Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

dinsdag 18 juni 2013

Heftige dag, nu zware hoofdpijn

Vanmorgen toog ik niets vermoedend naar mijn werk net als mijn overige collega's. Natuurlijk hadden we met dit weer liever op een terras gezeten, maar vol goede moed gingen we aan de slag. Om 13.00 uur stond er een werkoverleg gepland, maar ineens werd dit vervroegd naar 11.00 uur. Nog steeds hadden we niets in de gaten, maar hier kwam al snel verandering in. Ons werd gelijk medegedeeld dat het al een tijdje niet zo goed gaat in de huizenbranche (iets wat wij zelf natuurlijk ook wel wisten) en dat ze een reorganisatie niet langer konden uitstellen. Vandaag zouden we te horen krijgen wie wel en wie niet zouden mogen blijven. We zijn met een klein team van 9 personen en behoorlijk hecht met elkaar, dus hoe het ook zou lopen, het zou een heftige dag worden. Om gelijk uit mijn lijden te worden verlost opperde ik om als eerste te gaan. Met lood in mijn schoenen en zakdoeken in mijn hand ben ik het kantoor binnengestapt. Gelukkig werd mij, nog voordat ik überhaupt zat, vertelt dat ik mocht blijven. Waarschijnlijk door de spanning en tevens ook de opluchting heb toch even mijn tranen de vrije loop gelaten. Het voelde heel dubbel, want dit betekende wel dat er iemand anders in mijn plaats zou moeten gaan (wat een rot situatie). Vervolgens zijn om beurten mijn collega's naar binnen geroepen en uiteindelijk moeten er 4 vertrekken. Dit kwam bij iedereen heel hard aan, want dat aantal hadden we zeker niet verwacht. Er zijn dan ook heel wat tranen gevloeid en diegene die moeten vertrekken zijn ook "lekker" naar huis gegaan om alles te laten bezinken. Kortom diegene die mochten blijven, bleven achter maar de blijheid was ver te zoeken. We hebben amper nog werk kunnen verrichten en mijn hoofd barste bijna uitelkaar van de hoofdpijn. Ik kan je zeggen dit gaat je niet in de koude kleren zitten, zeker niet met zo'n fijne groep mensen om je heen. Morgen maar wat uren inhalen, want er is wel wat blijven liggen vandaag.

5 opmerkingen:

  1. Lieve Marlou, wat pittig en heftig allemaal zeg!! Sterkte met alles!

    Lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh Marlou, wat een rotdag. Ben blij voor jullie dat jij mag blijven maar de veranderingen binnen de organisatie zijn voor iedereen heftig...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als volkomen vreemde volg ik nog steeds jullie gezellige blog. Maar dit is geen vrolijk bericht; die vervelende crisis ook! Rot voor je collega's die weg moeten, maar ook voor de achterblijvers. Weet inmiddels ook uit ervaring dat daar dan juist weer veel meer van gevraagd wordt; sterkte met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjee Marlou, wat een narigheid. We weten er helaas alles van. Heb ik goed begrepen dat Igor zijn baan kwijt is? Dan is het wel weer een geluk bij een ongeluk dat jij je baan kunt behouden - hoe erg het ook is voor je geliefde collega's. Veel sterkte! Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een narigheid Marlou. Wat een rotdag zul je hebben gehad. Maar ik ben heel blij voor jou dat jij nog wel je baan hebt kunnen behouden. Je moet er toch niet aan denken dat je allebei op zoek moet naar een nieuwe leuke baan. Maar wat zul je ontzettend meeleven met de collega's die het wel is overkomen. Sneu hoor.
    Liefs, Colette

    BeantwoordenVerwijderen