Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

dinsdag 5 juni 2012

Nog geen telefoontje

Inmiddels is het dinsdag 5 juni en is het alweer 13 dagen geleden dat ons dossier bij Kind en Toekomst is binnengekomen. Voordat Kind en Toekomst ons belt met de gegevens van ons kindje, moet eerst het dossier vertaald worden en dat gebeurt in China (jawel, ons dossier is gewoon weer terug naar waar het vandaan kwam). Daarna zal er in ons geval waarschijnlijk ook leeftijdsontheffing bij justitie moeten worden aangevraagd. Volgens de Nederlandse Wet mag namelijk het leeftijdsverschil tussen oudste ouder (ik dus) en ons kindje niet meer bedragen dan 40 jaar en dit zou betekenen dat we een voorstel zouden moeten krijgen van een kindje van bijna 5 jaar oud. Dit kan natuurlijk wel, maar waarschijnlijk zal ons kindje iets jonger. Al met al verwacht ik deze week nog helemaal geen telefoontje, maar toch zijn mijn roze gsm en ik op dit moment onafscheidelijk. Je weet tenslotte maar nooit.

7 opmerkingen:

  1. Wat duurt dat toch allemaal lang. Jullie geduld wordt wel erg op de proef gesteld.
    Wij dachten ook dat het leeftijdsverschil maar 40 jaar mocht zijn, maar toen wij hierna vroegen met ons voorstel (omdat ons mannetje ook jonger is dan we verwacht hadden), werd ons verteld dat bij een tweede adoptie het leeftijdsverschil 42 mag zijn.
    Nu weet ik niet of dit alleen geldt bij een sn procedure of dat dit dan ook voor de reguliere procedure geldt.
    Ik hoop heel snel goed nieuws te lezen, want het is zo heerlijk zweven op die gekleurde wolk hihihi.

    Liefs en heel veel wachtsterkte met de laatste loodjes,
    Jan, Bianca, Sam en Yang (nu nog in China)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. xxxxx meiss en voor de allerallerlaatste loodjes nog een dikke wachtknuf! je bent er bijna...ECHT!!

    liefs jj en rachel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog even, we wachten mee hoor!

    Groetjes
    Celeste

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kijk elke dag wel een paar keer en voel de spanning waarin jullie nu verkeren. Hou vol, het komt elke dag dichterbij. Wij leven in ieder geval met jullie mee!

    Sandra, Marcel en Eline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spannend.......................tik elke dag wel een keer naar jullie log om te kijken. Zal het verlossende telefoontje dan deze week nog komen? Ik hoop het voor jullie. Lang kan het nu nooit meer duren. Nog even die roze mobiel bij de hand houden.
    Groet, Colette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Huh??? Jullie dossier weer terug naar China. Vreemd dat het niet vertaald wordt in Nederland. Nou ja maar goed, jullie moeten daarom dus nog wachten, wachten en wachten. Ik kan me goed voorstellen dat het jullie zwaar valt. Lijkt me echt niet leuk. We wachten dus maar mee en kijken uiteraard ook uit naar de kleur ballon.
    Sterkte met zijn drietjes...

    Groetjes van Jessica

    BeantwoordenVerwijderen