Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

vrijdag 23 november 2012

3 maanden geleden

Vandaag is het precies 3 maanden geleden dat Jibin ons leven kwam binnengewandeld. Pas 3 maanden geleden en toch lijkt het al zoveel langer. Hij hoort er al zo bij en niet alleen bij ons, maar ook bij onze familie en dierbare vrienden. Niet meer weg te denken. En wat heeft hij al stappen gemaakt. Zijn Nederlands gaat elke dag met sprongen vooruit. Zijn gevoel van veiligheid wordt met de dag sterker. Elke dag durft hij wat verder van mij weg te lopen, zonder dat hij mij echt uit het oog verliest. Hij staat mij dan op een afstandje uit te dagen om vervolgens met open armen op mij af te komen "rennen". Het oppassen door de opa's en oma's verloopt zonder problemen en de knuffels vliegen ons om de oren. Helaas is hij nog steeds geen groot fan van de Hollandse keuken en er zijn avonden bij dat hij niets wil eten. Wij nemen dit maar voor lief en zorgen ervoor dat we de andere dag rijst of bami hebben. Om eerlijk te zijn smaakt dat ook veel lekkerder dan die gekookte aardappels, dus neem het hem eens kwalijk. Het slapen gaat op zich wel goed, maar ook ons mannetje is een vroege vogel. Met regelmaat laat hij om 5.30 uur al van zich horen en het helpt niet als we hem bij ons in bed leggen. Onze kleine man is dan gewoon wakker en gaat absoluut niet meer slapen. Gelukkig is er al vroeg iets voor de kleintjes op TV, zodat papa en mama nog even kunnen doezelen. verder is het vooral genieten en we zien ons mannetje met de dag groeien als persoontje.
Ons mannetje op de dag van de overdracht
Ons mannetje nu. Zijn ondeugende blik is terug. Vanmiddag was ik met Jibin wat aan het dollen op het schoolplein, terwijl we op MaJin stonden te wachten. Ik hoorde toen een moeder tegen een andere moeder zeggen;" Ze hebben wel echt de mooiste uitgezocht, wat een heerlijk ventje". Ik kon het niet helpen dat er een grote glimlach op mijn gezicht verscheen, want natuurlijk ben ik trots op ons mannetje maar we zoeken onze kindjes niet zelf uit, maar als dit had gemogen dan hadden we zeker ons Jibinnetje uitgekozen. En dit geld ook voor MaJin. Wij zijn zo ontzettend trots en gelukkig met onze twee prachtige kinderen en wij niet alleen.

3 opmerkingen:

  1. Ha Marlou, op de foto kun je al zien dat hij het helemaal
    naar zijn zin heeft. Om ook in jullie gezin terecht te mogen
    komen is toch geweldig. Genieten jullie maar samen met
    MaJin van jullie zoon en broertje. Je tante.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou ook een big smile hebben. Zouden ze dat nou ook nog echt menen dat je ze zelf uit mag zoeken!!!!
    Wij zijn ook super trots en blij met onze knapperd maar zou er niet minder van houden als ze minder mooi was geweest.

    Groetjes Wendy

    P.s. Fijne Sinterklaas

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Denk dat jullie zo'n mooi gezin zijn dat ze in China gewoon de mooiste kindjes met jullie hebben gematcht! ;-)
    En inderdaad; die moeder had helemaal gelijk; het is een prachtig ventje dat precies bij jullie past!

    BeantwoordenVerwijderen