Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

maandag 20 augustus 2012

Sichuan in het nieuws

Zo'n uur geleden belde Karin mij om ons alvast een goede reis te wensen en daarnaast wilde ze weten of wij het journaal al hadden gezien. Aangezien wij druk bezig zijn met pakken en andere voorbereidingen, hebben wij nog geen tijd gehad om naar de televisie te kijken. Blijkbaar was de provincie Sichuan, waar wij donderdag naar toe reizen, in het nieuws en niet op een fijne manier. Het gebied is getroffen door modderstromen en aardverschuivingen. Welk gebeid precies is niet bekend en na speuren op het internet ben ik helaas ook niets wijzer geworden. Ik heb zojuist een mail aan Kind en Toekomst gestuurd met de vraag of zij weten of het gebied waar Jibin op dit moment verblijft tot het getroffen gebied behoort. Er wordt wel nergens gesproken over eventuele slachtoffers, dus misschien is er voornamelijk materiele schade, maar ik zou toch graag iets meer willen horen. Gewoon om ons gerust te stellen. Update: Snelle reactie van Kind en Toekomst Beste Igor en Marlou, Bedankt voor jullie mail. Ik kan me voorstellen dat jullie je zorgen maken, maar tot nu toe hebben wij vanuit China geen signaal ontvangen dat er niet afgereisd kan gaan worden naar Chengdu. Mocht zich de situatie voordoen dat er door externe omstandigheden niet afgereisd kan worden of het niet veilig is om af te reizen, worden wij hierover geïnformeerd vanuit China. Uiteraard informeren we u zo spoedig mogelijk, mocht de situatie hier om vragen. Met vriendelijke groet, Marleen

3 opmerkingen:

  1. Hoi Marlou,

    Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Zou ik ook doen. Ik heb wat voor je gevonden.

    Het is in het zuid westen van Sichuan. Kijk eens op:
    http://news.xinhuanet.com/english/video/2012-08/20/c_131795958.htm

    Jeanette Huijsmans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi lieve mensen,
    Na al dat lange wachten, nu deze voor je gevoel onzekerheid.
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je je bezorgd maakt.
    Nu is het bijna zover, en dan zou zoiets evt. roet in het eten gooien.
    Gelukkig mogen jullie toch afreizen, en nog een paar daagjes, en dan mogen jullie de kleine Jibin lekker knuffelen.
    Het moment waar jullie zolang naar uit gekeken hebben.
    Nog 1 nachtje en dan mogen jullie voor de tweede keer deze bijzondere reis gaan maken.
    In gedachten reizen we met jullie mee.
    Geniet van alles wat op jullie pad kom.
    Ik wens jullie alvast een hele fijne vlucht en kijk uit naar jullie blogje vanuit China.

    liefs en een hele dikke kus van ons.
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is even schrikken zeg maar ik hoop dat je wel wat gerust gesteld bent door de mail van Kind en Toekomst!! Als het echt ernst was geweest, hadden ze het wel gehoord. Morgen de grote dag. Eindelijk na zolang wachten is het zover! Heerlijk naar het mooie China. Hier is het fotoboek klaar. Hoop dat het A 4 formaat boekje nog in jullie bagage past???? Neemt toch wel wat ruimte in........
    Slaap lekker voor straks, je kunt de uurtjes aftellen nu!!
    Liefs, Colette

    BeantwoordenVerwijderen