Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

maandag 14 mei 2012

Moederdag

Omdat MaJin vorige week de hele week niet op school was geweest, had ze dus ook niets voor Moederdag geknutseld. Samen met Igor is ze dan ook zaterdag fanatiek aan de slag gegaan, zodat ze haar allerliefste mama toch iets moois kon geven. Natuurlijk moest er ook nog een cadaeutje worden uitgezocht en dit heeft ze helemaal zelf gedaan. Ze was er helemaal mee in haar nopjes. Zondagochtend om 7.15 uur (uitslapen zat er niet in) stond ons meisje met haar tasje aan mijn bed. Als eerste kreeg ik een slinger met hartjes eraan en op elk hartje had ze iets liefs geschreven. Toen las ze haar versje voor en tenslotte kreeg ik het cadeautje. Ze had een heerlijk geurtje voor mij uitgezocht en ik moet zeggen, dat heeft ze goed gedaan. Ik vind hem echt heeeeeeeeeeeel lekker. Volgens Igor heeft ze dit echt helemaal zelf uitgekozen en heeft Igor zich er niet mee bemoeid. Daarnaast heb ik ook nog een strandstoeltje gekregen, zodat ik bij mooi weer niet meer met mijn billen in het zand hoef te zitten. Toen de cadeautjes eenmaal waren uitgepakt, zijn we eigenlijk gelijk opgestaan. Tijd voor een uitgebreid ontbijt was er niet, want om 8.45 uur werden MaJin en ik opgehaald, want met mijn moeder en mijn zus met de jongens zouden we naar Amsterdam gaan. Mijn ouders hadden kaartjes gewonnen voor Artis en deze gingen wij verzilveren. Om 9.30 uur zaten we in de trein om vervolgens om 11.15 uur voor de poorten van Artis te staan.
In eerste instantie hadden we niet verwacht dat we de hele dag in een stadsdierentuin zouden kunnen vertoeven, maar niets was minder waar. Het park op zich was een stuk groter dan we hadden verwacht, helaas kon dat niet van alle dierenverblijven worden gezegd. Wij zijn natuurlijk het SafariPark gewend, waar de dieren wel heel veel ruimte hebben. Dit was tevens een ideale gelegenheid om onze nieuwe fotocamera uit te proberen en ik moet zeggen ik heb een hoop mooie foto's kunnen maken.
Dit is slechts een kleine greep uit de ruim 150 foto's die ik gisteren heb gemaakt.
Deze foto heeft MaJin gemaakt van de 3 mama's. Wat de meeste indruk op ons heeft gemaakt was de vlindervallei en het reptielenhuis. Het reptielenhuis was natuurlijk spannend met allemaal hagedissen, slangen, spinnen, sprinkhanen, kakkerlakken, etc.etc.(Nu ik dit type krijg ik weer helemaal de kriebels)
en de vlindervallei was gewoon mooi en liefelijk met al die fladderende, kleurrijke vlinders rond je hoofd. De kinderen waren zelf zo enthousiast, dat een van de medewerksters het wel een leuk idee leek om ons een prive rondleiding te geven. Als eerste mochten ze een vlinder die net was uitgekomen uitzetten in de vallei.
Vervolgens werden we meegenomen naar een gedeelte wat in principe niet toegankelijk was voor publiek en waar de nachtvlinder verbleef. We werden overspoeld met informatie en hadden alle gelegenheid om mooie foto's van de vlinder te maken.
Om 17.45 uur verlieten we de dierentuin, dus een boottochtje door de grachten zat er niet meer in. Op het station hebben we nog een frietje gegeten en toen hebben we trein naar huis genomen. Om 21.00 uur waren we thuis en is ons meisje gelijk naar bed gegaan. Vandaag moest ze na 3 weken "vakantie" tenslotte weer naar school.

1 opmerking:

  1. Wauw wat fijn dat je meiske al weer zo opgeknapt is en dat je genoten hebt van een prachtige moederdag!! Je foto s zijn echt supergaaf (zeg ik een tikkeltje afgunstig hihihi) mij lukt dat echt niet zo mooi! Petje af hoor meiss! Nog effekes een paar mooie dagen plannen en voor je het weet is jullie telefoontje daar! Wij duimen voor jullie!! xxx JJ en Rachel

    BeantwoordenVerwijderen