Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

dinsdag 20 november 2012

Een gevuld schoentje

Gisterenavond mochten MaJin en Jibin hun schoen/laars zetten. MaJin gaf het goede voorbeeld en uit volle borst zong ze Sinterklaas kapoentje. Jibin was niet te flauw en deed een goede poging om hetzelfde liedje te zingen. Het klonk erg schattig, maar dit vraagt toch nog wel om enige oefening.
Terwijl ik Jibin naar bed bracht, heeft MaJin nog even een brief geschreven voor Sinterklaas. Hieronder de originele tekst; Lieve Sint, Welkome in Nederland ! Ik vind het altijd heel leuk als u steets komt. Oooooo ja, weet u dat ik weer een broertje er bij heb. Ik denk van wel want voorig jaar had u een kadautje bij. Voordat u het nog niet weet hij heet Jibin. groetjes MaJin Jibin en Papa en Mama doeiiiii Ik vond het super lief dat ze geheel uit zichzelf deze brief had geschreven en gelukkig was de Sint al op de hoogte en had hij ook een schoencadeautje voor Jibin meegenomen. Vanmorgen kon MaJin niet wachten om naar beneden te gaan, want zou er iets in haar schoen zitten? Jibin lag nog lekker te slapen, dus MaJin zou de primeur hebben. En ja hoor, er stak een pakje uit haar laars en zonder enig beleid werd het papier ervan afgescheurd en wat zat er in ???? Een mini tekenbord. Het liefst had ze het cadeautje van Jibin ook opengemaakt, maar hiervan hebben we haar gelukkig toch weten te weerhouden. Toen Jibin een kwartier later beneden kwam, stond ons meisje eerder bij zijn schoen dan Jibin en gelijk werd het pakje in zijn handen geduwd. Jibin kent inmiddels het principe van cadeautjes, dus ook nu was de verpakking snel verwijderd. Ook Jibin werd verblijd met eenzelfde mini tekenbord. Wat slim van de Sint om ze allebei hetzelfde te geven, zo kan er ook geen ruzie worden gemaakt om de cadeautjes. Enthousiast werd er even getekend en gekrast, maar toen moest MaJin zich toch echt klaar gaan maken voor school. Toen ik MaJin naar school had gebracht, hebben we Jibin ook aangekleed, want hij zou weer gaan oefenen bij opa en oma en deze keer een hele ochtend. Jibin had er zin in en om 10.00 uur hebben wij hem bij mijn ouders afgezet met de mededeling dat Jibin lekker bij opa en oma mocht spelen en dat papa en mama boodschappen gingen doen en nog wat andere dingen. We vertelden hem ook dat hij een boterham bij opa en oma mocht blijven eten en ons mannetje vond het allemaal prima. Igor en ik zijn toen gelijk naar huis gegaan en ons mannetje zwaaide ons vrolijk uit. Rond 12.00 uur heb ik even gebeld om te informeren hoe het ging, maar onze kleine man vermaakte zich prima. Toen wij om 13.30 uur bij mijn ouders kwamen kwam hij ons enthousiast tegemoet. Hij liet zien waarmee hij allemaal gespeeld had, maar kwam daarna toch even bij mij op schoot zitten. Het was allemaal goed gegaan en ook de boterham was er goed ingegaan, dus dat zit wel goed. Wel had hij gezegd, toen hij een filmpje op TV zag waarbij iemand boodschappen deed, papa en mama ook boodschappen doen. De schat, hij had het dus heel goed begrepen. Eenmaal thuis had hij toch wel weer trek gekregen van al dat spelen en dan gaat een appeltje er natuurlijk wel in.
Iets na drieen zijn we MaJin gaan halen en ook nu was hij weer blij om zijn zus te zien en andersom ook. Thuis hebben ze samen naar Gangnam style / Zwarte pieten stijl geluisterd en Jibin mocht zelfs even de koptelefoon van MaJin op en zeg zelf, dat is toch cool.
Toen ik aan het eten begon hebben ze samen nog even naar een dvd-tje gekeken. Jibin wilde graag naar Pieter Post kijken en ik geloof dat MaJin dat helemaal niet erg vond. Wat dat betreft is er in de afgelopen 4 a 5 jaar niets veranderd.
Vanavond lagen ze er alletwee op tijd in, waardoor ik op mijn gemak dit verslag kon typen. Morgen heeft ons meisje weer een bijeenkomst van haar meidenclub. Ik ben erg benieuwd wat ze gaan doen.

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat sinterklaas nu 2 kindjes mag verblijden... wat een rijkdom he? Geniet er lekker van lieve mensen, wij genieten met jullie mee!

    Dikke kus van K3 xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Marlou hier even je tante.
    Ik vind hem wel een wijsneus hoor Marlou. Hij weet
    al direct hoe het hier allemaal werkt. Goed hoor.
    Genieten jullie samen met de kinderen van deze sinterklaastijd. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige fotos en verhalen van jullie! T is altijd zo leuk en genieten om weer even te gaan zitten en alles bij te lezen. Wat superfijn dat alles zo goed gaat! Jullie lijken je ritme inmiddels volop gevonden te hebben. Zelfs de stap oppassen is gezet en t mannetje vind het heerlijk, ook het vertrouwen dat papa en mama hem weer komen ophalen lijkt goed te gaan en wat kan knuffelen dan lekker zijn als je hem ophaald (wink)

    Nou lieve kanjers zet dit lekker door en zolang jullie de site blijven aanhouden genieten wij van een afstandje heerlijk mee!

    Liefs Jasper en Rachel

    BeantwoordenVerwijderen