Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

maandag 30 december 2013

Opa 75 jaar

En of we al niet genoeg feestdagen hebben in december, werd afgelopen zaterdag 28 december mijn vader 75 jaar. Dit was tevens de dag dat wij 9 jaar geleden met ons meisje op Schiphol aankwamen. Opa's mooiste verjaardagscadeau ooit. Een eerste knuffel van zijn enige kleindochter.

Gelukkig hebben MaJin en Jibin het uitslapen een beetje onder de knie gekregen en opnieuw was het 8.30 uur toen de eerste zich melde. Jibin had het klokje meer dan rond geslapen en dat kwam zaterdag goed van pas. Tegen het middaguur zijn MaJin, Jibin en ik naar mij ouders gegaan, terwijl Igor behoorlijk beroerd op de bank lag. Hij mocht van mij dan ook niet mee naar het feestje, daar mijn vader begin januari geopereerd moet worden en ik moet er niet aan denken dat Igor mijn vader aansteekt en dat de operatie uitgesteld moet worden. Rond 13.00 uur waren we bij mijn ouders en terwijl de kids zich installeerden voor een dvd heb ik mijn moeder geholpen met de voorbereidingen voor het feestje die middag. In eerste instantie had mijn moeder niet zo heel veel zin om het te vieren, maar gezien de mooie leeftijd kon dit toch niet achterwege blijven. Familie en vrienden arriveerden iets na drieen en het werd een gezellige middag/ vroege avond. De kinderen hebben zich grotendeels vermaakt met hun tablets, want veel ruimte om iets anders te doen was er niet echt en dan is daar ook het grote leeftijdsverschil wat het lastig maakt om een gezamenlijke interesse te vinden (behalve op de tablet). Rond 19.00 uur begonnen de kinderen zich te vervelen en ik heb toen Igor gebeld om te vragen of hij zich goed genoeg voelde om de kinderen op te komen halen. Rond 19.30 uur hebben MaJin en Jibin dan ook afscheid genomen van opa, oma en de rest van de visite en zijn ze lekker met papa naar huis gegaan. Ik ben nog gebleven en later op de avond door mijn zus naar huis gebracht.




En nu maken we ons op voor oudjaarsavond. We hebben er zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten