Lilypie Waiting to Adopt tickers

maandag 5 augustus 2013

Dag 16 en 17

Gisteren was echt zo'n dag dat de kids zich even geen raad wisten met zichzelf. Alles wat wij voorstelden om te gaan doen, daar hadden zij geen zin in, maar wat ze dan wel wilden doen dat wisten ze ook niet. Je begint nu echt te merken dat de laatste week van de vakantie is ingegaan en dat ze eigenlijk wel weer toe zijn aan school. Beide hebben daar ook weer erg veel zin in. Uiteindelijk zijn ze de dag wel goed door gekomen met wat waterpret aan de caravan en het strandje en daarnaast is er weer volop getekend en met de barbies/ click-its gespeeld. Na het eten zijn zowel MaJin als Jibin even naar hun kamer gegaan om een filmpje te kijken. Lekker even rust. MaJin is daarna nog wel even naar haar vriendinnen gegaan, maar Jibin is uiteindelijk niet echt meer zijn bed uit geweest. Alleen nog even om te wassen en tanden te poetsen. MaJin lag er overigens ook niet zo laat in als anders. Wij hebben het wel weer laat gemaakt, want weer hebben wij gezellig zitten borrelen op de veranda met de buren. Dat wordt voor ons volgende week ook weer flink afkicken.

Vanmorgen waren we er allemaal om 9.00 uur uit(ik al wat eerder) en deze keer hebben we niet getreuzeld, maar moest er aardig doorgewerkt worden. We zouden namelijk eerst naar huis rijden om alvast onze bedden thuis weer te dekken en aangezien oma afgelopen week ons beddengoed had gewassen kwam zij deze terugbrengen en hebben we gelijk nog even koffie gedronken. Daarnaast heeft Igor nog even een boodschap gedaan en heb ik een was in de wasmachine gedaan. Kan maar vast gebeurd zijn. Tegen 13.30 uur zijn we uiteindelijk weer in de auto gestapt en zijn we richting Hardenberg gereden. Wij hadden namelijk van mijn ouders 4 gratis kaartjes van Slagharen gekregen en omdat we geen zin hadden om die rit twee keer op een dag te doen, hebben we een week geleden een hotel geboekt in Hardenberg/Loozen. Hier verblijven wij vannacht en morgen gaan we dus naar Slagharen. Toen we zo'n half uur onderweg waren, hebben we een stop gemaakt om nog even een broodje te eten. Dit hadden we natuurlijk thuis ook wel kunnen doen, maar dat is natuurlijk lang niet zo leuk.

Na deze picknick zijn we weer in de auto gestapt en zijn de kinderen snel in slaap gevallen. Om 16.45 uur kwamen we aan bij ons landelijk gelegen Hotel (zorgboerderij) met mini-camping.

De kinderen vlogen gelijk naar de schommels en de kinderboerderij en wij hebben snel onze sleutel opgehaald bij de receptie. We hebben een mooie ruime familiekamer, waar we het best wel een nachtje met elkaar uit kunnen houden. Toen we eenmaal onze spullen op de kamer hadden gezet zijn we opnieuw naar buiten gegaan. En na eerst even een ijsje te hebben gegeten zijn we daarna naar de uitkijkpost gelopen om van daaruit van een prachtig uitzicht te kunnen genieten.

Weer terug bij het hotel zijn we richting de mini-camping gelopen en hier was ook nog een klein speeltuintje, waar ze nog even lekker hebben geklommen.

Na een tijdje had MaJin een enorme dorst gekregen en omdat we Jibin nog niet mee kregen, zijn we met z'n tweetjes maar vast wat gaan drinken. Niet veel later kwamen de mannen er ook aan en nadat ook zij een drankje hadden besteld, hebben we gelijk maar om de menukaart gevraagd. Met z'n vieren hebben we heerlijk zitten eten, alleen jammer van die vele vliegen, maar dat heb je nu eenmaal op het platteland.

Iets na achten zijn we naar onze kamer gegaan en hebben we MaJin en Jibin onder de douche gezet. Inmiddels slaapt Jibin, maar dit ging niet zonder slag of stoot en MaJin gaat nu ook een poging doen. Wij zullen voor de verandering ook bijtijds in bed liggen, want met z'n vieren op een kamer schept niet zo heel veel gelegenheid om gezellig te borrelen. Op zich ook helemaal niet erg, want morgen wordt het vast een vermoeiende dag.

1. Oh wat leuk Hardenberg. Daar woont Zhi zijn tehuisvriendje Kai. Mooie omgeving en ook Hardenberg is een gezellige plaats. Dus als we er nog eens heen gaan is deze boerderij wel een aanrader? Gek idee dat jullie vakantie er bijna op zit terwijl wij pas bijna op de helft zijn. Maar wat hebben we het getroffen met het weer he. En jullie voor het eerst zo'n prachtige zonnige vakantie bij jullie huisje. Wat wil je nog meer. Vandaag wel een regenachtig dagje en best fris. Hoop dat het in Hardenberg is meegevallen met de regen. Geniet van jullie laatste vakantieweekje!
    Liefs, Colette (die nu nog maar snel even een paar uurtjes gaat slapen. Het is erg vroeg dag.......)