemen met behulp van MaJin natuurlijk en mocht het echt een drama worden dan waren we altijd bereikbaar en ook zo weer thuis. Gelukkig ging het naar bed brengen prima en konden wij dus van het gehele menu genieten. Iets na twaalven waren we thuis en heeft Igor oma naar huis gebracht. Toen wij eenmaal in bed lagen, begon echter het gedonder. Het feit dat wij er niet waren toen hij naar bed is gebracht heeft toch meer bij hem los gemaakt dan we in eerste instantie vermoedden. Om 01.00 uur liet hij van zich horen en was hij behoorlijk onrustig in zijn slaap. Ik ben toen op de matras naast hem gaan liggen en heb tegen hem gepraat, maar blijkbaar drong dat niet tot hem door en bleef hij maar huilen/jammeren. Ik heb hem toen even goed wakker gemaakt, zodat hij kon zien dat wij weer thuis waren en dat hij dus weer lekker kon gaan slapen, maar helaas ging die vlieger toen niet meer op. Hij was zo blij om mij te zien dat hij geen zin meer had om te slapen. Hij bleef mij maar vastpakken en knuffelen. Natuurlijk ontzettend fijn, maar ik wilde toch wel gaan slapen en ook ons mannetje moest nog wel wat uurtjes maken, maar helaas heeft hij het nog tot zo'n  04.00 uur volgehouden. Helaas was het zaterdag gewoon weer vroeg dag, dus de afspraak met Ingrid, San en de kids om 's middags naar de Efteling te gaan is door Jibin en mij niet nagekomen. Na soep te hebben gegeten bij de andere oma, zijn Jibin en ik naar huis gegaan en heb ik ons mannetje lekker in bed gelegd. Igor en MaJin zijn wel naar Kaatsheuvel gereden en daar heeft ons meisje weer menig achtbaan onveilig gemaakt. Om 17.00 uur kwamen zij thuis en inmiddels was Jibin ook weer helemaal het mannetje. Na het eten zijn ze samen nog even in bad gegaan en wat hadden ze weer een lol met elkaar. Na het badderen nog even een filmpje kijken met wat lekkers erbij en toen weer lekker naar bed. Door zijn middagdutje kon Jibin de slaap maar moeilijk vatten en uiteindelijk sliep hij pas na negenen.

Na gelukkig een wat rustigere nacht hebben we vanmorgen eerst even met z'n vieren op bed liggen stoeien om vervolgens op ons gemak te gaan ontbijten. Gezien het mooie weer en het feit dat we vorige week onze vuilnisemmer in de caravan vergeten zijn leeg te maken, zijn we om 12.00 uur richting de caravan gereden. Eenmaal daar vloog Jibin gelijk op de trampoline af en MaJin naar haar vriendinnen. Gelukkig kwamen zij al vrij snel naar onze caravan en hebben ze een tijdje met Jibin gespeeld. Met een big smile hebben we hier vanaf onze veranda naar zitten kijken. Wat was het genieten.




De tijd op de eerste foto is nog wintertijd, dus in werkelijkheid was het om 13.03 uur 22 graden op onze veranda. Na een tijdje is MaJin met Fleur op de fiets gestapt en zijn ze naar een speeltuin vlakbij het zwembad gefietst, waar Jibin nog niet mag komen. Ons mannetje heeft zich in zijn eentje ook prima vermaakt, alleen miste hij Jordy wel een beetje. Toen de meiden terug waren hebben ze lekker in het zonnetje wat zitten drinken en ook ons mannetje had een reuze dorst gekregen van al het spelen. Net als de papa's en mama's.


 
Vlak voordat we naar huis gingen, hebben de meiden Jibin nog even meegenomen naar het pleintje, waar ze met z'n vieren hebben zitten stoepkrijten. Wat zagen ze eruit. Om 16.15 uur hebben we onze spullen (en de vuilniszak) gepakt en zijn we weer naar huis gegaan. Igor is gelijk met Jibin naar boven gegaan en heeft hem in bad gestopt, wat erg nodig was en in de tussentijd is MaJin aan het eten begonnen, waarbij ik haar wat geholpen heb. Om 17.30 uur zaten we aan tafel en hebben we genoten van MaJin's pasta met zalm en spinaziesaus.
 
 
Nu maar hopen dat de temperaturen een stijgende lijn inzetten en als de regen dan ook nog achterwege kan blijven, hoor je ons niet klagen.
 

5 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke foto's !!! wat een mooie grote caravan hebben jullie, die veranda, geweldig !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo,
    Ik [Maja] las altijd al je reacties op de weblog van Danielle.Door deze reacties werd ik een beetje nieuwsgierig naar jullie blog en heb deze dan ook gevonden en aandachtig gelezen. Net als jullie schrok ik van de reacties van mensen op jullie stukje eind maart. Reageer niet denk ik dan of laat iemand in zijn waarde. Ik heb het zelfs nog met Danielle over gehad. Wat ik erg leuk vind om te lezen zijn de overeenkomsten tussen jullie gezin en deze van de fam. Slofstra. Leeftijdsverschil tussen de kinderen, de camping, het slechte slapen van Jibin en Luan, de reacties van hun oudere zusje en broertje etc.Al met al heb ik respect voor jullie. Jullie als gezin. Wees er trots op en laat een ander maar praten. Ik en mijn gezin, zijn zeer goede vrienden van lodewijk en Danielle en zijn de afgelopen jaren nog meer naar elkaar toegegroeid. Luan is een verrijking voor hun gezin, maar ook voor de onze. Blijf genieten van Jibin en MaJin. En volg je hart..Groetjes Maja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk dat Jibin zo blij was dat je er weer was (ok, midden in de nacht misschien niet). Wij hebben ook een abonnement van de Efteling, en ik kijk altijd of ik Jibin en zijn grote zus zie.

    Om me nog even te mengen in de discussie van alle uitjes. Jullie hebben dezelfde keuzes gemaakt als wij: lekker uitjes, maar wel vaak op dezelfde plek (Efteling / camping / bekenden). Er werd ons destijds geadviseerd hem vooral veel thuis te houden en hem daar rust te gunnen. Maar één van de eerste dingen die hij kon zeggen was: naar buiten, naar de Efteling, naar..... Hadden we dus al die tijd gedacht hem rust te geven thuis, voelde hij zich daar helemaal niet zo rustig bij.

    groetjes van een meelezer die geniet van jullie verhalen,
    Colette Kooijmans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk toch om te zien, die eerste lente-foto's. En komend week volgt er meer van.
    Kindjes zijn er aan toe, lekker buiten spelen!

    Mooie foto's van de voorstelling op de site van de fotograaf!
    Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een genot, wat een genieten!!! Heerlijk om te zien en o wat krijg ik dan een zin naar die camping te gaan!! Heerlijk om te lezen hoe de kids genieten op de camping!! Op naar die lente, op naar die warme temperaturen!!

    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen