Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

donderdag 16 mei 2013

Een verregend schoolreisje

Vanmorgen om 8.30 uur bracht ik MaJin naar school. Wat had ze er zin in. Af en toe kwam er een druppel uit de lucht gevallen, maar deze konden we goed ontwijken. Nat werden we er niet van. Eenmaal in de klas was het een behoorlijk opgewonden boel. De inhoud van de rugzakken werden aan elkaar geshowd, sjaaltjes werden uitgedeeld en de groepjes werden nog een keer doorgenomen. Om 8.50 uur kregen ze groen licht en mochten ze naar de bus. Natuurlijk ben ik nog even meegelopen om de bups uit te zwaaien en wat voelde het vreemd dat ik er deze keer niet bij zou zijn. Andere jaren ben ik bijna bij elk uitje geweest, maar dit schooljaar heb ik afgezien van het hulpouder zijn i.v.m. Jibin. MaJin had er echter geen moeite mee en vond het wel prima zonder mama op stap. Net voor ze in de bus wilden stappen heb ik nog snel even een foto gemaakt en vervolgens heb ik mijn fototoestel aan de begeleidende moeder gegeven, die haar eigen fototoestel was vergeten.

Inmiddels was het ook harder gaan regenen en dat heeft het vervolgens de hele dag gedaan. Wat heb ik vaak aan de kids moeten denken. In de middag heb ik nog wel even sms-contact gehad met de begeleidende moeder en zoals ook wel een beetje verwacht hadden de meiden het prima naar hun zin. Om 17.15 uur waren ze weer terug op school en wat waren ze nat en koud. Vol trots vertelde MaJin dat ze wel 3 keer achter elkaar in de Schipschommel was geweest. Dit was de enige attractie waar ze nog niet in was geweest, omdat zowel Igor als ik daar absoluut niet in gaan. De Python, Joris en de Draak en de Vliegende Hollander zijn deze keer aan haar neus voorbij gegaan, want niemand van de andere meiden durfden hierin. Overigens had MaJin hier geen enkele moeite mee, want dit waren vandaag natuurlijke echte regenvangers. Tussendoor hebben ze nog lekker frietjes gegeten en hier hebben ze alle tijd voor genomen, zodat ze wat konden drogen en opwarmen. Al met al heeft MaJin een super leuke dag gehad.





Eenmaal thuis zijn we gelijk wat gaan eten en daarna is ze onder een deken gekropen, want ze kreeg het maar niet warm. Daarnaast was ze ook bekaf, dus om 20.00 uur lag ons meisje in haar bed.

Jibin heeft een lekker rustig dagje gehad.

1 opmerking: