Lilypie Waiting to Adopt tickers

maandag 16 juli 2012

We vermaken ons nog wel

Wat een water is er vandaag gevallen, maar ondanks dat vermaken we ons nog wel. De meiden zijn druk in de weer geweest met tenten bouwen van paraplu's en dekens en wij hebben dat vanaf de veranda zitten aanschouwen. Vanmiddag toen het iets minder hard regende ben ik met de buuf weer een rondje gaan lopen en heeft Igor lekker ongestoord naar de Tour zitten/liggen kijken. Vanavond zijn we met z'n allen nog naar het zwembad geweest en dus kon MaJin terugkijken op een hele leuke dag. Gisteren was het trouwens ook een hele gezellige dag. Wij kregen namelijk bezoek van Bas en Colette met hun 2 kids uit China. Colette heb ik zo'n 4 jaar geleden leren kennen via onze weblog. Zij was een van de eersten die op onze blog reageerde en vanaf toen is er zeer regelmatig mailcontact geweest. Kort daarna hebben we elkaar ontmoet tijdens de reunie van Kind en Toekomst en vol trots konden zij toen het fotootje laten zien van hun oudste zoon die uit hetzelfde kindertehuis komt als waar ons mannetje nu verblijft. Een maand later heb ik hun reis op de voet gevolgd en ook de reis naar hun tweede zoon hebben we op afstand mogen mee beleven. Toen wij het voorstel van Jibin kregen, heeft Colette mij eigenlijk al vrij snel gebeld. Ze wilde graag alle informatie die zij hadden met ons delen en dus leek het ons handig (en erg gezellig) om op korte termijn samen iets af te spreken. De kinderen hadden elkaar nog nooit gezien, dus dat was best wel een beetje spannend van hoe dat zou gaan, maar dat ging eigenlijk al gelijk goed. MaJin heeft heel leuk met Zhi gespeeld en Kai heeft zichzelf ook goed vermaakt. We hebben eerst gezellig zitten kletsen en onder het genot van een kop koffie en thee mochten we een cadeautje voor ons mannetje uitpakken. Een koffertje met een hamertje en spijkertjes om figuurtjes te kunnen timmeren. Helemaal super, alleen moet ik hem wel uit de buurt van MaJin houden, want die vindt dat ook heel erg leuk. Vervolgens kregen wij een cd met diverse foto's van Chengdu (waar we zullen verblijven) en van het tehuis. Hier zijn we ook ontzettend blij mee. Toen kregen we de cd met foto's van Zhi te zien welke zij bij de overdracht hadden gekregen en waar wel zo'n 100 foto's op staan welke zijn gemaakt gedurende zijn verblijf in het tehuis. Op die foto's staan ook de nanny's en de verschillende kinderen waarmee hij heeft gespeeld en ook de leuke activiteiten die ze daar met die kinderen doen. Heel bijzonder om te zien. Ook hebben zij bij de overdracht diverse schriftjes ontvangen, waarin een soort dagboek was bijgehouden (in het chinees) en daarbij zitten nog een aantal tekeningen van Zhi die hij heeft gemaakt. Zo waardevol allemaal. We hopen dat wij ook zo verwend zullen worden. Na al deze informatie hebben we nog wat na zitten zwijmelen en hebben we samen nog wat gegeten. Het was een super gezellige middag/avond die we zelfs buiten hebben doorgebracht, want het heeft de hele middag wonder boven wonder niet geregend. Dit krijgt, als het aan ons ligt, zeker nog een vervolg, maar dan als we met z'n viertjes zijn en al een beetje gewend zijn aan elkaar. Voorlopig wachten we nog op bericht van Kind en Toekomst met misschien al een voorlopige reisdatum.

1. Wat een fijne ontmoeting! En al die info over het tehuis, wat klinkt als een fijn en warm tehuis. Onze komt uit een ander type tehuis, het steriele type.
    Ik hoop dat jullie snel meer weten wanneer de reis is en jullie je daarop kunnen richten.

Veel goeds gewenst !

2. Wat heerlijk dat zulke mensen op je pad komen, waarmee het klikt maar die ook info met je kunnen delen waardoor je je beter kunt voorbereiden. Vooral ook een groot stuk herkenning dat kan ook zooo belangrijk en waardevol zijn!! En dat het dan kriebelt tja dat kunnen we ons helemaal voorstellen maar na al die jaren mag dat ook!! (wink) geniet van je vakantie, het gezwijmel en de voorbereidingen (t kamertje is al top!) Geniet ze en dank je wel voor je lieve berichtje!

Knuf JJ en Rachel

3. Wat een leuk berichtje over ons leuke dagje.

Wat fijn dat jullie gisteren ook een leuke dag hebben gehad. Ik moest vaak aan jullie denken toen het zo met bakken uit de lucht kwam vallen en dacht, misschien zijn ze wel naar huis gegaan..... Gelukkig hebben kinderen van al die regen niet zoveel last en heeft MaJin zich dus goed vermaakt. En jij weer aan je wandelingetje toegekomen want die heb je vast zondagavond niet meer gemaakt (gingen wel wat laat weg he....). We vonden het echt super leuk en jullie zijn bij ons ook van harte welkom! En natuurlijk sta ik op Schiphol om jullie kleine mooie Sichuan man live te mogen bewonderen. Dat het maar snel zover mag zijn dat jullie mogen vertrekken naar het mooie China.
    En we vinden het heel leuk, als Jibin een beetje gewend is, weer af te spreken. Kai zal het vast heel leuk vinden met Jibin te spelen en Zhi kijkt daar ook naar uit! Ben heel benieuwd wanneer jullie op reis gaan. We nemen de lap top zeker mee op vakantie, haha. Hier zijn de koffers gepakt. Morgenochtend nog een klein feestje voor Kai, smiddags even ruimen en dan zijn we er klaar voor. Ik las dat het mooie weer er hier ook aan gaat komen. Hopelijk pikken jullie daar nog wat van mee op de camping.