Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

maandag 12 augustus 2013

Eerste schooldag is een feit.

Vanmorgen lag iedereen nog in diepe rust toen om 7.00 uur de wekker ging. Igor en ik zijn als eerste opgestaan en hebben ons helemaal klaargemaakt alvorens wij de kids voorzichtig wakker gingen maken. Wat MaJin betreft was dat geen probleem, maar ons mannetje had er minder zin in. Hij bleef maar roepen, ik wil nog slapen. Uiteindelijk ben ik even naast hem gaan zitten en ben tegen hem gaan praten en langzaam gingen zijn oogjes open en kwam er een lach op zijn gezicht, de dag kon beginnen.
Beneden hebben we een behoorlijke tijd aan de ontbijttafel gezeten, want het koste beide kids ontzettend veel moeite om hun ontbijt naar binnen te krijgen (morgen maar iets anders proberen). Daarna snel de haren doen en tandenpoetsen en toen op naar school. Zowel MaJin als Jibin hadden er ontzettend veel zin in. Eerst hebben we met z'n drietjes MaJin naar haar klas gebracht en hebben nogmaals even kennis gemaakt met de juf en daarna zijn Igor en ik Jibin naar zijn klas gaan brengen. Jibin heeft weer dezelfde juffen als vorig jaar, dus dat voelde lekker vertrouwd. Jibin ging gelijk op een stoeltje in de kring zitten en had meteen contact met een jongetje wat vorig jaar ook al bij hem in de groep zat. Het afscheid nemen was geen enkel probleem en je kon echt merken dat hij echt weer zin had in school. Igor en ik zijn vervolgens naar huis gelopen en zijn druk aan het opruimen en poetsen gegaan. Klokslag 12.15 uur stonden we weer op de speelplaats, waar niet veel later twee hele blije kinderen ons tegemoet kwamen. Ze hadden een hele gezellige ochtend achter de rug.
Eenmaal thuis gingen de tosti's er gelukkig wel goed in, waardoor ze weer voldoende energie  hadden voor het tweede deel van de dag . Ook nu hadden ze het prima naar hun zin gehad.
Om half vier zijn we met z'n allen naar huis gegaan en hebben eerst wat gedronken met wat lekkers erbij (de kinderen dan, want wij zijn aan het Sonja Bakkeren) en daarna ben ik met MaJin  naar het winkelcentrum gelopen voor nieuw gymschoenen. Aangezien de keuze niet snel was gemaakt waren we pas tegen vijven terug. MaJin is toen gelijk naar haar kamer gegaan om lekker te gaan ....???? Weet ik eigenlijk niet en Jibin hebben we lekker voor de laptop gezet, waar we een filmpje van Mickey Mouse hebben opgezet. Wij zijn aan het eten begonnen, zodat we bijtijds konden eten en zodoende de kids op tijd in bed zouden liggen. En dit laatste is gelukt.
Ook voor mij is de vakantie nu voorbij en morgen moet ik weer aan de slag. Hier heb ik niet zoveel zin in, want ik weet dat mijn ontslagen collega's niet meer aanwezig zijn, dus het wordt een stille boel. BAH.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten