Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

donderdag 6 juni 2013

Wat genieten we van het mooie weer.

Op onze trouwdag begon dan eindelijk het zonnetje te schijnen. Afgelopen dinsdag waren Igor en ik alweer 20 jaar getrouwd. Een aantal weken geleden had ik al vrij gevraagd, zodat Igor en ik na lange tijd weer eens wat samen zouden kunnen ondernemen. Oppas was al geregeld, dus eigenlijk stond niets ons meer in de weg. Totdat de vroegere baas van Igor belde om te vragen of hij een aantal dagen beschikbaar was voor een klus en als je al een aantal maanden thuis zit klinkt dat als muziek in de oren. Na kort overleg is besloten dat Igor een paar dagen aan de slag zou gaan en dit betekende ook dat hij op onze trouwdag overdag niet thuis zou zijn. Gezien het feit dat ik al vrij had geregeld en ik geen zin had om dit terug te draaien, heb ik mijn moeder gebeld en gevraagd of zij zin had om die dag lekker mee te gaan shoppen. Mijn zus zou de kindjes opvangen. Ik heb mezelf echt vreselijk in de watten gelegd en met tassen vol kwamen we om 16.30 uur thuis. Inmiddels had Igor de kids bij mijn zus opgehaald en was hij bezig met het eten voor mijn ouders en de kinderen. Igor en ik zouden samen nog lekker naar de sauna gaan en daar een hapje eten, terwijl opa en oma bij MaJin en Jibin zouden blijven. Het was een heerlijk relaxte avond en om 23.30 uur kwamen we thuis. Ik kan niet anders zeggen dat ik heb genoten van onze trouwdag.

Woensdag was Jibin's vrije dag (door ons zelf ingelast) en daar maakte hij dankbaar gebruik van door tot 8.15 uur te slapen ( eens in de paar weken kan hij het wel). MaJin is alleen naar school gelopen, zodat Jibin alles op zijn gemak kon doen. Jawel, kleine meisjes worden groot. Iets na tienen heb ik de schuifpui open gezet en zijn Jibin en ik heerlijk buiten gaan zitten. Ik had het een en ander mee naar buiten gesleept en daar vermaakte hij zich opperbest mee.

Doordat het zo'n lekker weer was, heb ik hem uiteindelijk alleen in zijn onderbroek laten lopen in de hoop dat hij nu eindelijk eens zindelijk wil worden. We hebben al menig poging ondernomen, maar dit ging met name ten kosten van onze meubels en kledingvoorraad. De hele ochtend is het prima gegaan, maar dit kwam met name doordat ik hem toch regelmatig op de WC heb gezet. Echt zelf aangeven deed hij niet, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij een grote blaas heeft en niet zo vaak hoeft, maar dit moeten we nog ondervinden. Om 12.15 uur zijn we naar school gelopen om MaJin op te halen. MaJin vond het wel een beetje gemeen dat Jibin thuis mocht blijven, maar ze is vergeten dat zij in haar instroom jaar (groep 0) ook een aantal keer heeft mogen spijbelen. 's Middags zijn we naar opa en oma gegaan waar MaJin en Jibin in de tuin lekker met water hebben gespeeld.

Om 17.00 uur kwamen ook mijn zus, Pjotr en Jurre en met z'n allen hebben we heerlijk gegeten (Dat kan oma wel). Doordat wij na het eten druk waren met kletsen en koffiedrinken, vergaten wij ons mannetje en het eerste ongelukje van die dag was een feit. De rest van de dag heeft hij het droog gehouden en wij waren dan ook apentrots op onze grote jongen. Om het nu even goed door te zetten hebben Igor en ik besloten hem de rest van de week ook thuis te houden in de hoop dat hij maandag zonder pamper naar school kan.

Vandaag opnieuw kunnen genieten van een zonnige dag en ook nu is er volop buiten gespeeld. Al vroeg hadden wij het zwembad opgepompt en gevuld met water, zodat het enigszins op temperatuur kon komen. Jibin kon haast niet wachten, maar voor de middag was het toch echt nog te koud. Toen MaJin tussen de middag thuiskwam, moest er toch echt afgekoeld worden en wat begon met de voeten, monde uit in kopje onder. Gelukkig hadden we al voorzorgsmaatregelen getroffen, waardoor alleen het ondergoed vervangen hoefde te worden. Toen MaJin 's middags weer naar school ging, heb ik Jibin in zijn bedje gelegd. We zijn helaas weer in de fase van onrustige nachten beland en of hier het voorval van zondag schuldig aan is weten we niet, maar ons mannetje heeft weer een hoop te verwerken in de nachtelijke uren. Om 15.30 uur heb ik hem maar wakker gemaakt, anders wordt het vanavond een probleem. Net toen we beneden kwamen, kwam ook MaJin samen met een vriendinnetje thuis. Gelijk moest de zwemkleding aan en doken ze in het "zwembad".
Na een tijdje hadden de meiden het wel gezien, maar ons mannetje kon er maar geen genoeg van krijgen. Om 18.00 uur heb ik hem onder enig protest uit het water gevist, want er moest tenslotte wel gegeten worden.
Na het eten nog even papa helpen met de plantjes water geven en daarna voor de zoveelste keer ondergoed vervangen, pyjama aan en naar bed. Ook vandaag heeft ons mannetje het goed gedaan zonder pamper.


2 opmerkingen:

  1. Ha luitjes,

    Wat is het genieten van het weer. Het mag van mij best een
    tijdje zo blijven..
    Mooi om te zien hoe de kindjes bij jullie genieten.
    Nog proficiat Marlou en Igor met jullie trouwdag.

    Groetjes en een dikke knuffel van Tante Margriet. xxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allereerst nog gefeliciteerd met jullie trouwdag!! En ja dat weer!!!!! Wat genieten is dat en dan zeker met twee kanjers van kinderen! en wat doet Jibin het goed zonder luier. Ik ben benieuwd naar maandag en als het niet lukt dan hup die luier weer aan hoor. Geniet van het prachtige weekend

    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen